هلال احمر شانه به شانه با بيماران كرونايي

۲۹ بازديد

معاون بهداشت، درمان و توانبخشي جمعيت هلال احمر خوزستان اقدامات انجام شده از زمان آغاز شيوع بيماري كرونا ويروس تاكنون را تشريح كرد.

سيد محمدصادق آل محمد معاون بهداشت، درمان و توانبخشي جمعيت هلال احمر خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌هاي باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: داروخانه‌هاي جمعيت هلال احمر علاوه بر تامين دارو‌هاي موردنياز بيماري‌هاي خاص، شيمي درماني و صعب العلاج، كار تامين و توزيع دارو‌هاي كرونا را بر عهده دارند.

او با بيان اينكه در سال ۹۸ بيمارستان آيت الله طالقاني در امانيه اهواز مجدد به جمعيت هلال احمر خوزستان واگذار شد، افزود: در سال ۹۹ و همزمان با آغاز پيك بيماري كرونا و تكميل ظرفيت بيمارستان رازي، دانشگاه علوم پزشكي تصميم گرفت از بيمارستان طالقاني سابق به عنوان شعبه دوم بيمارستان رازي استفاده كند كه در اين زمينه هلال احمر پا به ميدان گذاشت و با همكاري نيرو‌هاي داوطلب به مدت حدود ۳ ماه و نيم به بيماران كرونايي خدمت رساني كرد.

مقالات بيشتر:فيزيوتراپي در دزاشيب

آل محمد با اشاره به راه اندازي بخش آي سي يو در اين بيمارستان اظهار داشت: پس از فروكش كردن پيك كرونا در مرداد ماه پارسال، فعاليت در بيمارستان مذكور متوقف شد، علاوه بر موارد مذكور، غربالگري كرونا براي افرادي كه قصد ورود به استان و خروج از آن را داشتند، با همت و تلاش نيرو‌هاي داوطلب جمعيت هلال احمر صورت گرفت و فعاليت‌هاي آن‌ها از طريق معاونت بهداشت، درمان و توانبخشي نظارت و ساماندهي مي‌شد.

اين مقام مسئول بيان كرد: علاوه بر اين در سال آبان ماه ۹۹ و پس از تجربه پيك كرونا با اعزام نيرو‌هاي داوطلب به استان ايلام و برپايي نقاهتگاه با استاندارد‌ها و تجهيزات لازم براي بيماران كرونايي راه اندازي كرديم، ولي با فروكش كردن پيك بيماري و استفاده‌اي از نقاهتگاه نشد.

آل محمد به راه اندازي نقاهتگاهي در اسفند ماه پارسال در محل بيمارستان آيت الله طالقاني سابق اشاره كرد و ادامه داد:، ولي باتوجه به تمايل دانشگاه علوم پزشكي براي بستري يا درمان سرپايي بيماران كرونايي، تجهيزات خريداري شده يا تامين شده از هلال احمر ساير استان‌ها را به بيمارستان‌هاي كرونايي از جمله؛ سينا در اهواز و بيمارستان‌هاي دزفول، شوش، ايذه و انديمشك براي كنترل بيماري تحويل داديم، ضمن اينكه برپايي نقاهتگاه در آبادان و تامين تجهيزات موردنياز آن‌ها نيز انجام شده است.

جزئيات برگزاري امتحانات دانش آموزان در نوبت خرداد ماه ۱۴۰۰

۴۳ بازديد

مديركل آموزش و پرورش كردستان گفت: امتحانات دانش آموزان پايه‌هاي نهم و دوازدهم با رعايت كامل شيوه نامه‌ها و پروتكل‌هاي بهداشتي به صورت حضوري خواهد بود.

رشيد قرباني در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري بسيج از كردستان،  اظهار داشت: براساس تصميمات ستاد ملي كرونا، امتحانات نوبت دوم دانش آموزان پايه‌هاي نهم و داوزدهم به صورت حضوري و ساير پايه‌ها به صورت غيرحضوري برگزار خواهدشد.

قرباني ادامه داد: هم چنين در دوره متوسطه دوم، دروس فني و حرفه‌اي تا ۱۵ مرداد ماه فرصت دارند كه به صورت حضوري و صرفا از دروس فني كه امكان برگزاري آزمون به صورت غيرحضوري وجود ندارد؛ آزمون برگزار كنند.

وي با اشاره به اهميت و چرايي برگزاري امتحانات پايه‌هاي نهم و دوازدهم به صورت حضوري، گفت: در پايه نهم با توجه به انجام فرايند هدايت تحصيلي، چون مبناي بخشي از فرايند هدايت تحصيلي به نمرات دانش آموز برمي گردد؛ كسب نمرات بالا موجب ايجاد تراكم در يك رشته خواهد شد، بنابراين ضرورت دارد كه امتحانات حتما به صورت حضوري برگزار شود.

مقالات بيشتر:آموزشگاه موسيقي منطقه 22

قرباني همچنين به اهميت برگزاري آزمون حضوري در پايه دوازدهم نيز پرداخت و گفت: باتوجه به اينكه نمرات دانش آموزان در انتخاب رشته در دوره دانشگاه تاثير خواهد داشت؛ ضرورت دارد كه آزمون به صورت حضوري برگزار شود.

مديركل آموزش و پرورش كردستان در ادامه توصيه‌هايي براي دانش آموزان و اولياي آنان نيز داشت و از دانش آموزان خواست كه نسبت به حذفيات دروس در پايه‌هاي نهم و دوازدهم توجه داشته باشند، چراكه در بعضي از كتاب‌هاي درسي حدود ۳۰ درصد از دروس حذف شده است.

وي در ادامه از معلمان و دبيران دروس مربوطه خواست كه دانش آموزان را نسبت به آخرين تغييرات و حذفيات كتاب درسي مطلع كرده و آن‌ها را در جريان اين موارد قرار دهند.

قرباني با اشاره به دغدغه اولياي دانش آموزان در خصوص برگزاري آزمون حضوري با توجه به شيوع ويروس كرونا، خاطرنشان كرد: تمامي پروتكل‌هاي بهداشتي در حوزه‌هاي آزموني رعايت شده است.

وي ادامه داد: در پايه نهم هر دانش آموزي به مدرسه خود مراجعه مي‌كند و باتوجه به اينكه ساير پايه‌ها هم در مدارس حضور ندارند، فضاي مناسبي براي برگزاري آزمون با رعايت فاصله گذاري اجتماعي وجود دارد.

مديركل آموزش و پرورش كردستان تاكيد كرد: تمامي دانش آموزان بايد پروتكل‌هاي بهداشتي را رعايت كرده و حتما از ماسك و مواد ضدعفوني كننده استفاده نمايند.

وي خاطرنشان كرد: سوالات در پايه‌هاي نهم و دوازدهم نيز براساس وضعيت قرمز طراحي شده است و دانش آموزان مبتلا به بيماري كرونا نيز هيچ گونه دغدغه‌اي نداشته باشند چراكه در پايه نهم آزمون مجدد برگزار خواهد شد و در پايه دوازدهم نيز اگر كسي به دليل موجه بيماري نتوانست در آزمون شركت كند غيبت موجه محسوب شده و نمره صفر منظور نشده و در شهريور نمره كسب شده جايگزين خواهدشد.

 

قرباني در پايان به اولياي دانش آموزان تاكيد كرد كه ضرورتي ندارد والدين زمان حضور فرزندان خود در مدرسه را همراهي كنند، لذا درخواست مي‌شود در حياط مدارس به هيچ عنوان تجمع نكنند، چراكه به لحاظ مسائل بهداشتي مي‌تواند آسيب زا باشد.

به گفته وي تعداد ۱۰ هزار و ۴۸۸ دانش آموز پايه دوازدهم در نوبت خرداد ماه در امتحانات حضوري شركت خواهند كرد كه ۱۲۰ حوزه آزموني براي برگزاري امتحانات آن‌ها پيش بيني و تجهيز شده است و در پايه نهم نيز تعداد ۲۲ هزار و ۱۳۸ دانش آموزان در محل تحصيل خود و به تعداد مدارس دوره اول متوسطه استان، حوزه به عنوان محل برگزاري آزموني تعيين شده است.

نوشته‌هاي ويرجينيا وولف آيينه‌ تمام‌نماي موسيقي معاصر

۴۱ بازديد

بسياري از منتقدان ادبي بر اين باورند كه رابطه مستقيمي بين سبك نوشتاري ويرجينيا وولف و موسيقي‌دانان معاصر وجود دارد؛ علاقه وولف به موسيقي، سال‌ها پس از مرگ وي كشف شد.

به گزارش سرويس ترجمه ايمنا، آدلاين ويرجينيا وولف، بانوي رمان‌نويس، مقاله‌نويس، ناشر و منتقد انگليسي بود كه به واسطه آثار برجسته‌اي نظير "خانم دالووي"، "به سوي فانوس دريايي" و "اتاقي از آن خود" به شهرت جهاني دست يافت. تقريباً ۸۰ سال از زمان مرگ او گذشت تا منتقدان به اين واقعيت دست يابند كه وولف با الهام از موسيقي‌هاي آن زمان، تكرار و دگرآوايي را در نوشته‌هاي خود منعكس كرده است. در واقع علاقه بيش از حد اين بانوي فرهيخته به موسيقي، او را به كاربرد كلماتي تخيلي، به سبكي بسيار متفاوت با ادبيات زمان خود سوق داده بود. به عنوان مثال وولف نوشته‌هاي روزانه خود را شبيه به تمرينات يك نوازنده پيانو مي‌داند و مطالعاتش را فرآيندي براي كوك نوشته‌هايش فرض مي‌كند.

مقالات بيشتر:آموزشگاه موسيقي شهرك گلستان

نقش موسيقي در زندگي ويرجينيا وولف

وولف از كودكي پيوند عميقي با موسيقي داشت و در زمان جواني، دست كم سه تا چهار بار در هفته در كنسرت‌ها شركت مي‌كرد. درست مانند بسياري از زنان هم‌ عصر خود، پيانو و خوانندگي را در مراكز آموزشي فرا گرفته بود، اما به شنوندگي بيش از اجرا علاقه نشان مي‌داد. وي در خاطرات روزانه‌اش، بارها از علاقه خود به موسيقي كلاسيك، به خصوص از آثار هنرمنداني نظير موتزارت، باخ، بتهوون و واگنر سخن به ميان آورده بود با اين حال از گوش دادن به ساير سبك‌هاي موسيقي نيز لذت مي‌برد.

وولف در مسير سفر خود به كشورهاي ديگر مانند انگلستان، اسكاتلند و قاره اروپا، اغلب موسيقي محلي گوش مي‌كرد اما در سالن‌هاي موسيقي، مايل به تماشاي موسيقي‌هاي طنزگونه و ميهن‌پرستانه بود. نويسنده فمينيست انگليسي در انتشارات خود كه آن را با همسرش لئونارد وولف اداره مي‌كرد، بارها به نشر مطالعاتي در زمينه موسيقي معاصر، آهنگسازان مشهور و كتاب‌هايي در وصف موسيقي پرداخته بود. شناخت وي از موسيقيدانان، منتقدان موسيقي و خوانندگان آن زمان باعث شده بود، موسيقي بخشي جدايي‌ناپذير از زندگي وولف باشد.

نوشته‌هاي ويرجينيا وولف آيينه‌تمام‌نماي موسيقي معاصر

سبك نوشتاري وولف با الهام از موسيقي

نوشته‌هاي وولف از سه ويژگي خاص فمينيستي، صلح‌طلبي و وطن‌پرستي برخوردار بود كه به ادعاي بسياري از منتقدان ادبي، اين خصيصه‌ها برگرفته از عشق اين نويسنده به موسيقي بوده است. قواعد اجتماعي پيرامون آموزش موسيقي، اجرا و آهنگسازي آن زمان، در نوشته‌هاي وولف به گونه‌اي منعكس شده كه از يك سو سبكي طنزگونه به نوشته‌ها بخشيده و از سوي ديگر، انتقادات نويسنده از نابرابري آن زمان بين زنان و مردان در دسترسي به آموزش موسيقي، به تصوير كشيده شده است.

 

وي در اولين رمان خود يعني "سفر به بيرون" از موسيقي براي به چالش كشيدن انتظارات جامعه مبني بر نقش‌هاي متفاوت زنان و مردان در هنر و موسيقي بهره گرفته است. قهرمان اين رمان زني است كه در نواختن موسيقي بسيار بي‌مهارت عمل مي‌كند با اين حال قصد دارد خود را هم‌رديف با بتهوون بداند.

شواهد حاكي است كه موسيقي سبك خلاقانه نوشتاري وولف را نيز تحت تأثير قرار داده است به عنوان مثال به اعتقاد بسياري از منتقدان ادبي، وولف در رمان معروف خانم دالووي كه زندگي اجتماعي قهرمان داستان را با يك سرباز آسيب‌ ديده در جنگ مورد مقايسه قرار مي‌دهد و سپس پيوندي عميق بين آن‌ها ايجاد مي‌كند، از فوگ‌هاي موسيقي الهام گرفته است. فوگ يك ساختار موسيقيايي كنترپوانتيك است كه در دو يا چند صدا و بر اساس يك درونمايه يا سوژه ساخته مي‌شود. سوژه در ابتدا معرفي و تعريف شده سپس مجدداً در تمامي قطعه بارها باز نوازي، تقليد و تكرار مي‌شود. اين تكرار و توالي هر بار در درجه و گام‌هاي متفاوتي بيان مي‌شود.

وولف بارها در خاطرات روزمره خود نوشته بود كه واژگان بسيار كمي براي انتقال مفهوم موسيقي در نوشته وجود دارد، با اين حال، هميشه تلاش كرده بود اثري از موسيقي در رمان‌هاي خود بر جاي بگذارد.

نرخ لوازم خانگي بيشتر از اين قيمت تخلف است

۲۷ بازديد

اقتصادي ركنا: رئيس سازمان صمت البرز گفت: واحدهاي صنفي ذيربط از جمله نمايندگي‌هاي رسمي فروش ملزم به نصب برچسب قيمت مصرف كننده مطابق با قيمت‌هاي اعلامي در سامانه www.۱۲۴.ir هستند و با هرگونه تخلفي همچون گرانفروشي، احتكار، امتناع از عرضه و ... به شدت برخورد خواهد شد.

به گزارش ركنا، رامين ربيعي روز چهارشنبه ۱۸ تيرماه در جمع خبرنگاران پيرامون نظارت بر بازار لوازم خانگي تصريح كرد: بازرسي سازمان صمت و اتاق‌هاي اصناف مكلفند ضمن رصد و پايش مستمر بازار محصولات لوازم خانگي، نسبت به كنترل و نظارت ويژه بر زنجيره توليد تا مصرف نظارت نموده و هر گونه تخلف را در كوتاه ترين زمان ممكن مورد رسيدگي قرار دهند. همچنين سازمان صمت البرز ضمن هماهنگي با سازمان حمايت، تعزيرات حكومتي و ساير مراجع قضايي، پرونده‌هاي متشكله را در موعد مقرر مورد رسيدگي قرار خواهد داد.

مطالب مرتبط:سمساري در لويزان

ربيعي افزود: با توجه به دستورالعمل‌هاي ارسالي از سوي سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان، كليه واحدهاي توليد و عرضه در زمينه توليد لوازم خانگي مخصوصا كالاهاي پرمصرف شامل يخچال، فريزر، لباسشويي، اجاق گاز و ... بايد اقدام به درج شناسه بر روي كالا نموده و از عرضه كالاي بدون شناسه خودداري نمايند؛ همچنين رعايت درصد سود قانوني، فروش كالا با فاكتور رسمي و ارائه گارانتي براي تمامي كالاهاي خصوصا در بخش لوازم خانگي اجباري و الزامي است.

وي توضيح داد: در استان البرز با توجه به حضور چند برند مطرح لوازم خانگي رصد اين توليدات از درب كارخانه تا انبار و فروشگاه‌ ها صورت مي‌گيرد و در صورت افزايش قيمت لوازم خانگي بيش از نرخ مصوب، متخلفين تحت پيگرد قانوني قرار خواهند گرفت.

رئيس سازمان صمت البرز ادامه داد: واحدهاي صنفي ذيربط از جمله نمايندگي‌هاي رسمي فروش ملزم به نصب برچسب قيمت مصرف كننده مطابق با قيمت‌هاي اعلامي در سامانه www.۱۲۴.ir هستند و با هرگونه تخلفي همچون گرانفروشي، احتكار، امتناع از عرضه و ... به شدت برخورد خواهد شد.

ربيعي درباره كم و كيف طرح ويژه نظارت و بازرسي در حوزه لوازم خانگي اظهار كرد: در اين طرح، اتاق هاي اصناف نيز مكلفند ضمن هماهنگي با بازرسي صمت استان البرز با اعمال نظارت جدي و مؤثر بر واحدهاي عرضه كننده صنفي، موضوع الزام رعايت قيمت‌هاي ثبت شده در سامانه ۱۲۴ توام با درج قيمت و شناسه كالا روي محصولات را به تمامي فروشندگان و عرضه كنندگان لوازم خانگي ابلاغ نموده و رصد و پايش در اين زمينه را در اولويت نظارت‌هاي خود قرار دهد.

وي با اشاره به نظارت بيش از پيش بر روي عمده فروشان و بنكداران لوازم خانگي تاكيد كرد: طرح تشديد بازرسي و برخورد با تخلفات گرانفروشي علي‌الخصوص در بخش نمايندگي‌ها و عاملين توزيع كل، بنكداران و عمده فروشان لوازم خانگي به شدت در حال پيگيري است و بنكداران و فروشگاه‌هاي لوازم خانگي، ملزم به ثبت موجودي خود در سامانه جامع انبارها هستند و در صورت هرگونه اهمال و كم كاري بايد عواقب آن را نيز پذيرا باشند.

به گفته اين مقام مسئول واحدهاي توليدي لوازم خانگي كه كالاهايي با قيمت مناسب‌تر و كيفيت بالاتر به بازار عرضه نمايند در دريافت مواد اوليه توليد در اولويت خواهند بود.

دبير ستاد تنظيم بازار استان البرز در ادامه بيان كرد: حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد مجوز افزايش قيمت كالاهاي توليدي لوازم خانگي توسط سازمان حمايت نسبت به بهمن ماه سال ۹۷ صادر شده و بازرسين ما با هرگونه افزايش قيمت خارج از ضوابط و مجوز صادر شده برخورد جدي خواهند داشت.

 

خريداران لوازم خانگي حتما به نكات زير توجه كنند

ربيعي از شهروندان خواست به دور از خريدهاي هيجاني قبل از خريد لوازم خانگي به سايت www.۱۲۴.ir مراجعه نمايند و در ادامه تاكيد كرد: عرضه كالا با قيمت‌هاي بالاتر از قيمت ثبت شده در سامانه مذكور تخلف محسوب مي‌شود. در اين سامانه قيمت‌ها به تفكيك برند درج شده و براي توزيع‌كنندگان خرد و عمده قابل استناد است.

مجوز صادرات ماسك به سازمان غذا و دارو واگذار شد

۲۸ بازديد

مديركل صنايع برق، فلزي و لوازم خانگي وزارت صمت گفت: با توجه به اينكه ميزان دقيق نياز كشور به ماسك را نمي‌دانيم، مجوز صادرات ماسك به سازمان غذا و دارو واگذار شد.

به گزارش تجارت‌نيوز، كيوان گردان، درباره دپوي ماسك در واحدهاي توليدي و صدور جواز صادرات ماسك اظهار كرد: با توجه به اينكه نياز‌هاي لحظه‌اي و متغير وزارت بهداشت را نمي‌دانيم، مسئوليت تعيين تكليف مجوز‌هاي صادرات ماسك از طرف ستاد كروناي وزارت صمت، به سازمان غذا و دارو سپرده شد.

به گفته اين مقام مسئول اين اختيار داده شده است تا سازمان غذا و دارو با توجه به نياز‌هاي بخش درمان و سطح عمومي جامعه، مازاد نياز را با ارائه مجوز‌هاي لازم صادر كند.

مقالات بيشتر:سمساري وحيديه

او گفت: امروز با توجه به شرايط ايجاد شده و وضعيت توليد، زمينه صادرات مي‌تواند فراهم شود. واحد‌هاي توليدي با توجه به حجم بالاي دپوي ماسك مي‌توانند اقدام به صادرات محصولات توليدي خود كنند. توليدات ما از ۲۰۰ هزار ماسك در روز، در اسفند ۹۸ كه آغاز فاز عملياتي مقابله با كرونا بود، آغاز شد و امروز توليدات صنعتي ما ۲۷ ميليون عدد در روز است.

گردان بيان كرد: به دنبال آن هستيم كه با كسب اجازه‌ صادرات هم به حمايت از توليدكنندگان بپردازيم و هم ارز آوري مناسبي براي كشور داشته باشيم.

به گفته اين مقام مسئول اگر ماسكي به صورت قاچاق وارد كشور شده باشد، وزارت بهداشت به عنوان ناظر بر شبكه اصلي توزيع ماسك يعني داروخانه‌ها با آن برخورد كند.

مديركل صنايع برق، فلزي و لوازم خانگي وزارت صمت درباره ارائه مجوز براي واردات ماسك تصريح كرد: هيچ مجوز رسمي براي واردات ماسك ارائه نشده و همان اوايل ورود كرونا كه توليد محدودي داشتيم چند محموله محدود ماسك وارد كشور كرديم و از ارديبهشت سال ۹۹ واردات ماسك به كشور ممنوع شد.

توليدكننده «اسنوا» و «دوو» در يك‏قدمي ورود به فرا بورس

۳۰ بازديد

هانيه تقي‌زاده : در سال‏هاي اخير كه تحريم‏هاي همه‏جانبه اقتصاد كشور را با بحران مواجه كرده، توجه به صنايع توليدي غيرنفتي مي‏تواند اميدها را براي رونق مجدد اقتصاد كشور زنده كند. تامين سرمايه از طريق عرضه سهام شركت در بورس روشي است كه همواره هم براي فعالان صنايع توليدي و هم فعالان بازار سرمايه جذابيت دارد. ورود شركت‏هاي بيشتر به بازار سرمايه كشور، مي‏تواند گستره و تنوع فرصت‏هاي سرمايه‏گذاري را بهبود بخشد و درعين‏حال فرصتي كم‌ريسك براي تامين سرمايه پروژه‏هاي توسعه‏اي در اختيار توليدكنندگان قرار دهد. گروه صنعتي «انتخاب الكترونيك آرمان» به‏عنوان يكي از شاخص‏ترين شركت‏هاي توليد لوازم‏خانگي كشور كه سبد كاملي از انواع لوازم‏خانگي با برندهاي اسنوا، دوو و بُست را توليد مي‏كند، قرار است به‏زودي سهام خود را در فرابورس عرضه كند. اكنون تعداد شركت‏هاي توليدكننده لوازم‏خانگي فعال در بازار سرمايه كشور انگشت‏شمار است و ورود گروه‏هاي توليدي شاخصي مانند انتخاب الكترونيك، مي‏تواند به حضور هرچه قدرتمندتر گروه لوازم‏خانگي در بازار سرمايه كشور كمك كند. صنعت لوازم‏خانگي را مي‏توان از جمله صنايع سودآور به‏حساب آورد؛ ازآنجاكه اكنون بسياري از محصولات لوازم‏خانگي توليد كشور همپاي رقباي خارجي در حال پيشرفت هستند، جذب سرمايه‏هايي كه موجب توسعه هرچه سريع‏تر خطوط توليد اين شركت‏ها شود، مي‏تواند روند رشد آنها را بيشتر كند و درعين‏حال سهامداران را نيز منتفع كند.

مقالات بيشتر:سمساري در وحيديه

 برنامه عرضه ۱۰درصدي سهام شركت

در هفته‌هاي پاياني سال ۹۹، گروه صنعتي انتخاب از احتمال ورود خود به فرابورس خبر داده بود. محمدحسين فهيمي، مديرعامل «گروه صنعتي انتخاب الكترونيك آرمان»، در پاسخ به اين سوال كه اكنون شركت در چه مرحله‌اي از ورود به فرابورس است به «دنياي اقتصاد» مي‌گويد: تصميم ورود شركت توليد لوازم‌خانگي انتخاب به فرابورس ايران، تقريبا دو سال پيش‌ گرفته شد. در اين راستا پس از انجام مشاوره‌هاي متعدد در زمينه ورود شركت به بازارهاي مالي، باهدف تشكيل يك هلدينگ توليدي بزرگ، تصميم به تجديد ساختار عملياتي و مالي شركت گرفته شد؛ تا بتوانيم سهام شركت را به‌عنوان بزرگ‌ترين توليدكننده لوازم‌خانگي كشور در فرابورس عرضه كنيم. فهيمي مي‌افزايد: پس از اجراي پروژه تجديد ساختار، فرآيند پذيرش سهام در فرابورس آغاز و در زمستان سال ۱۳۹۹ موافقت هيات پذيرش فرا بورس با پذيرش سهام شركت جلب شد. مديرعامل گروه صنعتي انتخاب الكترونيك پيش‌بيني مي‌كند كه در آينده بسيار نزديك، نماد معاملاتي اين شركت در فرابورس درج ‌شده و شركت براي عرضه اوليه سهام آماده خواهد شد.

بر اساس مصوبه هيات پذيرش فرابورس، در روز عرضه اوليه بايد ۱۰درصد از سهام اين شركت معادل يك‌ميليارد سهم به عموم عرضه شود. با توجه به اينكه ارزش‌گذاري سهام شركت در دست انجام است، هنوز قيمت عرضه سهام مذكور مشخص نيست. مديرعامل اين شركت تاكيد مي‌كند: با توجه به ظرفيت‌هاي گسترده سودآوري و افق مثبت پيش‌روي اين صنعت، در تلاشيم عرضه سهام به قيمتي منصفانه انجام شود تا بتواند نظر مثبت فعالان بازار سرمايه را جلب كند.

فهيمي در تشريح تاثيرات تامين مالي انجام‌شده از طريق ورود به بازار سرمايه مي‌گويد: با توجه به برنامه‌هاي در نظر گرفته‌شده براي توسعه فعاليت شركت، ورود به حوزه‌هاي جديد توليد لوازم‌خانگي و همچنين اجراي پروژه‌هاي افزايش ظرفيت توليدات فعلي، بخشي از منابع حاصل از عرضه سهام براي تامين نقدينگي موردنياز اجراي برنامه‌ها و تامين سرمايه در گردش شركت‌ها، مجددا به شركت‌هاي گروه تزريق خواهد شد. بديهي است تزريق نقدينگي مزبور، نياز شركت‌ها به اخذ تسهيلات بانكي را كاهش داده و موجب افزايش انعطاف‌پذيري مالي شركت خواهد شد. وي اميدوار است توسعه هر چه بيشتر از محل منابع داخلي، موجب كسب بازده بيشتر براي سهامداران شركت شود.

 جزئيات تجديد ساختار انجام‌شده

يكي از مهم‌ترين اقدامات اخير اين گروه صنعتي توليد لوازم‌خانگي در راستاي آماده‌سازي براي ورود به بورس را مي‌توان تجديد ساختار آن دانست. اجراي پروژه تجديد ساختار اين شركت از سال ۱۳۹۸ آغاز و طي آن ۱۱ شركت فعال در زنجيره توليد لوازم‌خانگي به‌صورت عمودي ادغام شدند و شركت گروه صنعتي انتخاب الكترونيك متولد شد. بر اساس اعلام مديران اين شركت، با فراهم شدن اين زمينه، اكنون اين گروه صنعتي به‌عنوان بزرگ‌ترين هلدينگ توليد لوازم‌خانگي كشور، در حال طي فرآيند پذيرش و عرضه اوليه سهام در فرابورس است.

مديرعامل «گروه صنعتي انتخاب الكترونيك آرمان» در تشريح اين اقدام مي‌گويد: ايجاد هلدينگ انتخاب الكترونيك آرمان با انتقال سهام شركت‌هاي فعال در زنجيره ارزش، به «شركت حاير آس» (كه تا پيش از آن صرفا در زمينه توليد محصولات برودتي فعاليت مي‌كرد) و تغيير نام شركت مزبور از هلدينگ لوازم‌خانگي گروه انتخاب به نام «شركت گروه صنعتي انتخاب الكترونيك آرمان» انجام شد. اين شركت علاوه بر انجام فعاليت توليدي در حوزه محصولات برودتي (انواع يخچال و فريزر)، سهامدار عمده ۲ شركت توليد قطعات لوازم‌خانگي، ۴ شركت توليد محصولات نهايي اعم از محصولات شوينده (ماشين لباسشويي و ظرف‌شويي)، محصولات صوتي و تصويري، گازسوز (انواع اجاق‌گاز)، كولرگازي و لوازم‌خانگي كوچك (مايكروفر، هود و ...)، ۳ شركت فروش، شركت حمل‌ونقل و شركت خدمات پس از فروش بوده و زنجيره كامل صنعت لوازم‌خانگي را در اختيار دارد. فهيمي مي‌افزايد: در حال حاضر دو شركت توليد قطعات، بخشي از قطعات موردنياز محصولات شركت‌هاي توليدي را تامين مي‌كنند. شركت‌هاي توليدي نيز محصولات خود را با مشاركت شركت‌هاي فروش و از طريق شركت حمل‌ونقل در سطح كشور توزيع مي‌كنند. شركت خدمات پس از فروش نيز وظيفه پشتيباني از مشتريان را بر عهده دارد.

در حال حاضر گروه صنعتي انتخاب الكترونيك با اشتغال‌زايي مستقيم براي بيش از ۸ هزار نفر و ايجاد اشتغال پايدار غيرمستقيم براي بيش از ۷۰ هزار نفر، دارا بودن ۱۰ كارخانه در حوزه‌هاي مختلف صنعت لوازم‌خانگي با بيش از يك‌ميليون مترمربع فضاي فيزيكي و برخورداري از پيشرفته‌ترين ماشين‌آلات در خطوط توليدي، يكي از قطب‌هاي صنعتي ايران محسوب مي‌شود. توجه به مسووليت اجتماعي و ابعاد عمومي فعاليت صنعتي در سطح ملي همواره دغدغه مديران گروه انتخاب بوده و در اين راستا فعاليت‌هاي متعددي در زمينه‌هاي  كارآفريني، زيست محيطي و عام‌المنفعه انجام‌شده است.

منبع:دنياي اقتصاد

كارگزاري بيمه قاليبافان به اتحاديه مربوطه واگذار شد

۳۷ بازديد

مديرعامل اتحاديه سراسري فرش دستباف كشور اعلام كرد: كليه هنرمندان هنرصنعت فرش دستباف و صنايع دستي در كارگزاري تخصصي بيمه اجتماعي قاليبافان اين اتحاديه سراسري بيمه مي‌شوند.

عبداله بهرامي مديرعامل اتحاديه سراسري فرش دستباف كشور در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس، اعلام كرد: با همت وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي، كارگزاري تخصصي بيمه اجتماعي قاليبافان و هنرمندان صنعت فرش دستباف و صنايع دستي، به اين اتحاديه واگذار شده و بيمه شدگان از خدمات و مزاياي بازنشستگي، از كارافتادگي مستمري و ساير خدمات بهره مند خواهند شد.

وي گفت: يكي از نياز هاي برحق وقانوني  هر قاليباف اجرا و پوشش بيمه‌اي است كه با عدم تامين بودجه مناسب از سال ۹۳ به بعد قاليبافان بدون حمايت بيمه بودند.

بهرامي ادامه داد: نداشتن پوشش بيمه باعث ر يزش بخش زيادي از فعالان اين هنر صنعت و قاليبافان شده، چرا كه پوشش بيمه اجتماعي در حفظ و استمرار اشتغال و امنيت شغلي نقش حائز اهميتي دارد.

مقالات مرتبط:خريدار فرش شرق تهران

وي اظهار داشت: باتوجه به اينكه سازمان تامين اجتماعي توان پوشش جمعيت ميليوني قاليبافان را ندارد ، با عزم وزارت تعاون، كار ورفاه اجتماعي براي حمايت از اين قشر مولد، اين ماموريت بزرگ به صندوق بيمه اجتماعي كشاورزان، روستاييان و عشاير واگذار شد و در اين راستا كارگزاري تخصصي بيمه اجتماعي قاليبافان نيز به اتحاديه سراسري تعاونيهاي فرش دستباف ايران واگذار شد.

مديرعامل اتحاديه سراسري فرش دستباف كشور ابراز داشت: واگذاري كارگزاري بيمه قاليبافان به اتحاديه مربوطه براي حمايت و بهره‌مندي كليه قاليبافان و هنرمندان هنر صنعت فرش دستباف و صنايع دستي از مزاياي عالي پوشش بيمه اين صندوق ، همه ابزارهاي و زير ساختهاي لازم را مهيا كرد تا متقاضيان به راحتي و بدون هيچ هزينه‌اي بتوانندثبت نام نموده و زير چتر پوشش خدمات اين صندوق بيمه‌اي قراربگيرند.

مديرعامل اتحاديه سراسري فرش دستباف كشور بيان داشت: بيمه شدگان از مزاياي بازنشستگي، از كار افتادگي و مستمري كه ۷۰درصد هزينه آن را دولت تقبل و پرداخت خواهد نمود، بهره مند خواهند شد، اين اقدام حمايتي دولت در حفظ امنيت شغلي قاليبافان و استمرار توليد ملي كشور بسيار مهم و ارزش آفرين است.

خاطرنشان مي شود، متقاضيان براي ثبت نام وبهرمندي از بيمه ميتوانند مستقيما وارد سايت اتحاديه به نشاني اتحاديه فرش دستباف شوند و ثبت نام كنند ودر صورت نياز با شماره‌هاي 02144252414- ۰۲۱۴۴۲۵۲۴۸۶   و

شماره واتساپ 09191240534 تماس حاصل كنند.

منبع:خبرگزاري فارس

پاي لوازم آرايش دست‌دوم به سايت‌هاي فروش باز شد

۴۲ بازديد

فروش لوازم كاركرده و دست‌دوم در دنيا ايده‌اي است كه از ديرباز با شعار جلوگيري از مصرف‌گرايي به عمل تبديل شده و دركنار تحقق اين ايده، امكان دسترسي ارزان‌تر به انواع كالاها را فراهم كرده است. اما آنچه لوازم آرايش را از ديگر اقلام مصرفي و كالاها متمايز مي‌كند و ريسك فروش دست‌دوم آنها را بالا مي‌برد، ملاحظات بهداشتي، مخصوصا در شرايط همه‌گيري كروناست.

به گزارش اقتصادآنلاين به نقل از همشهري،  ممنوعيت واردات لوازم آرايش نياز بازار به اين محصولات را كاهش نداده، توليدكنندگان داخلي نياز بازار را پاسخ نداده‌اند و مصرف‌كنندگان حاضرند به قيمت به‌خطرانداختن سلامتي خود لوازم آرايشي را بخرند كه به كيفيت آن اطمينان دارند.

مقالات بيشتر:سمساري در بلوارفردوس

فروش لوازم كاركرده و دست‌دوم در دنيا ايده‌اي است كه از ديرباز با شعار جلوگيري از مصرف‌گرايي به عمل تبديل شده و دركنار تحقق اين ايده، امكان دسترسي ارزان‌تر به انواع كالاها را فراهم كرده است. اما آنچه لوازم آرايش را از ديگر اقلام مصرفي و كالاها متمايز مي‌كند و ريسك فروش دست‌دوم آنها را بالا مي‌برد، ملاحظات بهداشتي، مخصوصا در شرايط همه‌گيري كروناست. اما اصولا چرا لوازم دست‌دوم به‌رغم ريسك بالاي بهداشتي، خريدار دارد؟ تقريبا همه اقلام دست‌دوم عرضه‌شده، نام برندهاي مطرح را بر خود دارند؛ برندهايي كه كمتر خريداري از پس خريد نوي آن برمي‌آيد. اين در شرايطي است كه ممنوعيت واردات لوازم آرايش، نه‌تنها قيمت انواع خارجي بلكه قيمت توليدات داخلي را هم بسيار بالا برده و اين نخستين دليل گرايش به خريد كالاهايي است كه دركنار اطمينان از كيفيت بالا، ارزان‌تر هم هستند.

 

قيمت‌ها در بازار لوازم آرايش

با سخت‌شدن واردات، بيشتر سهم بازار لوازم آرايش را محصولاتي در اختيار گرفته‌اند كه تحت ليسانس يا حتي نام برندهاي خارجي در داخل كشور توليد مي‌شوند. اما توليد اين محصولات در داخل كشور به‌معناي ارزان‌بودن آنها نيست. مواداوليه توليد تماما وارداتي است و در دوسال اخير قيمت ارز بيش از دوبرابر شده است. رشد هزينه توليد به‌ويژه طي امسال افزايش قيمت تمام محصولات را به‌دنبال داشته اما تغييرات قيمت در بازار لوازم آرايش و حتي بهداشتي بيش از اينها بوده تا جايي كه به‌طور مثال قيمت تافت موي كاسپين، يكي از برندهاي ايراني، در طول يك‌سال‌و‌نيم گذشته 6برابر شده و از 5هزار تومان به 30هزار تومان رسيده است. سينره كه در كنار دكتر ژيلا و هيدرودرم از برندهاي معروف توليد لوازم آرايشي و بهداشتي ايراني است، در طول يك‌سال گذشته قيمت محصولات خود را دوبرابر كرده و شامپوهاي اين برند از 11هزار تومان به 25هزارتومان رسيده است. ديگر برندها نيز همين ميزان افزايش قيمت را در محصولات‌شان اعمال كرده‌اند.

رژلب 760هزار توماني

 ارزان‌ترين رژلب از برندهاي شناخته‌شده و قابل اعتماد ايراني هم‌اكنون 50هزار تومان قيمت دارد. كاليستا، ماي و ‌شان، برندهايي هستند كه در يك‌سال اخير محصولات آرايشي آنها طرفداران بيشتري پيدا كرده است. قيمت رژلب‌هاي كاليستا از 50هزار تومان شروع مي‌شود و قيمت رژلب‌هاي برند‌شان از 75هزار تومان. برند لوسمنت هم رژهاي خود را با قيمت 108هزار تومان عرضه مي‌كند. بيشترين قيمت رژهاي ايراني تا سال پيش 30هزار تومان بود و در طول يك‌سال قيمت‌ها دو تا چهار برابر شده است. قيمت خارجي‌ها حتي اگر فيك باشد از اين هم بالاتر است. قيمت رژهاي برند ال روزتو ايتاليا از 200هزار تومان، ايزادوراي سوئيس از 250هزار تومان و آركانسيل فرانسه از 260هزار تومان شروع مي‌شود و حتي در بعضي از فروشگاه‌ها رژهاي بالاي 700هزار تومان هم پيدا مي‌شود؛ ازجمله رژSLA(ايوسن‌لورن) فرانسه با 760هزار تومان قيمت.

از ريمل 500هزار توماني تا سايه چشم يك‌ميليوني

ديگر محصولات آرايشي هم به همين نسبت رشد قيمت داشته‌اند. اختلاف قيمت ايراني و خارجي در بعضي از محصولات آرايشي به‌اندازه‌اي كم است كه اگر از اورجينال‌بودن محصول خارجي مطمئن باشيد خريد خارجي به‌صرفه‌تر است. ريمل‌هاي برند ماي، اين لِي و كاليستا هم‌اكنون كمتر از 80هزار تومان قيمت ندارند، درحالي‌كه برندهاي گلدن رز و فلورمار (هردو محصول كشور تركيه) 120هزار تومان قيمت دارند. قيمت فيك همين برندها البته از انواع ايراني هم پايين‌تر است و به‌خاطر نام آشناي آنها، خوب هم خريدار دارند. البته ريمل‌هاي اورجينال اروپايي قيمتشان خيلي بالاتر است؛ آركانسيل 370هزار تومان، بورژوآ بين 400 تا 450هزار تومان و رِولوشن(انگليس) 500هزار تومان قيمت دارند. در زمينه سايه چشم، اگر محصول اورجينال باشد قيمت‌ها باورنكردني است؛ از سايه چشم ديور(فرانسه) 5رنگ 800هزار توماني تا سفورا (فرانسوي) با يك ميليون و 800هزار تومان در بازار لوازم آرايش پيدا مي‌شود. البته سايه‌هاي ايراني هم قيمتشان خيلي كم نيست. سايه چشم تك‌رنگ ماي 35هزار تومان قيمت دارد و قيمت ديگر برندها هم از اين كمتر نيست. كرم‌پودر از جمله محصولات آرايشي است كه به اذعان بيشتر مصرف كنندگان، هيچ‌يك از محصولات داخلي نتوانسته‌اند جاي رقباي خارجي را بگيرند. البته بعضي از برندهاي ايراني مشتري‌هاي خوبي پيدا كرده‌اند اما اين موفقيت تنها در سايه بي‌رقيب‌بودن آنها به‌دست آمده است و البته گران‌قيمت‌شدن انواع خارجي. قيمت 200هزار توماني كرم‌پودر آركانسيل حالا به 400هزار تومان رسيده، ايزادورا 550هزار تومان شده و كرم‌پودر فراروسي (روماني) تا يك ميليون و 370هزار تومان افزايش قيمت داشته است. حتي برند نوت از كشور تركيه هم كرم‌پودرش كمتر از 400هزار تومان نيست. در ميان ايراني‌ها، كرم‌پودر سينره 53هزار تومان، سي‌گل 44هزار تومان و ماي 45هزار تومان قيمت خورده‌اند. در اين حوزه محصولات فيك زيادي هم در بازار وجود دارد؛ در بعضي از مغازه‌هاي لوازم آرايشي شايد كرم‌پودرهاي لورآل 150هزار توماني هم پيدا كنيد؛ محصولي كه اورجينال آن كمتر از 800هزار تومان قيمت ندارد.

سوءاستفاده از نبود رقيب در بازار

افزايش شديد قيمت انواع محصولات آرايشي در يك‌سال اخير درصد بالايي از مشتريان را از مغازه‌ها دور كرده و فروش لوازم آرايش به اذعان همه فروشندگان نسبت به گذشته بسيار كاهش يافته است. قيمت محصولات آرايشي و بهداشتي ايراني در يك‌سال اخير بيش از 100درصد بالا رفته، درحالي‌كه در بيشتر اقلام مصرف‌كنندگان، كيفيت برندهاي ايراني را بسيار پايين‌تر از حتي برندهاي متوسط خارجي مي‌دانند. توليدكنندگان البته ادعاي متفاوتي دارند. يكي از توليدكنندگان ايراني كه در يكي از پاساژهاي غرب تهران فروشگاه لوازم آرايشي هم دارد معتقد است توليدات ايراني از لحاظ تنوع و كيفيت همپاي رقباي خارجي پيش رفته‌اند و مشتري‌هاي خوبي هم پيدا كرده‌اند. او كه بيشتر محصولات برند اين لِي را در فروشگاهش عرضه كرده مي‌گويد: توليدات ايراني با مواداوليه صددرصد خارجي تهيه مي‌شوند و از اين جهت با توليدات خارجي قابل رقابت هستند. به‌گفته اين فعال حوزه بهداشتي و آرايشي كه مايل نيست نامش ذكر شود، توليدكنندگان ايراني تنها در زمينه توليد كالاهاي برقي نتوانسته‌اند هنوز حرفي براي گفتن داشته باشند و محصولاني مثل سشوار، انواع اتوهاي مو و ماشين‌هاي اصلاح كه به‌دليل وارد نشدن ايراني‌ها به حوزه توليد اين محصولات، تماما با واردات تامين مي‌شوند. نكته جالب در صحبت‌هاي اين توليد‌كننده اذعان به اين حقيقت است كه نبود رقيب خارجي در بازار باعث شده توليدكنندگان ايراني، به‌ويژه در يك‌سال اخير قيمت‌هايي براي كالاهايشان تعيين كنند كه در شرايط برابر قادر به فروش محصول‌شان با نصف آن قيمت هم نيستند. نگاهي به قيمت‌هاي بازار نشان مي‌دهد مشتري‌هاي لوازم آرايش امروز براي خريد محصولات ايراني همان قيمتي را مي‌پردازند كه سال قبل براي برندهاي خارجي مي‌پرداختند. واقعيت اين است كه توليدكنندگان ايراني در بسياري از اقلام، بازار را تامين مي‌كنند اما بسيار گران.

افزايش گراني و قاچاق؛ پيامدهاي سياست ممنوعيت واردات

لوازم آرايشي و بهداشتي از خرداد سال98 مشمول ممنوعيت واردات شد. هدف از اين ممنوعيت كه در شرايط آغاز دوباره تحريم‌هاي اقتصادي و كاهش منابع ارزي ايران انجام گرفت، حمايت از توليد داخلي عنوان شد اما درحقيقت صرفه‌جويي در تخصيص ارز براي واردات را هدف داشت. تغيير گروه و اولويت‌ كالايي بسياري از اقلام وارداتي ازجمله لوازم آرايشي براي كاهش خروج ارز از كشور در شرايطي بود كه بسياري از اقلام وارداتي توليدات مشابهي در داخل كشور نداشتند و هنوز هم ندارند. توليد محصولات آرايشي و بهداشتي در ايران طي يك دهه گذشته پيشرفت قابل‌ملاحظه‌اي داشته و نام‌هاي زيادي توانسته‌‌اند جاي خود را در ماركت لوازم آرايش كشور باز‌ كنند. اما وابستگي بالا و تقريبا صددرصدي اين صنعت به واردات مواداوليه را مي‌توان نخستين نقطه ضعف آن دانست؛ چيزي كه باعث شده قيمت اين محصولات طي دوسال گذشته و به‌ويژه يك‌سال اخير همپاي افزايش نرخ ارز بالا برود. افزايش قيمت محصولات ايراني و افزايش قاچاق، دو پيامد ناهنجار سياست ممنوعيت واردات بود كه دودش تنها به چشم مصرف‌كنندگان رفت.

تقاضاي بالا و افزايش قاچاق

ممنوعيت واردات، پاي لوازم آرايشي خارجي را از بازار ايران نبريد و البته چنين انتظاري هم وجود نداشت. در شرايط عادي و حتي پيش از ممنوعيت واردات هم بخش زيادي از تقاضاي بازار لوازم آرايشي كشور از طريق واردات غيررسمي و قاچاق تامين مي‌شد؛ چيزي در حدود 30درصد از سهم بازار. اين سهم به‌گفته فعالان اين حوزه، اكنون با ممنوعيت واردات رسمي به 70درصد رسيده است. از ارديبهشت98 يعني از زمان آغاز ممنوعيت واردات تاكنون نرخ دلار دوبرابر شده و از 13 تا 14هزار تومان به محدوده 24هزار توماني امروز رسيده است. دلار در مقاطعي از سال‌جاري قيمت 30هزار توماني را هم ديد و در تمام اين مدت قاچاق لوازم آرايش به بازار ايران ادامه داشت. آنچه اين تجارت ظاهرا پنهان را به‌رغم افزايش دست‌كم دوبرابري هزينه‌هاي آن توجيه اقتصادي مي‌بخشد تقاضاي بسيار بالا در بازار است.

  بدون واردات نمي‌توانيم بازار را تأمين كنيم

گردش مالي بازار لوازم آرايشي در ايران اعم از وارداتي و توليد داخل سالانه بين 2 تا 2.5ميليارد دلار برآورد مي‌شود كه نيمي از اين مبلغ مربوط به اقلام توليد داخلي است. معادل ريالي گردش مالي بازار ايران در زمينه محصولات آرايشي و بهداشتي حدود 60هزار ميليارد تومان است كه اين رقم، واردات و توليد داخلي در زمينه محصولات شوينده را نيز شامل مي‌شود و تنها مختص لوازم آرايشي نيست. به‌گفته رئيس انجمن توليدكنندگان و واردكنندگان كالاهاي آرايشي، بهداشتي و عطريات، ايران در زمينه محصولات آرايشي رنگي مثل انواع رژلب‌ها، سايه‌هاي رنگي، پنكيك، انواع كرم‌پودر، ريمل و همچنين انواع كرم‌هاي تخصصي مثل ضد‌چروك و آبرسان متكي به واردات است. حميد مقيمي  مي‌گويد: در ايران توليدكنندگان ما تنها قادر به توليد 10 تا 12رنگ رژلب هستند، درحالي‌كه صدها رنگ با بهترين كيفيت در كمپاني‌هاي تخصصي توليدكننده اين محصولات ساخته مي‌شود. او معتقد است بايد بپذيريم كه تكنولوژي توليد اين محصولات در اختيار چند كشور و شركت مطرح دنياست و آنها سال‌ها در اين زمينه از ما جلوتر هستند و بدون همكاري و ارتباط با اين شركت‌ها پيشرفتي در اين زمينه نخواهيم داشت.

فيزيوتراپي هلال‌احمر خرم‌دره راه‌اندازي مي‌شود

۲۹ بازديد

فيزيوتراپي هلال‌احمر خرم‌دره راه‌اندازي مي‌شود

فيزيوتراپي هلال‌احمر خرم‌دره راه‌اندازي مي‌شود

ايسنا/زنجان مديرعامل جمعيت هلال‌احمر استان زنجان گفت: در تلاش براي راه‌اندازي فيزيوتراپي هلال‌احمر خرم‌دره هستيم كه با تحقق اين مهم مي‌توانيم خدمات بهتري را در اين حوزه براي مراجعان ارائه دهيم.

 

سيدقاسم موسوي صبح امروز (۲۸ ارديبهشت‌ماه) در ديدار با فرماندار شهرستان خرم‌دره، با بيان اينكه در حال حاضر مشكل نيروي انساني براي فعاليت در فيزيوتراپي هلال‌احمر اين شهرستان رفع شده است، اظهار كرد: به زودي اين مركز در خرم‌دره فعاليت خود را آغاز خواهد كرد.

 

وي در ادامه به آموزش خانه‌هاي هلال‌احمر در شهرستان‌ها اشاره كرد و ادامه داد: مي‌توانيم براي علاقه‌مندان در سطح شهرها و روستاها حتي كارخانه‌هايي كه خانه هلال در آن راه‌اندازي شده، آموزش‌هاي همگاني و آمادگي در برابر مخاطرات را توسعه دهيم.

 

مديرعامل جمعيت هلال‌احمر با اشاره به اينكه با راه‌اندازي خانه هلال در كارخانه مينو خرم‌دره مي‌توان ۱۵۰۰ نيرو و خانواده‌هاي آن‌ها را تحت پوشش اين آموزش‌ها قرار داد، تاكيد كرد: علاوه بر اين مي‌توان خدمات فيزيوتراپي را به كاركنان اين كارخانه و ساير شهروندان ارائه داد.

 

فرماندار خرم‌دره نيز در ادامه اين ديدار با تاكيد بر اينكه خدمات جمعيت هلال‌احمر اين شهرستان از بدو تاسيس تاكنون بدون حاشيه بوده و از جايگاه ويژه‌اي برخوردار است، گفت: فرمانداري خرم‌دره نيز در هر شرايطي در كنار هلال‌احمر بوده و از هيچ تلاشي براي تحقق اهداف اين مجموعه كوتاهي نكرده است.

 

حجت محمدي با اشاره به نقش موثر ارتقاي آمادگي‌ها در مديريت بحران، اضافه كرد: با توجه به اين موضوع، بخشدار و دهياران در همه روستاهاي شهرستان خرم‌دره موظف به تعامل تنگاتنگ با هلال‌احمر هستند تا در صورت وقوع حادثه و بلاياي طبيعي در كنار اين مجموعه مردم‌نهاد همكاري و تعامل لازم را داشته باشند.

 

وي با يادآوري اينكه انسان از بدو خلقت هميشه در معرض آسيب‌هاي جدي ناشي از بلاياي طبيعي بوده و پديده‌هاي خطرآفرين طبيعي نظير سيل، زلزله، طوفان، صاعقه و غيره در طول تاخير زندگي انسان‌ها را تحت تاثير قرار داده است، خاطرنشان كرد: ايران به واسطه موقعيت جغرافيايي، تنوع و كستردگي اقليمي، يكي از كشورهاي آسيب‌پذير جهان است؛ به‌ طوري‌ كه تلاش براي شناخت پديده‌هاي پرخطر طبيعي و فراگيري راه‌هاي مقابله با آن‌ها و به كارگيري راه‌هاي مقابله با حوادث و نيز استفاده از اصول و ضوابط پيشگيري مي‌تواند خسارت ناشي از حوادث را به حداقل برساند.

 

مقالات ديگر: فيزيوتراپي تجريش

انتقادات صريح يك تهيه‌كننده موسيقي از دولت «تدبير»/ كمرمان شكست!

۳۰ بازديد

انتقادات صريح يك تهيه‌كننده موسيقي از دولت «تدبير»/ كمرمان شكست!

مديرعامل مجمع صنفي ناشران موسيقي ايران با اشاره به روند فعلي برنامه‌ريزي براي كنسرت‌ها و اجراهاي زنده موسيقي، سياست‌هاي دولت و ستاد ملي مقابله كرونا در اين حوزه را تبعيض‌آميز ارزيابي كرد.

 

به گزارش گروه فرهنگي خبرگزاري دانشجو، محسن رجب‌پور تهيه كننده و مديرعامل مجمع صنفي ناشران موسيقي ايران ضمن انتقاد از برخي سياست‌هاي دولت و ستاد ملي مقابله با كرونا در مواجهه با فعاليت‌هاي اصناف مختلف حوزه موسيقي طي ماه‌هاي اخير تصريح كرد: اين يك واقعيت اجتناب‌ناپذير است كه پس از شيوع ويروس كرونا همه فعاليت‌هاي فرهنگي هنري دنيا به بن بست كامل رسيد.

 

از سوي ديگر در اين زمينه انتقاداتي هم به عملكرد دولت به ويژه وزارت بهداشت و ستاد كرونا وجود داشته كه در اين زمينه برخي تنبلي‌ها و تاخيرها در حوزه حمايت صورت گرفته كه مي‌توانيم به آن بپردازيم. اما به جز اين موارد نكته مهم ديگري كه مي‌تواند به شدت مورد توجه قرار گيرد بحث تسهيلات مالي است كه هم اكنون در بسياري از كشورها به صورتي گسترده به تمام اصناف هنري با نگاه ويژه پرداخت مي‌شود. وام‌هاي كم بهره‌اي كه هم به اشخاص حقيقي و هم به اشخاص حقوقي اعطا شده و به قدري دربرگيرنده شرايط درست و اصولي و آسان است كه دغدغه اهالي موسيقي را به حداقل رسانده است.

 

وي افزود: در همين كشورها اگر يك شركت توليد و تهيه آثار موسيقايي درخواستي براي تسهيلات داشته باشند، فضا به گونه‌اي مديريت شده كه در كوتاه‌ترين زمان ممكن اين تسهيلات به فرد يا موسسه درخواست‌كننده وام پرداخت مي‌شود تا اين چرخ معيوب موسيقي در روزهاي كرونايي به حركت خود ادامه دهد و حداقل با اين بودجه كارمندان آن موسسه حقوقي را دريافت كنند. اما در كشور ما ماجرا به گونه‌اي ديگر است. متاسفانه اكنون ما هنرمنداني در حوزه موسيقي كشورمان داريم كه در بدترين شرايط مالي قرار دارند اما متاسفانه دولت كمترين توجه را به اين عزيزان داشته است.

 

بر همين اساس طبق تازه‌ترين آمار، متاسفانه بايد گفت تنها سه درصد از هنرمندان ما در حوزه‌هاي مختلف موسيقي درآمد مالي داشته‌اند و بقيه در شرايط نامطمئني به فعاليت‌هاي شغلي خود پرداخته‌اند. اين موضوع حتي در حوزه موسيقي پاپ هم ديده مي‌شود و فعالان اين عرصه نه تنها از اين شغل درآمدي ندارند بلكه هيچ گونه حمايتي نيز از آنها نشده و ما در اين مدت شاهد تعطيلي بسياري از موسسات و شركت‌هايي هستيم كه بدون كوچك‌ترين حمايتي به طور كامل تعطيل شده‌اند.

 

 

دولت كمر بخش خصوصي را در موسيقي شكست

 

رجب‌پور گفت: موسيقي يكي از هنرهايي است كه مانند حوزه‌هايي چون سينما و تئاتر از هيچ حمايت مالي دولتي برخوردار نيست و بسياري از فعاليت‌هاي اين عرصه زير چتر حمايتي بخش خصوصي به حيات خود ادامه داده است. اما در همين چارچوب و با وجود تمام موانعي كه در اين زمينه وجود دارد، فضا به گونه‌اي شده كه دولت كمر بخش خصوصي را در حوزه موسيقي را شكسته و هيچ گونه حمايتي در روزهاي كرونايي انجام نمي‌دهد و اي كاش شرايط به گونه‌اي هدايت مي‌شد كه موانع اين چنيني از سر راه فعالان اين عرصه به ويژه در روزهاي كرونايي برداشته مي‌شد.

 

همين چند شركتي كه با هزار زور و بدبختي توانسته خود را سرپا نگه داشته و از كارمندانش عذرخواهي نكند، هيچ كمكي از نهادهاي دولتي ندارند و با اينكه بارها و بارها فرم‌هاي زيادي را پر كرديم اما به قدري با شرايط پيچيده‌اي مواجه شديم كه هم دربرگيرنده ميزان كم تسهيلات بود هم مجاري دريافت وام را به قدري سخت و دشوار كرده بود كه من فكر مي‌كنم كمترين تعداد از فعالان حوزه موسيقي موفق به دريافت اين تسهيلات شده باشند.

 

دولت كمر بخش خصوصي را در حوزه موسيقي را شكسته و هيچ گونه حمايتي در روزهاي كرونايي انجام نمي‌دهد و اي‌كاش شرايط به گونه‌اي هدايت مي‌شد كه موانع اين چنيني از سر راه فعالان اين عرصه به ويژه در روزهاي كرونايي برداشته مي‌شدمديرعامل مجمع صنفي ناشران موسيقي ايران در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود به موضوع لغو معافيت‌هاي مالياتي نيز اشاره كرد و توضيح داد: توقع فعالان عرصه موسيقي در روزهاي كرونايي اين بود كه دولت به جاي اينكه باري را از دوشمان بردار، اين بار را سنگين‌تر نكند. واقعاً براي من جاي تعجب است كه چرا در اين شرايط كرونايي بايد معافيت مالياتي هنرمندان و شركت‌هاي موسيقي برداشته شود و به اين چارچوب تمام و كمال به عنوان يك محصول تجاري نگاه كنند.

 

رجب پور تصريح كرد: گل سرسبد اين نگاه تبعيض‌آميز هم در شرايطي اتفاق افتاده كه دوستان سينما و تئاتر را در گروه دو مشاغل قرار دادند اما موسيقي همچنان در گروه سه قرار گرفته است. پرسش من اين است با در نظر گرفتن رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي تالارهاي اجراي تئاتر و سينما، فرق مخاطبان موسيقي چيست كه اين صنف نبايد در گروه قرار گيرد؟ مگر مي‌شود آن عزيزي كه مشغول تصميم‌گيري در اين حوزه است اين تدبير را نداشته باشد كه موسيقي را از اين رده‌هاي هنري خارج كند؟ چرا مايي كه تاكنون باري روي دوش دولت نداشتيم بايد در معرض اين نگاه تبعيض‌آميز باشيم؟ چرا دوستان به اهالي موسيقي با نگاه متفاوت و توام بيگانگي مي‌نگرند؟ آيا ما غيرخودي هستيم؟

 

 

مي‌دانيد در اين دو سال چه بلايي سر هنرمندان آمده است؟

 

اين تهيه كننده شناخته شده موسيقي با اشاره به نزديك شدن به فضاي انتخاباتي گفت: اين روزها به تنور انتخابات نزديك شده‌ايم و فكر مي‌كنم اولين گروهي كه مورد توجه و توقع قرار مي‌گيرند، همين صنف موسيقي است. ولي آيا دولت و ستاد ملي مقابله با كرونا تا حالا به اين فكر كرده‌اند كه در اين دو سال كرونايي چه بر سر هنرمندان آمده است؟ آيا فكر كردند كه تا به امروز چه كارهايي را براي اهالي موسيقي انجام داده‌اند؟

 

آيا به اين موضوع فكر كرده‌اند كه براي پرداخت يك وام با بهره چه شرايطي را براي همكارانم ايجاد كرده‌اند؟ آيا دوستان تا به امروز به اين فكر كردند كه كدام از هنرمندان موسيقي برايشان از سوي دولت كاري انجام شده است؟ در هر صورت اين تبعيض‌ها براي ما بسيار ناخوشايند است و ما بارها از طريق نامه نگاري اعتراض خودمان را اعلام كرديم و اميدواريم دولت تدبير در روزهاي آخر فعاليت خود تدبير درستي را اتخاذ كند.

 

وي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود درباره ارزيابي خود پيرامون برگزاري كنسرت آنلاين و اجراهاي زنده در روزهاي كرونايي خاطر نشان كرد: برگزاري كنسرت اينترنتي در روزهاي ابتدايي كرونا مي‌توانست به عنوان يك تسكين دهنده و مرهم كوچك هم براي اندك فعاليت و انگيزه هنرمندان و هم مخاطبان دو آتشه موسيقي و خوانندگان مطرح مورد توجه قرار گيرد. ولي آنچه كه مي‌تواند به عنوان نقطه مقابل اين موارد مورد بررسي بيشتري قرار گيرد، بحث كنسرت‌هاي موسيقي است كه واقعاً مانند سينما نيست.

 

فرآيند برگزاري كنسرت يك فعاليت زنده و پوياست كه پويايي خود را از تماشاگر مقابلش دريافت مي‌كند. اين در حالي است كه آثار موسيقايي يك هنرمند يا گروه قبل از برگزاري كنسرت در قالب آلبوم، تك آهنگ يا نماهنگ پيش روي مخاطبان قرار گرفته است. پس مردمي كه براي تماشاي كنسرت مراجعه مي‌كنند، آمده‌اند تا اثر از قبل توليد هنرمند مورد علاقه خودشان را در هم جواري با خواننده مورد نظر ببينند و بشنوند. اما به اعتقاد من كنسرت آنلاين همانند گوش دادن يك موسيقي از روي سي دي است منتها با اين تفاوت كه آن موسيقي تصوير دارد. پس تفاوت جدي با خود آلبوم موسيقي ندارد و من فكر مي‌كنم فقط يك مسكن زود گذر بوده كه كاربرد جدي هم ندارد

مقالات ديگر: آموزشگاه موسيقي كودك شهرك گلستان