جزئيات برگزاري امتحانات دانش آموزان در نوبت خرداد ماه ۱۴۰۰

۴۵ بازديد

مديركل آموزش و پرورش كردستان گفت: امتحانات دانش آموزان پايه‌هاي نهم و دوازدهم با رعايت كامل شيوه نامه‌ها و پروتكل‌هاي بهداشتي به صورت حضوري خواهد بود.

رشيد قرباني در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري بسيج از كردستان،  اظهار داشت: براساس تصميمات ستاد ملي كرونا، امتحانات نوبت دوم دانش آموزان پايه‌هاي نهم و داوزدهم به صورت حضوري و ساير پايه‌ها به صورت غيرحضوري برگزار خواهدشد.

قرباني ادامه داد: هم چنين در دوره متوسطه دوم، دروس فني و حرفه‌اي تا ۱۵ مرداد ماه فرصت دارند كه به صورت حضوري و صرفا از دروس فني كه امكان برگزاري آزمون به صورت غيرحضوري وجود ندارد؛ آزمون برگزار كنند.

وي با اشاره به اهميت و چرايي برگزاري امتحانات پايه‌هاي نهم و دوازدهم به صورت حضوري، گفت: در پايه نهم با توجه به انجام فرايند هدايت تحصيلي، چون مبناي بخشي از فرايند هدايت تحصيلي به نمرات دانش آموز برمي گردد؛ كسب نمرات بالا موجب ايجاد تراكم در يك رشته خواهد شد، بنابراين ضرورت دارد كه امتحانات حتما به صورت حضوري برگزار شود.

مقالات بيشتر:آموزشگاه موسيقي منطقه 22

قرباني همچنين به اهميت برگزاري آزمون حضوري در پايه دوازدهم نيز پرداخت و گفت: باتوجه به اينكه نمرات دانش آموزان در انتخاب رشته در دوره دانشگاه تاثير خواهد داشت؛ ضرورت دارد كه آزمون به صورت حضوري برگزار شود.

مديركل آموزش و پرورش كردستان در ادامه توصيه‌هايي براي دانش آموزان و اولياي آنان نيز داشت و از دانش آموزان خواست كه نسبت به حذفيات دروس در پايه‌هاي نهم و دوازدهم توجه داشته باشند، چراكه در بعضي از كتاب‌هاي درسي حدود ۳۰ درصد از دروس حذف شده است.

وي در ادامه از معلمان و دبيران دروس مربوطه خواست كه دانش آموزان را نسبت به آخرين تغييرات و حذفيات كتاب درسي مطلع كرده و آن‌ها را در جريان اين موارد قرار دهند.

قرباني با اشاره به دغدغه اولياي دانش آموزان در خصوص برگزاري آزمون حضوري با توجه به شيوع ويروس كرونا، خاطرنشان كرد: تمامي پروتكل‌هاي بهداشتي در حوزه‌هاي آزموني رعايت شده است.

وي ادامه داد: در پايه نهم هر دانش آموزي به مدرسه خود مراجعه مي‌كند و باتوجه به اينكه ساير پايه‌ها هم در مدارس حضور ندارند، فضاي مناسبي براي برگزاري آزمون با رعايت فاصله گذاري اجتماعي وجود دارد.

مديركل آموزش و پرورش كردستان تاكيد كرد: تمامي دانش آموزان بايد پروتكل‌هاي بهداشتي را رعايت كرده و حتما از ماسك و مواد ضدعفوني كننده استفاده نمايند.

وي خاطرنشان كرد: سوالات در پايه‌هاي نهم و دوازدهم نيز براساس وضعيت قرمز طراحي شده است و دانش آموزان مبتلا به بيماري كرونا نيز هيچ گونه دغدغه‌اي نداشته باشند چراكه در پايه نهم آزمون مجدد برگزار خواهد شد و در پايه دوازدهم نيز اگر كسي به دليل موجه بيماري نتوانست در آزمون شركت كند غيبت موجه محسوب شده و نمره صفر منظور نشده و در شهريور نمره كسب شده جايگزين خواهدشد.

 

قرباني در پايان به اولياي دانش آموزان تاكيد كرد كه ضرورتي ندارد والدين زمان حضور فرزندان خود در مدرسه را همراهي كنند، لذا درخواست مي‌شود در حياط مدارس به هيچ عنوان تجمع نكنند، چراكه به لحاظ مسائل بهداشتي مي‌تواند آسيب زا باشد.

به گفته وي تعداد ۱۰ هزار و ۴۸۸ دانش آموز پايه دوازدهم در نوبت خرداد ماه در امتحانات حضوري شركت خواهند كرد كه ۱۲۰ حوزه آزموني براي برگزاري امتحانات آن‌ها پيش بيني و تجهيز شده است و در پايه نهم نيز تعداد ۲۲ هزار و ۱۳۸ دانش آموزان در محل تحصيل خود و به تعداد مدارس دوره اول متوسطه استان، حوزه به عنوان محل برگزاري آزموني تعيين شده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.