آخرین خبر از صدور احکام بازنشستگان تامین اجتماعی برای سال ۱۴۰۲

۱۰ بازديد

آخرین خبر‌ها درباره صدور احکام بازنشستگان تامین اجتماعی و نحوه واریز حقوق اردیبهشت ۱۴۰۲ منتشر شد.

به گزارش نبض بازار، برخی رسانه ها از صدور احکام برای همه بازنشستگان خبر دادند اما این موضوع صحت ندارد و شامل تنها بخشی از بازنشستگان است.

مقالات بیشتر:تم تولد شهرک غرب

بنا برقول هایی که از سوی تامین اجتماعی داده شده است، احکام حقوقی سال جدید بازنشستگان کارگری در اردیبهشت صادر خواهد شد.

البته هنوز ابلاغیه افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی توسط مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی صادر نشده است؛ مسئله اصلی، افزایش مستمری سایر سطوح است که نیاز به ابلاغ دارد.

در این میان، قرار بود این اتفاق تا قبل از پایان فروردین بیفتد و در روزهای پایانی فروردین احکام حقوقی جدید بازنشستگان تامین اجتماعی صادر شود؛ اما صدور احکام جدید بازنشستگان کارگری به اردیبهشت موکول شده است.

با این حساب، افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی در اردیبهشت اعمال خواهد شد و به احتمال زیاد، مابه‌التفاوت فروردین با مستمری اردیبهشت پرداخت می‌شود.

حقوق فروردین ۱۴۰۲ آن‌ها بدون اعمال احکام جدید واریز شده است.

مقالات دیگر:خانه سالمندان شبانه روزی

برخورد قانونی با مراکز زایمان تقویمی

۷ بازديد

سرپرست مرکز نظارت و اعتبار بخشی امور درمان وزارت بهداشت با بیان این که تولدها و سزارین‌ها ثبت می‌شود، افزود: ناظران ما درصد سزارین را نسبت به تولد‌های معمولی بررسی می‌کنند که اگر شمار آن بیشتر باشد، برخورد قانونی لازم صورت خواهد گرفت.

به گزارش «شیعه نیوز»، سرپرست مرکز نظارت و اعتبار بخشی امور درمان وزارت بهداشت گفت: با اشاره به این که زایمان‌های تقویمی به ضرر فرزند و مادر است، گفت: این کار خلاف موازین اخلاق، عرف، پزشکی و شرعی است.

سلیمان حیدری در رادیو گفت وگو با تاکید بر این که تلاش داریم تا از زایمان‌های تقویمی جلوگیری شود، گفت: در بخشنامه‌ای برای مراکز درمانی تاکید شد که از انجام این کار جلوگیری شود.

مقالات بیشتر:تم تولد سعادت آباد

اگر مراکز نیز این مسئله را رعایت نکنند، در ارزیابی و اعتبار بخشی آن تجدید نظر خواهد شد تا تا انعکاس کارکرد خود را ببینند.

سرپرست مرکز نظارت و اعتبار بخشی امور درمان وزارت بهداشت با بیان این که تولدها و سزارین‌ها ثبت می‌شود، افزود: ناظران ما درصد سزارین را نسبت به تولد‌های معمولی بررسی می‌کنند که اگر شمار آن بیشتر باشد، برخورد قانونی لازم صورت خواهد گرفت.

حیدری اظهار کرد: معاینات دوره‌ای مادران باردار به صورت منظم صورت می‌گیرد ولی اگر سزارین در یک روز خاص بیش از تعداد طبیعی باشد، از قبل قابل پیش بینی نیست ولی تاکید می‌شود تا همکاران رعایت کرده و مراکز این قانون را اعمال کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا چنین جنایتی با یک بخشنامه به سرانجام خواهد رسید یا خیر، افزود: این یک بعد از مطلب است و همکاران ما باید از بعد علمی قانع شوند که دست به این کار نزنند.

حیدری گفت: مطمئنا روی ابعاد دیگر هم کار می‌شود و این عمل، نسبت به قبل کاهش یافته است ولی هنوز مورد قبول وزارت بهداشت نیست.

مقالات دیگر:دفتر ازدواج با پذیرایی شام

وام مسکن جوانان ۴ میلیارد تومان می شود/ پرداخت ۱۵ سال بعد

۱۱ بازديد

سرپرست بانک مسکن شرایط پرداخت تسهیلات حساب پس انداز مسکن جوانان برای افتتاح کنندگان در سال ۱۴۰۲ را تشریح کرد.

علی عسکری با بیان اینکه سقف تسهیلات مسکن جوانان برای افتتاح کنندگان در سال 1402 افزایش یافته است، اظهار کرد: سقف تسهیلات اعطایی برای افتتاح کنندگان سال 1402 و در مناطق مختلف کشور و متناسب با مبلغ واریزی با تغییراتی همراه شده است که این مبلغ در سال پنجم در شهر تهران 16 میلیارد ریال، در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت، 14 میلیارد ریال و در سایر مناطق 12 میلیارد ریال خواهد بود.

مقالات دیگر:اجاره پنکه ایستاده غرب تهران

وی ادامه داد: سقف تسهیلات متعلقه بعد از گذشت 15 سال تمام در شهر تهران 40 میلیارد ریال، در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت، 34 میلیارد ریال و در سایر مناطق 28 میلیارد ریال خواهد بود.

وی گفت: حداقل مبلغ برای افتتاح حساب پس انداز مسکن جوانان در تمام مناطق جغرافیایی کشور 8 میلیون ریال است و درصورتی که سپرده گذاران بخواهند از سقف تسهیلات بهره‌مند شوند می‌باید براساس دستورالعمل های موجود مبالغ بیشتری واریز کنند.

پیش از این و در سال 1401 با موافقت بانک مرکزی حداقل مبلغ سپرده‌گذاری برای وام مسکن جوانان از 200 به 400 هزار تومان و سقف تسهیلات حساب مذکور از 1 میلیارد تومان، 850 و 700 میلیون تومان تعیین شده برای سال 1400 به مبالغ 2، 1.7 و 1.4 میلیارد تومان در سال 1401 به ترتیب در تهران، مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت و سایر مناطق شهری، برای حساب‌های افتتاحی سال 1401 افزایش یافت.

در زمان حاضر متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در شهر تهران به حدود 60 میلیون تومان رسیده و وام 4 میلیارد تومانی می‌توان حدود 66 متر واحد مسکونی خریداری کرد. البته به این شرط که در سال 1417 متوسط قیمت مسکن ثابت بماند! با توجه به این مسئله به‌نظر نمی‌رسد برنامه جدید بانک مسکن برای افزایش سقف وام تاثیر چندانی در قدرت خرید "جوانان" نداشته باشد.

مقالات بیشتر:دفتر ازدواج غرب تهران

ورق بورس ناگهان برگشت

۱۱ بازديد

بازار سرمایه امروز برخلاف روزهای گذشته، روندی نزولی داشت و شاخص کل بورس بیش از ۲۲ هزار واحد کاهش یافت.

ایسنا: بازار سرمایه امروز برخلاف روزهای گذشته، روندی نزولی داشت و شاخص کل بورس بیش از ۲۲ هزار واحد کاهش یافت.

مقالات بیشتر:دی مجالس در تهران

شاخص کل بورس امروز با ۲۲ هزار و ۳۳۲ واحد نزول تا رقم دو میلیون و ۱۹۰ هزار واحد کاهش یافت. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز ۳۲۲ واحد کاهش یافت و در رقم ۶۸۷ هزار و ۵۷۵ ایستاد.

در این بازار یک میلیون معامله انجام شد که ۱۵۶ هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال ارزش داشت.

در معاملات امروز فقط ۲۹ درصد نمادهای بورسی مثبت بودند که از میان آن‌ها صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان و ملی صنایع مس ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

ان درحالی است که روند صعود شاخص کل فرابورس ادامه داشت و این شاخص با ۶۵ واحد افزایش در رقم ۲۷ هزار و ۵۵۲ واحد ایستاد.

در این بازار ۶۸۲ هزار معامله انجام شد که ۱۱۰۲ میلیارد ریال ارزش داشت.

پتروشیمی مارون و سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات نسبت به سایر نمادها بیشتر بیشترین تاثیر منفی و در مقابل پلیمر آریا ساسول نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

بیشترین خروج پول حقیقی امروز از صندوق‌ها و گروه شیمیایی صورت گرفت.

مقالات دیگر:محضر عقد شیک

نتایج بررسی مسمومیت دانش‌آموزان توسط وزارت بهداشت به کجا رسید؟

۱۱ بازديد

دکتر سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت، آخرین اخبار از بررسی "مسمومیت سریالی در مدارس" توسط کمیته علمی وزارت بهداشت را بیان کرد.

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، معاون درمان وزارت بهداشت آخرین اخبار از بررسی "مسمومیت سریالی در مدارس" توسط وزارت بهداشت را تشریح کرد.

مقالات بیشتر:دی جی تولد در تهران

دکتر سعید کریمی، درباره آخرین اخبار از بررسی و جمع‌بندی کمیته علمی وزارت بهداشت در زمینه بروز مسمومیت‌ در دانش‌آموزان، گفت: کمیته علمی پیش از سال جدید به دستور مقام عالی وزارت تشکیل شد و بیش از ۳۰ نفر از بهترین متخصصان کشور شامل متخصصین ریه، سم‌شناسی، میکروب‌شناسی، عفونی، روانپزشک، بهداشت محیط و... هم در این کمیته به بررسی گزارشات و یا بازدیدهای میدانی پرداختند.

وی افزود: این متخصصان علائم بیماران،‌ نتایج آزمایشگاهی و.... را بررسی کردند و فعلا نتایج تحقیقات تغییری نکرده است.

کریمی تاکید کرد: بررسی‌ها نشان داد در کمتر از ۱۰ درصد از دانش‌آموزان عوامل محرک تنفسی وجود داشته است که سبب بروز علائم تنفسی نظیر سرفه، تنگی نفس و علائم تحریکی شده است.

وی با اشاره به اینکه در سایر دانش‌آموزان نیز عوامل هیجانی و استرسی به موضوع اضافه شده است، اظهار کرد: بخشی از این عوامل هیجانی ناشی از این بود که دانش‌آموز دوست خود را دیده و او هم دچار اضطراب شده و بخشی دیگر هم به دلیل فضاسازی رسانه‌ای بود که برخی با یک بوی غیر اختصاصی که شاید قبلا به آن اهمیت نمی‌دادند، اکنون دچار علائم اضطرابی می‌شوند.

مقالات دیگر:وکیل در پونک

آغاز رسیدگی به اعتراضات رتبه‌بندی معلمان

۱۴ بازديد

رئیس سنجش و پایش آموزش‌ و پرورش گفت: بازنگری و رسیدگی به اعتراضات معلمان از امروز آغاز شد و مدت زمان آن بستگی به نوع اعتراض صورت گرفته دارد.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، محسن زارعی رئیس سنجش و پایش آموزش‌وپرورش در یک برنامه تلویزیونی اظهارداشت: بازنگری و رسیدگی به اعتراضات از امروز آغاز شد و مدت زمان آن بستگی به نوع اعتراض صورت گرفته دارد.

زارعی بیان داشت: رسیدگی به اعتراض درباره مدرک سریع‌تر از رسیدگی اعتراض به نحوه رسیدگی صورت می‌گیرد.

مقالات بیشتر:دی جی مهمانی در تهران

وی افزود: به طور کلی دسته‎ بندی اعتراضات معلمان متفاوت است، به‌طوری که بعضی نسبت به رتبه خود و بعضی هم نسبت به نحوه رسیدگی اعتراض دارند. برخی همکاران هم می‌گویند بخشی از مستندات را نتوانسته اند بارگذاری کنند.

زارعی خاطر نشان کرد: پس از آنکه به اعتراضات افراد توسط هیئت ممیزه رسیدگی می‌شود؛ رتبه استحقاقی تعیین می‌شود. از تاریخ تعیین استحقاق به فرد ثبت می‌شود رتبه استحقاقی تعلق می‌گیرد. رتبه پیش از استحقاق همان رتبه‌ای است که تاکنون برای وی ثبت شده و کسی که به رتبه خود اعتراض دارد اعتراض خود را طبق ماده ۱۴ اعلام می‌کند.

مقالات دیگر:خانه سالمندان شرق تهران