اتهام آقای تاج زاده مشخص است / حکم صادره علیه حمید نوری را نمی‌پذیریم

۱۹ بازديد

مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه، در نشست خبری امروز گفت: صدور حکم ناعادلانه علیه حمید نوری را نمی‌پذیریم و آقای حمید نوری حق داشتن وکیل را نداشته است.

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، سخنگوی قوه قضاییه گفت: حکم صادره علیه حمید نوری ناعادلانه است و ما آن را نمی‌پذیریم.

مسعود ستایشی در نشست خبری امروز ضمن تبریک روز یکشنبه ۲۶ تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان در نظام جمهوری اسلامی یکی از مهمترین نهادهای حاکمیتی است. نقش شورای نگهبان در قانون اساسی نقش ارزشی و قابل توجه است و وظیفه تفسیر قانون اساسی را برعهده دارد.

مقالات بیشتر:شیشه بری در جنت آباد

وی در ادامه درباره صدور حکم صادره (حبس ابد) علیه حمید نوری گفت: پرونده غیر حقوقی و مخدوش بوده است. حکم صادره با توجه به اینکه مراحل دادرسی منطبق با موازین قانونی نبوده یک رسوایی است و محل اعتراض شدید است. متهم از حقوق اولیه دادرسی و شهروندی محروم بوده است و منطبق با مقررات داخلی و کنوانسیون بین المللی نیست. وجدان جامعه بین المللی این مورد را نخواهد پذیرفت.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: صدور حکم ناعادلانه علیه تبعه ایرانی ناظر بر تمامیت اتباع کشور است و ما آن را نمی‌پذیریم و دولت سوئد تحت فضاسازی گروهک تروریستی منافقین رای صادر کرده است.

وی افزود: آقای نوری حق داشتن وکیل را نداشته است. مطالعه کیفرخواست حق اولیه برای هر متهمی است که آن را آقای نوری نداشته است. هزار روز انفرادی بوده است و اجازه ملاقات به او با خانواده‌اش ندادند و دور از انصاف است. ۷۰ روز از آخرین جلسه دادگاه گذشت و هنوز محدودیت‌های قبلی ادامه دارد.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: قوه قضاییه اعلام می‌کند که از اقدامات قاطع دولت در مقابله با سلب حقوق شهروندی آقای نوری حمایت می‌کند. بررسی پرونده آقای نوری در دادگاه سوئد کاملا غیر حقوقی بوده است. فشار روحی، روانی و جسمی به آقای نوری وارد بوده است و این فشارها استمرار دارد. تصور کنید و این فرد هنوز در مظان اتهام است و محکوم هم نشده است و صلاحیت دادگاه سوئدی نسبت به رسیدگی به این پرونده محل خدشه است.

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوالی درخصوص قانون دولت در خصوص افزایش ۲۵ درصدی اجاره‌بها و همکاری قوه قضاییه با دولت در این زمینه گفت: افزایش اجاره‌بهای اماکن مسکونی، فشار و مشکلاتی را برای جامعه هدف مستاجران ایجاد کرده است. دولت با استفاده از ظرفیت شورای هماهنگی سران قوا و شورای هماهنگی اقتصادی مصوبه‌ای را به تصویب رساند. بحث شورای هماهنگی اقتصادی تمدید فوری اجاره‌نامه‌ها در سال ۱۴۰۱ با توجه به ۶ بند مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: این مصوبه به شورای مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه ابلاغ شد و از این مرکز رده‌هایی به دادگستری‌های استان ابلاغ شده است و این شعب نظارت و توجه می‌کنند و مصوبه را اعمال می‌کنند. کسانی که مشمول این مصوبه هستند قراردادهایشان به صورت خودکار تمدید می‌شود و هرآنچه که مشمول هنجارشکنی باشد به طور قاطع و قانونی از طریق مراجع صالح، رسیدگی می‌شود.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده نیشکر هفت تپه و امید اسدبیگی متهم اصلی این پرونده، گفت: پرونده مورد بحث، ۲۵ محکوم دارد و از میان این محکومان تعداد هشت نفر مطابق قانون درخواست اعاده دادرسی داشتند. اعاده افرادی که طبق قانون مورد پذیرش قرار گرفت، جهت رسیدگی به شعبه هم عرض در دادگاه ویژه جرایم اقتصادی ارجاع شده است. پنج نفر از ۲۵ نفر محکوم این پرونده متواری و تحت تعقیب قرار دارند و مابقی در حال تحمل کیفر هستند.

وی درباره آخرین وضعیت متهم ردیف اول پرونده نیز گفت: امید اسدبیگی براساس دادنامه قطعی به ۲۰ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق، برخی محرومیت‌ها محکوم شده و از ۲۵ مهر ۱۴۰۰ این حکم اجرایی شده و اکنون تحمل کیفر می‌کند.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی در مورد اعلام دولت در رابطه با محرز نشدن تخلف در وزارت جهاد کشاورزی گفت: دولت مسئول تشخیص جرائم نیست و ۲۶ تیر ماه پرونده از سوی سازمان بازرسی کل کشور به مرجع قضایی ارسال شده است.

ستایشی در پاسخ به سوالی درباره اظهارات معاون دادستان مشهد مبنی بر برخورد با بدحجابی گفت: مواضع کلی در قوه قضائیه از ناحیه ریاست قوه قضائیه بیان می‌شود و بر اساس اجازه رئیس قوه قضائیه، سخنگوی این دستگاه هم در بیان مواضع کلی می‌تواند ورود داشته باشد. ما اعتقاد داریم اگر نقصی در حجاب است باید با فرهنگ سازی و آموزش برطرف شود و در مورد حجاب باید اندیشمندانه و بدون عجله و شتاب عمل کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره علت بازداشت مصطفی تاج زاده گفت: رسیدگی به پرونده آقای تاج زاده در دستگاه قضایی مطابق موازین قانونی بوده و اتهام او اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام بوده است و براساس رسیدگی‌ها، برای او در ۱۷ تیرماه سال جاری قرار تامین از نوع بازداشت موقت صادر شده و الان در بازداشتگاه اوین است.

مقالات دیگر:وکیل آیت الله کاشانی

با ارزش ترین پول دنیا

۱۸ بازديد

لحظه آخر:با ارزش ترین واحد پول دنیا مطعلق به کدام کشور می باشد؟ سازمان ملل 180 واحد پولی را به رسمیت شناخته است، اما از این 180 واحد کدام ارز، عنوان با ارزش ترین پول دنیا را به خود اختصاص داده است؟ لیست ارزش پول کشور ها به ترتیب در ادامه مطلب آورده شده است.

واحد پول هر کشور بخش بسیار مهمی از اقتصاد آن را شامل می شود؛ از طرفی ارزش پول به کاهش یا افزایش نرخ ارز وابسته می باشد. در واقع نرخ ارز میزان پولی را می گویند که باید در به ازای خرید یک واحد پول مرجع (مانند یورو، دلار، پوند) پرداخت شود و این نکته ارزش پول یک کشور را مشخص می کند. هنگامی که ارزش پول یک کشور کم می شود و یا قیمت ارز خارجی گران می شود صادرات از آن کشور برای اتباع خارجی ارزان می گردد ولی در مقابل واردات برای اتباع داخلی گران می شود. در نتیجه هر چه ارزش واحد پول یک کشور افزایش پیدا کند، قیمت اجناس وارداتی برای آن کشور ارزان می شود و روند مثبتی در اقتصاد و زندگی مردم ایجاد می کند. اما آیا می دانید باارزش ترین پول جهان متعلق به کدام کشور است؟ در این بخش از وب سایت لحظه آخر همراه ما باشید تا 10 مورد از مهم ترین واحدهای پول دنیا را با یکدیگر بررسی کنیم و ارزش پول کشورها را شرح دهیم.

مقالات بیشتر:تشریفات عروسی با قیمت مناسب

واحد پول کشورها - اگر زیاد سفر می کنید و یا به پول کشورهای مختلف علاقه مند هستید بر روی لینک کلیک کنید.

گران ترین پول جهان متعلق به کدام کشور است؟

جالب است بدانید که در لیست با ارزش ترین پول های جهان رتبه اول تا چهارم این لیست متعلق به قاره آسیا و همسایگان کشور ایران می باشد که در ادامه به طور مفصل به این موضوع پرداخته ایم.

دینار کویت

رتبه اول با ارزش ترین پول دنیا به دینار کویت (KWD) تعلق دارد که در سال 1961 میلادی معرفی شده است. کویت کشوری با اقتصاد پایدار بوده که در آن مالیات وجود ندارد و نرخ بیکاری هم بسیار ناچیز می باشد. ارزش بالای دینارکویت به انبوهی از ذخایر نفتی که در این کشور وجود دارد وابسته می باشد. دینار کویت به پول ایران معادل با 911,700 ریال است. عکس دینار کویت را در ادامه مشاهده نمایید.

1 دینار کویت= 973,300 ریال ایران

1 دینار کویت= 3.30 دلار آمریکا

با ارزش ترین پول دنیا

دینار بحرین

بحرین دومین کشوری است که باارزش ترین پول دنیا را دارد. این کشور جزیره ای که در خلیج فارس واقع شده نیز ذخایر نفتی و فرصت های شغلی فراوانی را دارا می باشد که سبب گشته موقعیتی بسیار خوب را در جهان پیدا کند. دینار بحرین (BHD) در سال 1965 میلادی به جای روپیه خلیج فارس معرفی گشت و خیلی زود ارزش بالا پیدا کرد. اگر بخواهیم تبدیل دینار به تومان را انجام دهیم و بگوییم هر دینار چند تومان است باید ذکر کنیم 1 دینار بحرین برابر با حدود721,800 ریال است.

1 دینار بحرین= 775,100 ریال ایران

1 دینار بحرین= 2.65 دلار آمریکا

ریال عمان

کشور عمان اقتصادی توسعه یافته دارد و پول آن نیز جزء پول های ارزشمند دنیا به حساب می آید. واحد پول عمان در گذشته روپیه هند و ماریا ترزا بوده و بعدها ریال عمان (OMR) جایگزین آن ها شد. لازم به ذکر است که بگوییم این کشور نیز دارای ذخایر فراوان نفت می باشد. قیمت پول عمان را به دلار آمریکا و ریال ایران مشاهده می کنید:

1 ریال عمان= 763,600 ریال ایران

1 ریال عمان= 2.60 دلار آمریکا

سومین پول با ارزش دنیا

دینار اردن

دینار اردن با کد ارزی (JOD) به 10 درهم، 100 قرش و 1000 فلس تقسیم می شود. با وجود این که اردن از لحاظ ذخایر نفتی شرایط مشابه کشورهای بالا را ندارد و از اقتصاد پر رونقی هم برخوردار نیست اما پول آن ارزش بالایی دارد و در بین پول های جهان مهم شمرده می شود.

1 دینار اردن= 1.41 دلار آمریکا

پوند انگلیس

بسیاری از مردم گمان می کنند که پوند انگلستان بیشترین ارزش را در بین پول های دنیا دارد در حالی که رتبه پنجم لیست با ارزش ترین پول دنیا به آن تعلق دارد. یک نکته جالب که در رابطه با پوند انگلیس (GBP) وجود دارد این است که قدیمی ترین واحد پولی جهان به حساب می آید که واحد کوچکتر آن پنی نام دارد و هر پوند برابر با 100 پنی می باشد. عکس پوند انگلیس و قیمت پوند انگلیس در زیر دیده می شود:

1 پوند انگلیس= 390,700 ریال ایران

1 پوند انگلیس= 1.21 دلار آمریکا

دلار جزیره کیمن

دلار جزیره کیمن که با کد ارزی (KYD) از آن یاد می شود یکی دیگر از پول های ارزشمند دنیا می باشد که هیچ گونه مالیاتی هم به آن تعلق نمی گیرد. این واحد پول نخستین بار در سال 1972 رونمایی شد.

1 دلار کیمن= 1.20 دلار آمریکا

ششمین پول با ارزش دنیا

یورو اتحادیه اروپا

یورو به عنوان یکی از معتبرترین ارزهای جهان شناخته می شود که کد ارزی آن (EUR) می باشد. این واحد پول که در سال 1999 معرفی شده است، در کشورهای اروپایی نظیر بلژیک ، اسپانیا ، فرانسه ، آلمان ، پرتغال ، ایتالیا ، یونان  و هلند مورد استفاده قرار می گیرد. یورو که بزرگترین قدرت تجاری دنیا را شکل داده امروزه بیش از دلار ارزش دارد. پاسخ این سوال که یک یورو چند تومان است و تبدیل یورو به تومان به شرح زیر می باشد:

1 یورو= 312,560 ریال ایران

1 یورو= 1.08 دلار آمریکا

فرانک سوئیس

سوئیس یکی از کشورهای ثروتمند و البته توریستی دنیا است که واحد پول معتبری هم دارد. فرانک (CHF) واحد پول کشورهای سوئیس و لیخن اشتاین می باشد که یک تفاوت اساسی با سایر پول های دنیا دارد و آن عمودی بودن اسکناس های آن است. قیمت فرانک سوییس عبارت است از:

1 فرانک سوئیس= 319,700 ریال ایران

1 فرانک سوئیس= 1.03 دلار آمریکا

هشتمین پول با ارزش دنیا

دلار آمریکا

دلار آمریکا (USD) یکی دیگر از معتبرترین پول های جهان است که در هر کجای دنیا می توانید از آن استفاده کنید. دلار در ایران هم اهمیت بالایی دارد و افراد زیادی با تفکر سرمایه گذاری نسبت به خرید آن اقدام می کنند و همین امر سبب می شود که قیمت دلار در ایران به صورت همه روزه توسط افراد بی شماری رصد می گردد. هم اکنون قیمت دلار آمریکا به شرح زیر می باشد:

1 دلار آمریکا= 276,210 ریال ایران (تبدیل دلار به ریال)

دلار استرالیا

استرالیا که اقتصادی قدرتمند در دنیا دارد، یکی از با ارزش ترین واحدهای پولی دنیا را در اختیار داشته که با علامت اختصاری AU$ یا $.A شناخته می شود. همچنین خوب است بدانید کد ارزی دلار استرالیا AUD می باشد.

1 دلار استرالیا= 210,100 ریال ایران

1 دلار استرالیا= 0.65 دلار آمریکا

مقالات دیگر:دفتر عقد میرزابابایی

اماکن ورزشی ایرانمال پلمب می‌شود

۲۴ بازديد

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران از پلمب شدن اماکن ورزشی ایرانمال تا زمان «صدور مجوز و تعهد به اجرای قانون» خبر داد و گفت: اگر قرار باشد برخورد قانونی با مسئولین برگزاری همایش اخیر صورت بگیرد در این زمینه مراجع ذی صلاح باید تصمیمات لازم را اخذ کنند و اداره کل دخالتی ندارد.

روزنامه گل:علی جوادی در خصوص برگزاری همایش همگانی توسط ایرانمال که حاشیه‌ساز شده است، اظهار کرد: در جریان برگزاری این همایش نیستیم و مسئولین ورزش ایرانمال بدون هماهنگی و مکاتبه با اداره کل ورزش و جوانان استان تهران و دریافت مجوز اقدام به برگزاری چنین همایشی کرده اند. حتی مربیان این همایش نیز برای اجرای ورزش همگانی مورد تایید ما نبودند.

وی گفت: مربیانی از طرف اداره کل ورزش و جوانان برای اجرای ورزش همگانی مورد تایید هستند که یکسری دوره‌های آموزشی را سپری کرده و در جریان پروتکل‌ها و شیوه‌های اجرای ورزش همگانی باشند، هر روز در بیش از 100 نقطه تهران ایستگاه‌های ورزش تندرستی و صبحگاهی با رعایت شیوه‌نامه‌ها برگزار می‌شود و هیچ مشکلی ایجاد نمی‌شود.

مقالات بیشتر:باغ تالار رودهن

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران اضافه کرد: حضور زنان در فعالیت‌های ورزش همگانی در صورتی امکانپذیر است که عفت اجتماعی را رعایت کنند، اگر قرار باشد تداخل جنسیتی ایجاد شود، جمعیت زیادی از کسانی که علاقمند به ورزش صبحگاهی هستند، امکان استفاده از این فضا را نخواهند داشت.

جوادی خاطرنشان کرد: این اداره کل با کلیه مکان‌هایی که به صورت غیرقانونی فعالیت ورزشی انجام دهند، بشدت برخورد می‌کند. بنابراین از امروز طی دستور استانداری تهران و با پیگیری‌های انجام شده، دو مکان ورزشی ایران مال که اقدام به برگزاری چنین همایشی کرده است توسط اداره کل ورزش و جوانان استان تهران و با تاکید دستگاه‌های نظارتی پلمب می‌شود تا زمانی که نماینده ورزشی این بخش از ایران مال حضور پیدا کند و متعهد شوند که دستورالعمل ابلاغی را رعایت خواهند کرد.

وی پیرامون این پرسش که آیا با مدیران مسئول ایرانمال که برگزار کننده این همایش بودند، برخوردی انجام خواهد شد یا خیر؟ تصریح کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان تهران هیچ دخالتی در برکناری مسئولین برگزاری همایش ورزش همگانی ندارد و در این زمینه مدیریت ایرانمال باید تصمیم بگیرد، زیرا شخصیت حقوقی دارد و موضوع درون دستگاهی است. البته اگر قرار باشد برخورد قانونی نیز صورت بگیرد در این خصوص مراجع ذی صلاح باید تصمیمات لازم را اخذ کنند.

جوادی افزود: این همایش یک ماه پیش برگزار شده که فیلم آن در هفته عفاف و حجاب منتشر شده است، البته ما نیز اطلاعی از این موضوع نداشتیم و بدون دریافت مجوز و هماهنگی با اداره کل چنین همایشی برگزار شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران گفت: فعالیت یک بخش خصوصی بدون رعایت دستورالعمل‌های شرعی و قانونی خلاف عرف جامعه است و به ورزش استان تهران لطمه می‌زند و زحمات تمام کسانی که خالصانه برای سلامت جامعه تلاش می‌کنند را زیر سوال می‌برد. اجازه نمی‌دهیم زحمات این گونه افراد با بی‌قانونی یکسری افراد پایمال شود.

وی خاطرنشان کرد: به صورت قانونی فعالیت این گونه اماکن ورزشی نه به صورت دائمی بلکه تا زمانی که مجوز برگزاری دریافت کنند و متعهد به اجرای قانون در برگزاری فعالیت‌های ورزشی باشند، گرفته خواهد شد.

 

جوادی در پایان افزود: استان تهران از تمام بخش‌های دولتی و خصوصی که با ایجاد فضاهای ورزشی به توسعه ورزش همگانی کمک می‌کنند، حمایت لازم را خواهد داشت مشروط به این که قوانین را رعایت کنند.

مقالات بیشتر:آسایشگاه

آغاز طرح دارویار از بامداد امروز/ پرداختی مردم ثابت می ماند

۲۰ بازديد

صبح تهران:وزیر بهداشت از آغاز طرح دارویار از بامداد ۲۳ تیر ماه خبر داد و گفت: در این طرح علیرغم افزایش قیمت دارو پرداختی مردم افزایش پیدا نکرده و ثابت می ماند.

بهرام عین اللهی، در گفتگویی تلویزیونی گفت: اعیاد قربان و غدیر را تبریک می گویم. بعد از موفقیتی که در اجرای طرح کنترل بیماری کرونا توسط دولت مردمی اتفاق افتاد یکی از طرح‌های در دست اجرای ما ارتقای سطح بیمه‌ها است.

وی افزود: این طرح ارتقای بیمه از بیمه همگانی شروع شد و در سال جاری شش هزار میلیارد تومان برای آن اختصاص یافت و بیش از شش میلیون نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

مقالات بیشتر:متخصص تغذیه بلوارفردوس

وزیر بهداشت گفت: از طرف دیگر پنج هزار میلیارد تومان برای تأمین بیماران خاص در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت.

وی ادامه داد: طرح پیش رو که از امشب یعنی بامداد ۲۳ تیرماه آغاز می‌شود طرحی جامع و ادامه دار است و با نام طرح دارویار نامگذاری شده است.

عین اللهی خاطرنشان کرد: در این طرح در کنار بیمه همگانی تعداد داروهای تحت پوشش افزایش پیدا کرده و صد قلم داروی پر مصرف را جز بیمه قرار داده‌ایم نظیر داروهای سرماخوردگی و ایبوپروفن.

وزیر بهداشت گفت: همچنین داروهایی که قبلاً بیمه نبودند در این طرح زیر پوشش بیمه قرار می‌گیرند و بیش از ۳۵۰ قلم داروی ضروری در مصرف برای بیماران مزمن تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: هدف اصلی ما این است که پوشش بیمه‌ای داروها بیشتر شود و بر اساس دستور رئیس جمهور مقرر شد طرح در کل کشور اجرا شده و هدف کاهش هزینه‌های بیماران است.

عین اللهی گفت: در ادامه این طرح تلاش می‌کنیم پوشش بیمه‌ای اکثر داروها را ایجاد کرده و مردم تغییری در پرداخت هزینه‌های دارویی نداشته باشند.

وی افزود: ثابت ماندن پرداختی از جیب بیماران هدف اصلی این طرح است و در حوزه دارو تلاش می‌کنیم مخارج مربوط به داروی بیماران توسط دولت تأمین شود.

مقالات دیگر:وکیل غرب تهران

نیروی زمینی باید خودش را برای جنگ‌های آینده آماده کند

۲۶ بازديد

سردار تشکری با بیان اینکه نیروی زمینی باید خود را برای جنگ‌های آینده آماده کند، گفت: امروزه روش‌های نبرد در حال تغییر است و استفاده از پهپاد و جنگ الکترونیک حوزه‌های جدیدی است که باید به آن‌ها توجه کرد

به گزارش ایلنا، سردار سرتیپ محمود تشکری دبیر اشراف ستادکل نیرو‌های مسلح صبح امروز (چهارشنبه) در دوازدهمین جشنواره مالک اشتر نیروی زمینی ارتش در سخنانی اظهار داشت: امروز در صحنه‌های تقابل با دشمنان یکی از پایه‌های اصلی قدرت نیرو‌های مسلح هستند.

مقالات بیشتر:ظروف کرایه سعادت آباد

سردار تشکری در ادامه افزود: در نیرو‌های مسلح نیرو‌های زمینی نقش محوری بر عهده دارند. سال گذشته رهبر انقلاب اسلامی تاکید کردند که نیرو‌های زمینی تثبیت کننده و به نوعی پایان دهنده جنگ‌ها هستند.

وی ادامه داد: مجموعه نیروی زمینی ارتش امروزه در شرایط فعلی از یک مجموعه ارزشمندی برخوردار است که نشاط و تحرک خوبی در آن دیده می‌شود.

دبیر اشراف ستادکل نیرو‌های مسلح عنوان کرد: بر اساس ابلاغ رهبر انقلاب اسلامی نیرو‌های مسلح دو ماموریت پیشروندگی و پیشبرندگی را دارند. تعبیر ایشان این است که حوزه پیشروندگی به معنای ساخت درونی سازمان است تا بتواند در حوزه پیشبرندگی فعالیت کند.

وی تصریح کرد: در این روند سرمایه انسانی مزیت رقابتی ما در نیرو‌های مسلح است. در دفاع مقدس هم مزیت نسبی ما منابع انسانی ما بودند و آنچه نقش ما را برجسته می‌کرد همین موضوع بود. سرمایه انسانی ما در نیرو‌های مسلح بسیار ارزشمند هستند که باید بخوبی از آن‌ها مراقبت کرد. امروز‌ه نیرو‌های مسلح ما و بخصوص نیروی زمینی ارتش از فرماندهان و کارکنان توانمند و با اعتقاد برخوردار است. چند سالی هم است که در جشنواره مالک اشتر در سطح نیرو‌های مسلح نیروی زمینی ارتش حائز رتبه‌های برتر بوده است.

سردار تشکری با بیان اینکه روحیه جهادی، بسیجی و تعاملی در تمام نیروی زمینی ساری و جاری است، گفت: کار‌های جدید و نوآورانه‌ای هم در حوزه فرهنگی در سطح نیرو انجام شده، اما باید عمق بخشی این فعالیت‌ها بالا برود.

دبیر اشراف ستادکل نیرو‌های مسلح عنوان کرد: ارتقا توان و آمادگی رزم نیرو هم پیشرفت بسیار خوبی داشته است. همچنین کار اطلاعات برون مرزی خوبی هم در سطح نیروی زمینی ارتش انجام شده و این نیرو تجهیزات خوبی هم برای این امر فراهم کرده است.

سردار تشکری گفت: در حوزه معیشت کارکنان، نیروی زمینی ارتش هم اقدامات بسیار مشهودی انجام داده است و علی‌رغم همه مشکلات مالی امیر حیدری با استفاده از منابع موجود کار‌های بسیار ارزشمند و جهادی انجام دادند که آثار آن در حال نمایان شدن است.

وی ادامه داد: فعالیت نیرو در حوزه بهینه‌سازی و نگهداری و تعمیرات تجهیزات هم اقدامات بسیار خوبی است. هوانیروز ارتش هم در حوزه ارتقا توان نگهداری و تعمیرات تجهیزات گام‌های خوبی برداشته است که در گزارش‌های اشراف هم به آن‌ها اشاره شده است.

 

دبیر اشراف ستادکل نیرو‌های مسلح عنوان کرد: نیروی زمینی باید خودش را برای جنگ‌های آینده آماده کند. امروزه روش‌های نبرد در حال تغییر است و استفاده از پهپاد و جنگ الکترونیک حوزه‌های جدیدی است که باید به آن‌ها توجه کرد

مقالات دیگر:محضر ازدواج با قیمت مناسب

تصمیمی برای افزایش قیمت دارو نداریم

۱۹ بازديد

موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: بنای ما افزایش قیمت دارو نیست و قصد داریم روش پرداخت اصلاح شود و مابه التفاوت افزایش دارو را دولت تقبل کند.

به گزارش بازار، میرهاشم موسوی در نشست خبری در خصوص ساماندهی ارز دارو، گفت: بنای ما افزایش قیمت دارو نیست، وظیفه ما در بخش بیمه‌ای جبران این مابه التفاوت است و قصد داریم روش پرداخت اصلاح شود و قرار است مابه التفاوت افزایش دارو را دولت تقبل کند. این مابه التفاوت به شکل اتوماتیک اعمال خواهد شد و مردم هزینه بیشتری پرداخت نخواهند کرد.

وی اضافه کرد: تأمین اجتماعی یکی از بزرگترین دستگاه خدمت دهنده درمانی و بهداشتی است و ۳۸۸ مرکز درمانی تخصصی، فوق تخصصی و بیمارستانی و درمانگاه را دارا است.

مقالات بیشتر:متخصص تغذیه بلوارفردوس

موسوی درباره خدمات این سازمان به جامعه هدف خود، اظهار کرد: تأمین اجتماعی سازمانی اجتماعی و اقتصادی است و با ۱۸ خدمت کلان در حوزه بیمه و درمان و بیش از ۱۴۰ هزار پرسنل فعالیت می‌کند.

وی افزود: این سازمان ۴۵ میلیون نفر را تحت پوشش قرار داده و امروز به عنوان بزرگترین دستگاه یا نهاد عمومی در حال خدمت رسانی است و از ۷۰ درصد بیمه‌های اجتماعی تامین اجتماعی ۵۳درصد را پوشش می‌دهد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: تأمین اجتماعی یکی از بزرگترین دستگاه خدمت دهنده درمانی و بهداشتی است و ۳۸۸ مرکز درمانی تخصصی، فوق تخصصی و بیمارستانی و درمانگاه را دارا است و با بیش از ۵۰ هزار طرف قرارداد خریدار راهبردی بیمه سلامت خدمت می‌کند و جا دارد از کادر درمان فعال در ایام کرونا که ۳۰۰ هزار خدمت ارائه داده‌اند قدردانی کنیم.

وی تاکید کرد: امسال در این سازمان سیاست‌های ابلاغی تامین اجتماعی از سوی رهبر انقلاب ابلاغ شد که این سیاست‌ها، راهبردهای کلان ما برای مواجهه با چالش‌های پیش روی ما را تجسم کرده و امسال تمرکز راهبردی ما بر روی رفع بخشی از چالش‌ها است.

موسوی ادامه داد: بیش از ۵۰ درصد بازنشستگی‌های ما بازنشستگی‌های پیش از موعد را تشکیل داده و ضریب پشتیبانی صندوق ۴.۲ بود و حد استاندارد آن ۶ تا ۶.۵ بود و نشان می‌داد خروجی و مصارف ما بر در آمد پیشی گرفته بود.

وی به راهبردهای سازمان برای برون از چالش‌های صندوق اشاره کرد و گفت: ما به ۸ راهبرد اصلی برای مقابله با مشکلات رسیده ایم. راهبرد بیمه همگانی یکی از آن موضوعات مطرح بود که ۲ طرح تحولی را آغاز کردیم؛ نخست بیمه خانوار ایرانی و دانشجویان بود که در یک سال گذشته ۱ میلیون نفر تحت پوشش یمه‌های اجتماعی قرار گرفتند و ۷۰۰ هزار نفر در دوره دولت مردمی بوده است و ۳۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار گرفتند. ۱۸۰ هزار نفرنیز در بیمه زنان خانوار نیز داریم و ضریب پشتیبانی صندوق نیز افزایش خواهد یافت به طوری که پایداری در منابع رقم می‌خورد و هدف ما این است که امسال نیز یک میلیون نفر دیگر بیمه خواهند شد و تا پایان سال این هدف محقق می‌شود.

موسوی درباره افتتاح پروژه‌های درمانی از سوی تامین اجتماعی، خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۰ پروژه درمانی را مناطق درمانی را افتتاح کردیم و امسال نیز ۱۹ پروژه درمانی در مناطق کمتر توسعه یافته افتتاح خواهد شد.

 

مدیر سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش وام قرص الحسنه به بازنشستگان، ابراز کرد: وام قرض الحسنه به بازنشستگان افزایش یافته و مبلغ آن امروز به ۱۲ میلیون تومان رسیده است، امسال بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر را پرداخت می‌کنیم. بیش از این ۲۹۰ هزار وام بوده که به بازنشستگان ۷ میلیون تومان پرداخت شده است.

وی به دیگر اقدامات برای رفاه بازنشستگان اشاره کرد و گفت: امسال ۱۰۰ هزار بازنشسته را به مشهد مقدس اعزام خواهیم کرد.

موسوی گفت: یکی از راهبردهای ما مبارزه با فساد و صیانت از اموال سازمان بوده که همیشه متاسفانه برخی‌ها نسبت به اموال سازمان دست درازی کرده اند مواجهه جدی صورت گرفته و زیر ساخت‌های خوبی به سمت شفافیت و افشاکردن راه اندازی شده به طوری که امروز ۱۰۰ پرونده حقوقی را بررسی کردیم و ۲۰ پرونده به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.

وی با اشاره به میزان تسویه بدهی سازمان، خاطرنشان کرد: امسال ۹۰هزار میلیارد تومان برای تسویه بدهی ما در بودجه پیش بینی شده وعزم دولت در وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی جدی است، اما اصرار ما بر این است که با توجه به شرایط حوزه نقدینگی شرکت‌های دارای قدرت نقدشوندگی بالا و بررسی را به ما واگذار کنند تا بتوانیم ادای تعهد کنیم.

موسوی گفت: با همکاری خوبی توانستیم عنوان ابربدهکار بانکی از سازمان دور کنیم و با تسویه ۸۸ هزار میلیارد تومان از یکی از بانک‌ها خود را از لیست ابر بدهکاران بدهکاری خارج کنیم و تبدیل به ابرطلب کار از کارفرمایان خصوصی و دولت تبدیل شویم.

مقالات دیگر:وکیل غرب تهران

واژگونی اتوبوس با ۲ کشته و ۵۹ مصدوم در محور اراک

۲۰ بازديد

خبرآنلاین:تسنیم نوشت: رئیس سازمان اورژانس پیش بیمارستانی استان لرستان گفت: بر اثر واژگونی اتوبوس تهران- کوهدشت در محور اراک- بروجرد ۵۹ نفر مصدوم و دو نفر جان باختند. (عکس تزئینی)

مهدی غیبی صبح امروز در رابطه با تصادف یک دستگاه اتوبوس در محور اراک- بروجرد اظهارداشت: ساعت ۰۱:۴۷ دقیقه چهاردهم تیرماه یک دستگاه اتوبوس مسافربری که از مبدا تهران عازم شهر رومشکان بود به خاطر نقص فنی ترمز در ورودی مرز استان لرستان از سمت اراک واژگون شد.

مقالات بیشتر:باغ تالار

وی با اشاره به اینکه بر اثر واژگونی این اتوبوس مسافربری دو نفر فوت و ۵۷ نفر مصدوم شدند افزود: متاسفانه دو فوتی این حادثه در دم جان باختند و ۵۷ نفر دیگر توسط کارکنان اورژانس لرستان به بیمارستان‌های شهید چمران بروجرد و شهدای عشایر خرم‌آباد منتقل شدند.

رئیس سازمان اورژانس پیش بیمارستانی لرستان عنوان کرد: سه نفر از بیماران توسط هلال احمر توره و یک نفر توسط هلال احمر بروجرد به بیمارستان انتقال یافتند.

مقالات دیگر:وکیل آذربایجان غربی

اگر تقلب اثبات شود باید کنکور ۱۴۰۱ را دوباره برگزار کنند / به نتیجه اعتراض‌ها خوش‌بین نیستم

۲۳ بازديد

قادرزاده با اشاره به اعتراض‌های اخیر به سازمان سنجش گفت: من چندان خوش‌بین نیستم که اعتراض‌ها به جایی برسد،چون پذیریش اعتراض به معنای پذیرش خطا است.

سلام نو – سرویس اجتماعی: شایعه لو رفتن سوال‌های کنکور ۱۴۰۱ به خصوص در گروه علوم تجربی مسئله‌ای است که آزمون سراسری امسال را حسابی با مشکل مواجه کرده است. داوطلبان معترض و خانواده‌ها نگران هستند.

معاون اجتماعی پلیس فتای فراجا اعلام کرد که پلیس به موضوع ادعاهایی مبنی بر تقلب یا فروش سوالات کنکور ورود کرده و البته تاکنون این پلیس به موردی از فروش سوالات کنکور قبل از برگزاری آزمون نرسیده است.

مقالات بیشتر:متخصص تغذیه غرب تهران

عبدالرسوال پورعباس، رییس سازمان سنجش کشور هم قسم خورده که خبری از لو رفتن سوالات نبوده است. او می‌گوید که تقلب در هر آزمونی ممکن است رخ دهد، اما تقلب به معنای افشای سؤالات یعنی اینکه داوطلبان قبل از آزمون به سؤالات دسترسی داشته باشند، در کشور امکان ندارد.

برای بررسی دقیق‌تر کنکور امسال و حواشی آن خبرنگار سلام نو با جبار قاددرزاده، مشاور و کارشناس آموزشی گفت‌وگو کرد. قادرزاده که در سال‌های اخیر بیشتر در کنار دانش آموزان تجربی حضور داشته تاکید دارد که سازمان سنجش باید تحقیقاتی جدی درباره شایعات اخیر انجام دهد و اجازه خدشه‌دار شدن اعتبار خود را ندهد، چون همه به حفظ اعتماد سازمان سنجش نیاز دارند.

اگر تقلب اثبات شود باید کنکور ۱۴۰۱ را دوباره برگزار کنند / به نتیجه اعتراض‌ها خوش‌بین نیستم

وی درباره شایعات مختلفِ لو رفتن سوالات کنکور می‌گوید: ما با چند شایعه مواجه هستیم. شایعه اول این است که سوالات کنکور تجربی شب قبل از آزمون لو رفته است. شایعه قوی‌تر آن است که سوالات ساعت ۴ صبح روز برگزاری آزمون، یعنی جمعه، لو رفته است. شایعه بعدی این است که سوال‌ها در آمل و بابل از ساعت ۴ صبح لو رفته است. در آخر هم گفته می‌شود که از طریق جابه‌جایی این سوال‌ها ۲۵ هزار نفر آن را دیده‌اند یا حداقل پست سوال‌ها به این اندازه بازدید داشته است.

این کارشناس آموزشی ادامه می‌دهد: نکته مهم‌تر این است که سازمان سنجش در یک اقدام بی‌سابقه قبل از پایان آزمون تجربی دفترچه شماره ۱ و ۲ آزمون را روی سایت خود منتشر می‌کند. این اقدام تنها به شایعه‌های دامن می‌زند و یک شایعه جدید می‌سازد مبنی بر اینکه سازمان سنجش متوجه لو رفتن سوالات شده، پس با این اقدام فرار رو به جلو کرده تا درز کردن سوالات به بیرون را طبیعی جلوه دهد.

قادرزاده در پاسخ به این سوال که شایعات این چنین مختص امسال بوده یا خیر، گفت: چنین شایعه تقلبی در کنکور سابقه نداشته است. در سال‌های گذشته آدم‌هایی که در عرصه آموزش اهل «شومن» بازی و خودنمایی هستند با تقویت چنین شایعاتی دست به توجیه عدم موفقیت خود می‌زنند. با این همه، شایعات هم هیچ وقت در این حد نبوده و امسال به اوج خود رسیده است.

وی ادامه داد: شایعه‌ای که امسال پخش شده از نظر ضریب نفوذ و پخش شدن با سال‌ها قبل قابل مقایسه نیست. البته در سال‌های قبل هیچ وقت این موضوع اثبات نشد که تقلبی اتفاق افتاده است.

این کارشناس آموزشی با توجه به سابقه مثبت سازمان سنجش در کمبود خطاهای این چنینی گفت: سازمان سنجش سازمانی با کم‌ترین ضریب خطا است، اما بی‌خطا نیست. شاید بپرسید چرا پس از چند دهه امسال اینطور شد؟ شاید بتوان بخشی از دلیل آن را به گسترش فضای مجازی مربوط دانست، فضایی که توان زیادی برای انتشار آخرین اخبار و شایعات دارد. ضمن اینکه گسترش امکانات ارتباطاتی یکی از زمینه‌های هر تخلفی است و فضای مجازی هم می‌تواند در این زمینه کمک کننده باشد.

وی با مطرح کردن این پرسش که آیا اصولا امکان لو رفتن سوالات کنکور وجود دارد یا خیر، گفت: پاسخ من به این سوال مثبت است. نمونه بارز آن لو رفتن سوالات آزمون دستیاری در زمان وزارت خانم مرضیه وحید دستجردی بود. آن زمان سوالات لو رفت و ایشان با شجاعتی کم نظیر وارد صحنه شدند و آزمون را لغو کردند و آزمون را بعد از یک ماه مجدد برگزار کردند.

قادرزاده ادامه داد: معتقدم اگر به این باور رسیدیم که سوال‌های کنکور لو رفته و گروه آزمایشی علوم تجربی که رشته‌های پرطرفدار آن ۷ هزار ظرفیت دارد ۲۵ هزار بازدید سوال داشته، باید به برگزاری مجدد کنکور ۱۴۰۱ فکر کرد. این اقدام شجاعت می‌خواهد و باعث افزایش اعتبار سازمان سنجش و سلامت آزمون‌های آینده می‌شود.

وی ادامه داد: اگر چنین فرضی صحیح باشد قطعا باید با برخورد جدی مواجه شود چون با اعصاب، روان و آینده تعداد زیادی از خانواده‌ها و دانش آموزان بازی شده است.

قادرزاده در پاسخ به این پرسش که چرا در کنکور هنر، زبان، انسانی یا حتی ریاضی این شایعات وجود نداشت، گفت: دلیل این امر به فشار رقابت بسیار زیاد رشته تجربی باز می‌گردد. از میان بیش از ۵۰۰ هزار داوطلب گروه علوم تجربه تنها بین ۱ تا ۱.۵ درصد آن‌ها می‌توانند به رشته‌های پرطرفدار برسند. در نتیجه در این فضا انگیزه برای خرید سوالات کنکور بالا می‌رود و اهمیت اقتصادی آن افزایش می‌یابد. در چنین شرایطی امکان تحریک آدم‌ها برای لو دادن سوال‌ها بیشتر می‌شود و اگر شایعه‌ای بخواهد پخش شود در این گروه آزمایشی بیشتر تحریک کننده است.

وی افزود: از سوی دیگر قوت و ضریب نفوذ این شایعه نشان می‌دهد که شاید و تنها شاید مشکلی وجود داشته است. در چنین شرایطی کم‌ترین وظیفه سازمان سنجش این است که خودش قبل از هر نهادی آستین بالا بزند و تحقیق کند و مسائل را برای مردم شفاف کند. تنها با این اقدام اعتبار سازمان سنجش احیا می‌شود.

این کارشناس آموزشی درباره سرانجام اعتراض‌هایی که این روزها به سازمان سنجش می‌شود، گفت: من چندان خوش‌بین نیستم که اعتراض‌ها به جایی برسد، چون پذیریش اعتراض به معنای پذیرش خطا است.

وی با اشاره به برخی اظهارات مسئولین سازمان سنجش گفت: معاون سازمان سنجش به تازگی گفته که نتایج کنکور بعد از تحقیقات منتشر می‌شود و حتی امکان تقلب هم مورد بررسی قرار می‌گیرد و پاسخ برگ‌ها با کلید تقلب مقایسه می‌شوند. این حرف، حرف صحیحی نیست چون سازمان سنجش باید جلوی تخلف را بگیرد، نه اینکه صرفا بگوید اجازه منفعت بردن متخلفین را نمی‌دهد.

این مشاور آموزشی ادامه داد: تخلف بدبینی می‌آورد و دانش آموزان را ناامید می‌کند. نتیجه اول این بدبینی بی‌اعتباری سازمان سنجش و نتیجه بعدی آن افزایش میل مهاجرت بین دانش آموزان است. من در تماس‌هایی که طی روزهای گذشته با دانش آموزانم داشتم هر دو مسئله را به وضوح مشاهده کردم.

قادرزاده با تاکید بر اینکه دانش آموزان و والدین فعلا نباید روح و روان خود را درگیر مسئله کنند و اجازه دهند فعلا مسائل جلو برود، گفت: در این فاصله دانش آموزان سعی کنند بدبینی به خرج ندهند و ذهن خود را آرام حفظ کنند تا نتایج کنکور و نتایج تحقیقات اعلام شود. اگر نتایج با سال‌های گذشته تفاوت فاحش داشت آن وقت می‌توان به سازمان سنجش مراجعه کرد.

وی با تاکید بر اینکه شخصا قضاوتی درباره وقوع یا عدم وقوع تقلب ندارد، افزود: اما آنچه که مشخص است این است که شایعه‌ها امسال قوی‌تر از هر سال است و این احتمال لو رفتن سوالات را افزایش می‌دهد. در نتیجه سازمان سنجش باید پاسخی شفاف به شایعه‌ها و سوال‌های داوطلبین و خانواده آن‌ها بدهد.

این کارشناس آموزشی ادامه داد: چیزی که مسلم است سازمان سنجش در کنترل ورود موبایل و وسائل هوشمند به حوزه‌ها موفق نبود چون درز سوالات از داخل حوزه به بیرون آن قطعی است. البته این مسئله تاثیری روی نتایج کنکور ندارد چون همه در آن زمان سر جلسه حضور دارند، اما نشان دهنده این است که کنترل سازمان سنجش موثر و بازدارنده نبوده است.

قادرزاده در انتها گفت: من امیدوارم سازمان سنجش برای روشن شدن فضا و آرامش روانی داوطلبین تحقیقاتی گسترده و شفاف را تدارک ببیند و از خدشه‌دار شدن اعتبار خود به عنوان سازمانی با قابلیت برگزاری آزمون‌های صادقانه جلوگیری کند، چون همه‌ی ما به این اعتماد نیاز داریم. سازمان سنجش برای جلب اعتماد واطمینان مخدوش شده مسیر تحقیق وصداقت و اقناع را در پیش بگیرد. قسم خوردن ابزار مناسبی برای جلب اعتماد مخاطبان نیست. اگر داوطلبان کنکور هم قسم بخورند که سوالات لو رفته ریاست سازمان چه پاسخی دارد؟

مقالات دیگر:بهترین خانه سالمندان تهران

رئیس سازمان سنجش فورا عذرخواهی کرده و استعفا دهد

۲۱ بازديد

سازمان سنجش آموزش کشور، قانونا اجازه دارد تا پس از برگزاری کنکور، موارد مشکوک را دعوت به آزمون مجدد کرده و مورد ارزیابی قرار دهد. این یعنی هنوز روال سنجش تمام نشده ‌و می‌توان در برابر تخلفات احتمالی ایستاد.

به گزارش سلام نو، روزنامه رسالت نوشت:در دو روز گذشته، گزارش‌ها و شکایت‌های متعددی از سوی داوطلبان کنکور سراسری تجربی و ریاضی و خانواده‌های آنان به دست ما رسیده است. آنچه باعث به‌هم‌ریختگی این عزیزان گشته، مشاهده تخلف و احتمال تقلب در آزمون و نگرانی از تأثیر آن بر نتایج کنکور بوده است.

مقالات بیشتر:ظروف کرایه تهران

در این زمینه گفتنی‌هایی هست:

یک. سازمان سنجش آموزش کشور، قانونا اجازه دارد تا پس از برگزاری کنکور، موارد مشکوک را دعوت به آزمون مجدد کرده و مورد ارزیابی قرار دهد. این یعنی هنوز روال سنجش تمام نشده ‌و می‌توان در برابر تخلفات احتمالی ایستاد. غیر از کسانی که نتیجه کنکورشان با نتایج امتحان نهایی همخوان نیست، باید سازمان سنجش امکانی را فراهم کند تا از طریق سایت رسمی سازمان و یا تلفن گویا، مردم اعتراضات خود و یا موارد مشکوکی که سراغ دارند را گزارش دهند که مورد رسیدگی واقع شود.

دو. چند روز پیش برخی همکاران رسانه‌ای ما گزارشی منتشر کرده‌اند که حاکی از تقلب در کنکور ۱۴۰۰ در چند شهرستان کوچک است. موارد گزارش‌شده، حتی اگر در حال تحصیل در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی باشند، باید فورا موردبررسی و ارزیابی مجدد قرار گیرند و اگر تخلف محرز شد، نه‌تنها اخراج شوند، بلکه بنا بر قانون تا ۱۰ سال از شرکت در آزمون‌های ورودی دانشگاه‌ها محروم شوند. به‌علاوه چنانچه تخلف احراز شد، افراد دخیل نیز باید محاکمه و مجازات شوند.

سه. تا اینجا که ما ارزیابی کرده‌ایم، هیچ تقلب گسترده ‌و سازمان‌یافته‌ای در کنکور مشاهده نشده است، اما تخلفات، کم نیست. علی‌رغم مصاحبه رئیس سازمان سنجش، سؤالات کنکور حدود ساعت ۱۰ صبح در کانال های تلگرامی منتشرشده است که قابل‌پذیرش نیست. در این زمینه چند مسئله باید فورا پیگیری شود:

الف. رئیس سازمان سنجش فورا عذرخواهی کرده و استعفا دهد.

ب. شرایط سخت‌گیرانه‌تری برای کلیه عوامل دخیل در کنکور اعم از مراقبان و داوطلبان وضع شود. برای مثال، مراقبان آزمون هم نباید اجازه استفاده از تلفن همراه در جلسه آزمون داشته باشند.

پ. نهادهای امنیتی به مسئله ورود جدی کنند و اجازه ندهند اختلال در چنین موضوع مهمی، امنیت روانی خانواده‌ها و داوطلبان را دچار خدشه کند.

چهار. تا اطلاع ثانوی، از هرگونه تغییری در شیوه برگزاری آزمون‌های سراسری جلوگیری شود. تغییر در محتواهای آزمون، مشکلی ندارد اما تغییر در روش همچون تأثیر ۶۰ درصدی و قطعی سوابق تحصیلی با وضعیت فعلی قطعا نشدنی است. هرکس با این حرف مخالف است، کافی است سری به یکی از حوزه‌های امتحان نهایی بزند.

مقالات دیگر:خانه سالمندان تهران نو

ضرورت برخورد قاطع با قاچاقچیان کالا‌های سلامت محور

۲۳ بازديد

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر برخورد قاطع با قاچاقچیان کالا‌های سلامت محور تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانا "محمدجواد راعی" در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا‌های سلامت محور دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با بیان پیامد‌های منفی ناشی از قاچاق کالا‌های سلامت محور، گفت: گسترش قاچاق کالا‌های سلامت محور یعنی تهدید سلامت مردم که از دست دادن آن هرگز قابل جبران نیست.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به مصوبات پیشین کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استانداری فارس و دستور صریح رئیس جمهور و استاندار فارس مبنی بر برخورد جدی با موضوع قاچاق، بر اهمیت مشارکت نهاد‌ها با یکدیگر به بهترین شکل ممکن و برخورد با متخلفان و سودجویان تاکید کرد.

مقالات بیشتر:قالیشویی شرق تهران

"قاسم عسکری فر" معاون دادستان عمومی و انقلاب شیراز هم با اعلام حمایت کامل دستگاه قضایی از معاونت غذا و داروی دانشگاه در مبارزه با قاچاق کالا‌های سلامت محور گفت: لازم است با قاچاقچیان کالا‌های سلامت محور که در یک محیط جغرافیایی مشخص، اقدام به فعالیت دارند و در همه استان نیز به عنوان یک مرکز غیر مجاز در سطح استان شناخته می‌شوند، مقابله جدی شود.

"ابراهیم یگانه" رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس نیز در این نشست گفت: حفظ سلامت جامعه و جلوگیری از آسیب به جان مردم، وظیفه اصلی و ذاتی همه‌ی دستگاه‌ها است و باید در کنار برخورد‌های قضایی و انتظامی، به کمک اطلاع رسانی در صدا و سیما و رسانه‌های اجتماعی، آگاهی مردم در مورد خطر‌های کالا‌های قاچاق و غیر مجاز افزایش یابد.

نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا‌های سلامت محور دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با حضور معاون غذا و داروی دانشگاه، نمایندگان دیگر سازمان ها، نمایندگان اتاق اصناف شیراز و مدیران دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد.

مقالات دیگر:آسایشگاه سالمندان