در ۵۰ شاخص اقتصادی روند رو به رشدی داریم

۱ بازديد

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: در ۵۰ شاخص اقتصادی مهم و بخش‌های مهمی از جمله افزایش تولید، کنترل نقدینگی و کاهش بیکاری روندی رو به رشد و پیشرفت داریم.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، محسن منصوری در اجلاسیه شهدای کهگیلویه اظهار داشت: ایران اسلامی با همت و حمیت کارگزاران در بخش‌های مختلف و همچنین همراهی خوب مردم در ۵۰ شاخص اقتصادی مهم و بخش‌های مهمی از جمله افزایش تولید، کنترل نقدینگی و کاهش بیکاری روندی رو به رشد و پیشرفت دارد.

وی با تاکید بر اینکه با وجود تلاش کارگزاران نظام هنوز مردم سختی‌ها و مشکلات از جمله تامین معیشت دارند، عنوان کرد: امیدوارم با تلاش شبانه‌روزی مسئولان دولتی شاهد کاهش مشکلات و رضایت نسبی مردم به عنوان، ولی نعمتان انقلاب اسلامی باشیم.

مطالعه بیشتر: خرید شیشه سکوریت غرب تهران

منصوری ابراز کرد: در راه رسیدن به قله تلاش می‌کنیم و البته کم و کاستی‌هایی وجود دارد، اما برای رسیدن به اهداف، ظرفیت‌ها و ابزار‌های لازم وجود دارد و در واقع همه ابزار‌ها برای پیشرفت و توسعه کشور را در اختیار داریم که نیروی انسانی قوی و خلاق از مهم‌ترین سرمایه‌های ایران اسلامی بوده که باید به بهترین شکل از آن استفاده شود.

معاون اجرایی رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه ایران اسلامی امروز مقتدرانه میدان‌داری می‌کند، افزود: عملیات وعده صادق نشات گرفته از فرهنگ شهید و شهادت بود که دل تمام آزادی خواهان جهان را شاد کرد و همچون شمیری زهرآگین در قلب دشمنان اسلام فرو نشست.

منصوری با اشاره به رشادت‌های مردم کهگیلویه و بویراحمد در دوران ۸ ساله دفاع مقدس ادامه داد: دور‌اندیشی و بصیرت مردم این دیار ثابت شده که در آخرین عرصه یعنی انتخابات مجلس دوازدهم با به دست آوردن رتبه اول مشارکت، برگ زرین دیگری از افتخارات این دیار را رقم زدند.

وی تاکید کرد: به واسطه شهدا الگو‌های موفقی به منصه ظهور گذاشته شد و کشور ما سرشار از اسطوره‌هاست و احترام به مقام شهدا و این ارزش‌های والا ضروری بوده و در واقع شهید حق شفاعت دارد.

منصوری خواستار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بویژه بین نسل جوان شد و افزود: این سرمایه معنوی شیعه باید مورد توجه قرار بگیرد و قرار گیری در این مسیر به معنای ایستادن در جای درست است.

وی گریزی هم به تحولات دنیا و منطقه زد و گفت: روز به روز بر قدرت جبهه مقاومت با محوریت ایران افزوده می‌شود و این یک واقعیت غیر‌قبال انکار برای زورگویان عالم است و همین نیز سبب آشفتگی در اردوگاه آنان شده و واقعیت امر امروز شاهد شکل‌گیری آرایش متفاوتی در جهان هستیم و در مسئله غزه، وعده صادق و طوفان‌الاقصی اقدامات متفاوتی را دیدیم و تحولاتی در حال شکل‌گیری بوده که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان نظم نوین یاد کردند.

تاثیر ظروف یکبار مصرف بر محیط زیست

۲ بازديد

ظروف یک‌‌بار مصرف پلاستیکی به‌طور کلی صدها سال طول می‌کشد تا در محیط تجزیه شوند و به همین دلیل احتمال آلوده ‌کردن آب و دیگر آسیب‌های زیست‌محیطی را به‌دنبال دارد.

از فرآیند تولید گرفته تا نحوه دفع ظروف پلاستیکی، می‌توان شاهد تاثیرات مختلفی بر محیط‌زیست بود که باعث می‌شود درحال‌حاضر بسیاری از مردم تا جایی که امکان دارد، کم‌تر از این محصولات استفاده کنند.

ظروف یکبار مصرف چگونه بر محیط زیست تاثیر می گذارد؟

بسیاری از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی با استفاده از پلی‌اتیلن یا پلی‌اتیلن ترفتالات ساخته می‌شوند که وزن پایین، قیمت کم و دوام مناسبی دارند که باید گفت چنین ویژگی‌هایی باعث ماندگاری بیشتر این محصولات در محیط‌زیست می‌شود.

استفاده گسترده و دفع نادرست ظرف یکبار مصرف پلاستیکی بدون شک اثرات نامطلوب زیست‌محیطی زیادی به‌دنبال دارد که در ادامه مهم‌ترین موارد را بررسی می‌کنیم.

آلودگی آبراه ها به دلیل تجمع ظروف پلاستیکی

پلاستیک عامل اصلی آلودگی زمین و آب است. هنگامی که به‌درستی دفع نشود، وارد اقیانوس‌ها و رودخانه‌ها می‌شود و به حیات دریایی آسیب می‌رساند، از طرفی تجزیه آن‌ها امکان دارد قرن‌ها طول بکشد.

بخش زیادی از زباله‌های دریایی مربوط به پلاستیک‌ها است که در سطح اقیانوس، بستر دریا و در امتداد خطوط ساحلی در سراسر جهان یافت می‌شوند و آسیب‌های زیادی به‌همراه دارند.

آسیب به حیات‌وحش و اکوسیستم‌های دریایی یکی از مشکلاتی است که به‌دنبال استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی می‌توان مشاهده کرد که باعث ازبین ‌رفتن گونه‌های جانوری مخلتفی می‌شود.

تعداد زیادی از گونه‌های جانوران دریایی ازجمله بی‌مهرگان، لاک‌پشت‌ها، ماهی‌ها، پرندگان دریایی و پستانداران پس‌از خوردن یا گرفتار شدن در زباله‌های پلاستیکی دچار مشکل می‌شوند.

ظروف یک‌‌بار مصرف پلاستیکی که بر روی آب دریاها و اقیانوس‌ها شناور هستند با تجمع در این محل، مانع از رسیدن اکسیژن به برخی از گونه‌های جانوری می‌شوند که مرگ آن‌ها را به‌دنبال دارد.

مطالعه بیشتر: آینه دکوراتیو یوسف آباد

آلودگی خاک به دلیل استفاده از ظروف پلاستیکی

در رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها به مقدار زیادی از ظروف یک‌‌بار مصرف استفاده می‌شود که در صورت انتخاب مدل‌های پلاستیکی می‌توان انتظار داشت که حجم زیادی زباله را به‌وجود آورد.

 

پسماندهای پلاستیکی در واقع به‌عنوان بخش قابل توجهی از زباله‌ها در نظر گرفته می‌شوند که رهاکردن آن‌ها در محیط‌زیست علاوه ‌بر این‌‌که منظره نامناسبی را ایجاد می‌کند باعث آلودگی خاک می‌شود.

ایجاد تغییرات نامطلوب در شرایط آب و هوایی

تولید پلاستیک باعث انتشار بیشتر گازهای گلخانه‌ای می‌شود که در ایجاد تغییرات آب‌وهوایی تاثیرگذار است و یک تهدید جدی برای انسان و حیات‌وحش به‌شمار می‌رود.

99درصد پلاستیک‌ها با استفاده از سوخت‌های فسیلی ساخته می‌شوند که باید گفت بخشی از مصرف جهانی نفت را به خود اختصاص می‌دهند که این مسئله شرایط اقلیمی را تا حد زیادی تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

سوزاندن زباله‌های پلاستیکی که شامل ظروف یکبار مصرف نیز می‌شود با انتشار کربن و تجمع این گاز در هوا، احتمال بروز آسیب‌های زیست‌محیطی همچون گرم‌ شدن هوا را افزایش می‌دهد.

درضمن پلاستیک‌ها در حالی‌که به‌آرامی تجزیه می‌شوند گاز متان آزاد می‌کنند که به‌عنوان یکی دیگر از گازهای گلخانه‌ای مضر در نظر گرفته می‌شود و تاثیرات قابل توجهی بر شرایط آب‌وهوا دارد.

کاهش منابع برای تولید و بازیافت ظروف پلاستیکی

چرخه تولید ظروف پلاستیکی یکبار مصرف به استخراج منابع همچون نفت، گاز طبیعی و سایر سوخت‌های فسیلی نیاز دارد، ازطرفی بازیافت آن‌ها با صرف آب، انرژی و دیگر منابع همراه است که می‌توان گفت استفاده زیاد ا این محصولات به کاهش منابع نیز منجر می‌شود.

تاثیرات ظروف یکبار مصرف پلاستیکی بر سلامت چیست؟

پلاستیک حاوی مواد شیمیایی مضری است که امکان دارد به غذا و آب نفوذ کند و بسیاری از مشکلات سلامت را به‌همراه داشته باشد که برخی از تاثیرات منفی آن بر انسان عبارت‌اند از:

میکروپلاستیک‌های موجود در بدن انسان: ذرات پلاستیک با اندازه کم‌تر از 5 میلی‌متر در بسیاری از اندام‌ها و بافت‌های انسان شناسایی شده‌اند که امکان دارد سلامت آن‌ها را تحت‌تاثیر قرار دهد.

قرارگرفتن در معرض مواد شیمیایی سمی: مواد شیمیایی مضر مانند بیسفنول A (BPA) و پلی‌استایرن از ظروف پلاستیکی یکبار مصرف به غذا و نوشیدنی نفوذ می‌کنند که به‌عنوان مختل‌کننده غدد درون‌ریز شناخته می‌شوند و بر عملکرد عصبی، باروری و مشکلات رشد تاثیر می‌گذارند، از طرفی فتالات‌ها نیز با عارضه‌های همچون آلرژی، آسم و سرطان سینه مرتبط هستند.

پتانسیل رشد عوامل بیماری‌زا: زباله‌های پلاستیکی به‌عنوان یک ناقل برای پاتوژن‌هایی مانند E.coli و Salmonella عمل می‌کنند که به گسترش و ماندرگای این عوامل آسیب‌رسان در محیط منجر می‌شود.

اقداماتی برای کاهش تاثیرات منفی ظروف پلاستیکی یکبار مصرف

راه‌های زیادی وجود دارد که افراد، کسب‌وکارها و سازمان‌‌های مختلف می‌توانند برای کاهش فراگیرشدن استفاده از ظروف پلاستیکی یک‌‌بار مصرف در جامعه انجام دهند که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

کیسه‌ها، بطری‌ها و ظروف با قابلیت استفاده مجدد را هنگام خرید یا صرف غذا همراه داشته باشید.

محصولاتی با حداقل بسته‌بندی، قابل بازیافت یا ظروف گیاهی را انتخاب کنید.

درصورت امکان از نی‌های پلاستیکی غیرضروری، کارد و چنگال، کیسه یا بسته‌بندی پلاستیکی استفاده نکنید.

علاوه ‌بر اقداماتی که مصرف‌کنندگان برای کاهش مشکلات زیست‌محیطی مربوط به ظروف یک‌‌بار مصرف پلاستیکی باید انجام دهند، با درنظر گرفتن استراتژی‌های زیر ازسوی سازمان‌های مربوط نیز امکان مقابله با این آسیب‌ها وجود دارد:

ممنوعیت‌هایی را برای محصولات پلاستیکی یکبار مصرف که باعث ایجاد مشکل می‌شوند، اجرا کرد.

کمپین‌های آموزشی عمومی را برای ترویج تغییر الگوی استفاده از ظروف یک‌‌بار مصرف برگزار شود.

زیرساخت‌های مدیریت زباله و بازیافت گسترش داده شود.

استانداردهایی به‌منظور استفاده از جایگزین‌های مناسب برای ظروف پلاستیکی تنظیم شود.

ظروف یکبار مصرف گیاهی

فروشگاه اسنپ، عرضه کننده ظروف گیاهی

در صورتی‌که نیاز به استفاده از ظروف یک‌‌بار مصرف دارید و ترجیح می‌دهید که از نمونه‌های باکیفیتی استفاده کنید که کم‌ترین آسیب را برای محیط‌زیست داشته باشد باید یک فروشگاه معتبر را برای خرید در نظر بگیرید.

در همین راستا فروشگاه اسنپ با عرضه انواع مختلف ظروف یک‌‌بار مصرف گیاهی که فاقد مواد مضر هستند و سازگاری بیشتری با محیط‌زیست دارند، به شما کمک می‌کند تا گام کوچکی در راستای کمک به حفظ محیط‌زیست بردارید.

جمع‌بندی

ظروف یک‌‌بار مصرف پلاستیکی که در رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها و دیگر مراکز استفاده می‌شود ممکن است تاثیرات زیست‌محیطی مخربی را به‌دنبال داشته باشند که شامل آلودگی آب، خاک، تهدید حیات‌وحش و سلامت انسان می‌شود.

برای جلوگیری از این مشکل بهترین کار این است که تا حد امکان استفاده از ظروف پلاستیکی را محدود کنید و به‌دنبال خرید نمونه‌های جایگزین مانند محصولات گیاهی باشید.

نحوه ثبت نام وام بدون سود 300 میلیون تومانی بانک گردشگری

۲ بازديد

بانک گردشگری به آن دسته از مشتریان خود که در یکی از شعب این بانک سپرده قرض الحسنه داشته باشند و بتوانند میانگین حساب 4 تا 12 ماهه ایجاد کنند، وام 300 میلیون تومانی پرداخت می‌کند. این تسهیلات در قالب طرح «پارسا» پرداخت می‌شود.

به گزارش کاماپرس، به نقل از رده، وام 300 میلیون تومانی بانک گردشگری بدون سود و قرض الحسنه بوده و تنها با کارمزد دو یا چهار درصدی پرداخت می‌شود. این تسهیلات به ضامن رسمی احتیاج داشته و مسدودی سپرده ندارد. افراد بعد از دریافت تسهیلات 36 ماه فرصت پرداخت اصل این مبلغ را دارند. افرادی مایل به دریافت این تسهیلات هستند نباید بدهی معوق یا چک برگشتی در لیست سیاه بانک مرکزی داشته باشند.

مطالعه بیشتر: آینه کاری در جردن

اولین بانک تخصصی و خصوصی در زمینه گردشگری ایران، بانک گردشگری است که با تاکید بر این صنعت و صرف منابع مالی در این مورد به خصوص شکل گرفت. این بانک با هدف قرارگیری در زمره پنج بانک برتر از منظر سهم بازار سپرده‌ها، پنج برند برتر بانکی از دیدگاه مشتریان، منتخب به عنوان نخستین ارائه دهنده خدمات و محصولات در میان فعالان صنعت گردشگری و قرارگیری در بین پنج بانک برتر از لحاظ کیفیت خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات شروع به کار کرد.

هم اکنون این مجموعه با داشتن 55 شعبه در شهر تهران و 45 شعبه در سایر شهرستان‌ها به مشتریان خود خدمت رسانی می‌کند.

پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب تکذیب می‌شود.

۲ بازديد

مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با در پی انتشار فیلم پلمپ بیمارستان محب مهر به علت کشف حجاب، به آگاهی رساند: پس از تماس عوامل درمانی با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ و حضور مامور پلیس در بیمارستان، محرز گردید: درب مشترک دو بیمارستان محب مهر و هاشمی نژاد به دلیل اختلافات حقوقی و مِلکی توسط بیمارستان‌های مذکور نرده گذاری و پلمب شده است؛ البته هر بیمارستان درب ورودی مجزا برای تردد مراجعین دارد.

مطالعه بیشتر: شیشه بری شهرک غرب

به گزارش مهر، پلیس هر گونه خبری مبنی بر پلمب مرکز درمانی به دلیل کشف حجاب را صحیح نمی‌داند.

صدور قبض برق ۲ میلیون تومانی برای این مشترکان

۲ بازديد

یک قبض معمول برای زیر الگوی مصرف طوری طراحی شده که متناسب با درآمد و ویژگی اقتصادی کسانی که این الگو را رعایت می‌کنند باشد. مدیرکل امور انرژی و مشتریان ... [ادامه مطلب]

صدور قبض برق ۲ میلیون تومانی برای این مشترکان

یک قبض معمول برای زیر الگوی مصرف طوری طراحی شده که متناسب با درآمد و ویژگی اقتصادی کسانی که این الگو را رعایت می‌کنند باشد.

مدیرکل امور انرژی و مشتریان شرکت توانیر گفت: قبض برق مشترکی که در تابستان از کولر گازی استفاده می‌کند بالای ٢ میلیون تومان پیش‌بینی می‌شود.

عبدالامیر یاقوتی، مدیرکل امور انرژی و مشتریان شرکت توانیر اظهار داشت: ما دنبال آن هستیم که فرصت‌ها و مؤلفه‌های مختلف مصرف برق را به خوبی شناسایی کنیم و تعرفه‌های برق به گونه‌ای طراحی شود که هم رفاه و آسایش مردم را تامین کنند و هم تأمین انرژی مطمئن و پایدار مد نظر قرار گیرد که یکی از مولفه‌های مهم مصرف، سامانه‌های سرمایشی و کولر‌ها است.

وی افزود: تعرفه برق در ایران به ۵ اقلیم دسته بندی شده که ۴ اقلیم آن گرم و دارای ویژگی‌های خاص بوده و یک اقلیم نیز غیرگرم یا مناطق عادی است که بخش عمده‌ای از جغرافیای کشور را شامل می‌شود و حدود ۸۰ درصد مشترکان را در خود جای داده است.

مقالات بیشتر: شیشه بری پونک

یاقوتی اضافه کرد: مناطق شمال غرب و شمال شرق کشور، تهران، زنجان، تبریز، قزوین، اصفهان و شهر‌های غربی، شیراز و … عمدتاً در این حوزه قرار دارند که با توجه به دمای هوا و شاخص‌هایی که سطح رفاه را اندازه گیری می‌کنند، همچون حداکثر دمای مرطوب، کولر‌های آبی می‌توانند دمای مطلوب بین ٢١ تا ۲۵ درجه سانتیگراد را در بیشتر ایام در این مناطق تامین نمایند.

مدیرکل امور انرژی و مشتریان شرکت توانیر در ادامه تاکید کرد: کولرآبی با توجه به میزان مصرف، به عنوان وسیله سرمایشی مناسب برای مناطق عادی است. میزان مصرف برق ماهیانه یک کولر آبی حدود ۹۰ تا ۱۲۰ کیلووات ساعت است که این میزان مصرف به همراه مصرف سایر تجهیزات از جمله روشنایی و وسایل برقی منزل که مجموعا حدود ۱۵۰ تا ۱۸۰ کیلووات ساعت را شامل می‌شود، مصرف برق ماهیانه در ماه‌های گرم سال را به دامنه ۳۰۰ کیلووات ساعت که همان الگوی مصرف مناطق عادی است می‌رساند.

 

به گفته یاقوتی الگوی مصرف مناطق عادی نیز ۳۰۰ کیلووات است که بیش از ٧٥ درصد جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد، یعنی ۷۵ درصد جامعه کمتر از این مقدار استفاده می‌کنند؛ در واقع مؤلفه مصرف کولر آبی در ماه‌های گرم سال بین ۹۰ تا ۱۲۰ کیلووات ساعت از مجموع ۳۰۰ کیلووات ساعت را به خود اختصاص می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به این که یک قبض معمول برای زیر الگوی مصرف طوری طراحی شده که متناسب با درآمد و ویژگی اقتصادی کسانی که این الگو را رعایت می‌کنند باشد، خاطرنشان ساخت: این قبض معمولاً در یک ماه ۳۵ هزار تا ٣٧ هزار تومان می‌شود و از آنجایی که قبض‌های ما هر دو ماه یکبار صادر می‌شود، به طور متوسط در تابستان حدود ۷۰ هزار تومان و به همراه ارزش افزوده و سایر مؤلفه‌های موجود حدود ۸۰ هزار تومان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل امور انرژی و مشتریان شرکت توانیر در عین حال تاکید کرد: با همه این اوصاف اگر مشترکی از کولر گازی استفاده کند معمولاً مصرف سرمایش آن حدود ٦ تا ٧ برابر این مقدار می‌شود و با توجه به ویژگی خاص کولر گازی که به صورت نقطه‌ای خنک می‌کند، حداقل ۸۰۰ کیلووات ساعت صرفاً برای مصرف سرمایشی در یک خانه معمولی استفاده می‌شود که با توجه به مصرف سایر تجهیزات برقی، متوسط مصرف ماهیانه قریب ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ کیلووات ساعت خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این یزان مصرف بیش از ٣ برابر مصرف مشترکی با همان ویژگی‌ها و همان تجهیزات خانگی است که به جای کولر گازی از کولر آبی استفاده می‌کند. این مقدار مصرف موجب افزایش پلکانی تعرفه برق مصرفی می‌شود، یعنی وقتی که مشترک برق در پله‌های بیش از الگو قرار می‌گیرد نرخ برق زیاد می‌شود.

یاقوتی تصریح کرد: در واقع در دامنه ۳۰۰ کیلووات ساعت هر کیلووات ساعت به طور متوسط ۱۲۰ تومان در قبوض برق مشترکان محاسبه می‌شود، اما در دامنه ۹۰۰ یا ۱۰۰۰ کیلووات ساعت، مشترک باید به ازای هر کیلووات ساعت ۱۰۰۰ تومان یعنی حدود ٨ برابر بیشتر هزینه برق را بپردازد، بنابراین مصرف ٣ برابر و افزایش نرخ ٨ برابری سبب افزایش ۲۴ برابر قبض برق مشترکانی که کولر گازی استفاده می‌کنند خواهد شد، به عبارتی قبض برق این مشترکان در دوره ٢ ماهه بیش از ٢ میلیون تومان می‌شود.

یاقوتی در پایان تاکید کرد: قبض برق مشترکی که در تابستان از کولر گازی استفاده می‌کند بالای ٢ میلیون تومان پیش‌بینی می‌شود در حالی که امکان استفاده از کولر آبی و هزینه به مراتب کمتر برای تمام مشترکان در مناطق عادی وجود دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

داوطلبان کنکور زمان آزمون چه باید بکنند؟

۱ بازديد

سازمان سنجش آموزش کشور وظایف داوطلبان کنکور در حین و پس از برگزاری آزمون را از طریق اینفوگرافیک اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ به نقل از  فارس، نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در روزهای ششم و هفتم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

فرآیند برگزاری آزمون صبح رأس ساعت ۸ صبح و بعدازظهر ساعت ۱۴:۳۰ بعدازظهر آغاز می‌شود و دربِ حوزه‌های امتحانی به ترتیب رأس ساعت ۷:۳۰ صبح و ۱۴:۰۰ بعدازظهر بسته خواهد شد لذا از ورود داوطلبان پس از بسته شدن دربِ حوزه‌های امتحانی ممانعت می‌شود.

هر داوطلب برای حضور در جلسه آزمون علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی مربوط، لازم است اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار، چند مداد سیاه نرم پررنگ، مداد تراش، مداد پاکن و یک سنجاق و یا سوزن همراه داشته باشد.

مطالعه بیشتر: شیشه بری در سعادت آباد

داوطلبان باید از آوردن وسایل اضافی از جمله کیف دستی، ساک دستی، هرگونه دستگاه ارتباطی و الکترونیکی (از قبیل پیجر، تلفن همراه، تبلت، قلم نوری، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند، هندزفری و …)، کیف، جزوه، کتاب، ماشین حساب، هرگونه نُت و یادداشت و نظایر آن و همچنین وسایل شخصی به جلسه آزمون اکیداً خودداری کنند.

شهرداری تهران: حقوق پاکبانان برای جمع آوری زباله‌های خشک ۲۰ میلیون تومان است

۲ بازديد

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: طرحی را به‌صورت آزمایشی در منطقه ۱۰ اجرایی کرده‌ایم. در این طرح پاکبانان علاوه بر نظافت شهر می‌توانند به خانه‌های شهروندان مراجعه و پسماند‌های خشک آن‌ها را دریافت کنند. پیمانکاران این زباله‌ها را خریداری می‌کنند و با این اقدام حقوق پاکبانان به ۲۰ میلیون تومان هم می‌رسد.

شهرداری تهران: حقوق پاکبانان برای جمع آوری زباله‌های خشک ۲۰ میلیون تومان است

رویداد۲۴ روزنامه همشهری با رضا محمدی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره ساماندهی زباله‌گرد‌ها گفتگو کرده است.

هر زباله‌گرد ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان درآمد دارد.

پشت پرده‌های زیادی در حوزه پسماند‌های خشک وجود دارد که شهرداری قصد مبارزه جدی با آن را دارد و به هیچ قیمتی از این تصمیم عقب‌نشینی نخواهد کرد.

در مدیریت پسماند با کسی شوخی نداریم و مماشات نمی‌کنیم. پیمانکاران باید بدانند در چهارچوب مقررات عمل کنند و به ازای هر زباله‌گرد یک میلیارد تومان پیمانکاران جریمه می‌شوند. نمونه بارز جریمه ۱۲ میلیارد تومانی یک پیمانکار است که در حوزه استحفاظی‌اش تفکیک پسماند خشک از مخزن صورت می‌گرفت. این برخورد سبب شده تا پیمانکاران بدانند شهرداری با تخلفات در حوزه پسماند با جدیت برخورد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: قالیشویی در جیحون

پاکبانان حدود ۱۲ تا ۱۴ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند که قطعا با مشکلات اقتصادی، دستمزد بالایی نیست. در راستای توجه به معیشت پاکبانان طرحی را به‌صورت آزمایشی در منطقه ۱۰ اجرایی کرده‌ایم. در این طرح پاکبانان در محدوده فعالیت‌شان علاوه بر نظافت شهر و جمع‌آوری زباله‌های تر، می‌توانند به خانه‌های شهروندان مراجعه و پسماند‌های خشک آن‌ها را دریافت کنند. پیمانکاران این زباله‌ها را خریداری می‌کنند و با این اقدام حقوق پاکبانان به ۲۰ میلیون تومان هم می‌رسد.

هر چند هنوز زباله‌گرد‌ها در تهران هستند، اما نزدیک به ۸۰ درصد آن‌ها در بازه زمانی ۱۴ فروردین تا به امروز کم شده‌اند و همچنین نزدیک به ۶۰۰ تن زباله خشک از زباله‌جمع‌کن‌ها و ۱۵۰ خودرو از زباله‌گرد‌های غیرمجاز توقیف کرده‌ایم.

گشت مشترک بازرسی و نظارت از واحدهای قالی شویی در شهرستان خرمشهر

۶ بازديد

به گزارش روابط عمومی اداره کل صمت خوزستان؛ بازرسی مشترک معاونت محترم برنامه ریزی فرمانداری ؛کارشناسان و بازرسان اداره صمت؛رئیس اداره تعزیرات حکومتی مورخ 22اسفند1402

مقالات بیشتر: قالیشویی در جنت آباد

از 5 واحد قالیشویی یازرسی صورت گرفت که برای دو واحد به دلیل تخلف گرانفروشی پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال گردید.

منبع: روابط عمومی اداره کل صنعت،معدن و تجارت استان خوزستان