بهره‌مندي ۱۳۵ مددجوي خاتم از لوازم ضروري منزل

۳۹ بازديد

كميته امداد شهرستان خاتم در سال گذشته با مشاركت خيران و نيكوكاران ۱۳۵ دستگاه لوازم ضروري منزل تهيه و در اختيار خانواده‌هاي نيازمند تحت حمايت قرار داد.

به گزارش خبرگزاري صداوسيما مركز يزد،رئيس كميته امداد شهرستان خاتم بابيان اينكه اين نهاد در تلاش است لوازم ضروري زندگي را براي آسايش مددجويان تحت حمايت فراهم كند، گفت: كميته امداد شهرستان خاتم در سال گذشته با مشاركت خيران و نيكوكاران ۱۳۵ دستگاه لوازم ضروري منزل به ارزش ۸۴ ميليون تومان تهيه و در اختيار خانواده‌هاي نيازمند تحت حمايت قرار داد.بهره‌مندي ۱۳۵ مددجوي خاتم از لوازم ضروري منزل

هاشمي پور افزود: لوازم تهيه‌شده شامل يخچال، فرش، آبگرمكن، تلويزيون، اجاق‌گاز، ماشين لباسشويي، جاروبرقي، كولر و بخاري بود كه به مددجويان نيازمند اهدا شد.

مقالات بيشتر:سمساري آيت الله كاشاني

رئيس كميته امداد شهرستان خاتم همچنين يادآور شد: طي سال ۹۹ اين نهاد نسبت به پرداخت كمك‌هزينه ازدواج و تأمين جهيزيه ۲۹ نوعروس، زنان ازدواج مجدد تحت حمايت، زوج‌هاي نيازمند و هديه ازدواج پسران تحت حمايت به مبلغ ۱۵۶ ميليون تومان از محل اعتبارات دولتي و كمك‌هاي مردمي همچون صدقه و زكات نيز اقدام كرده است.

وي بابيان اينكه اين نهاد زمينه مشاركت مردم خيرانديش در تأمين جهيزيه و كمك به امر ازدواج نيازمندان فراهم كرده است، گفت: نيكوكاران مي‌توانند با مراجعه و يا تماس با دفاتر كميته امداد شهرستان و با تعيين نيت خاص براي ازدواج مددجويان تحت حمايت، كمك‌هاي نقدي و غير نقدي خود را در قالب طرح "كوثر" به اين نهاد اهدا كنند.

بي‌توجهي به اصول بهداشتي،۶ باغ ويلا و يك دفتر ثبت ازدواج را در تنگستان تعطيل كرد

۴۰ بازديد

رئيس شبكه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان گفت: ۶ باغ ويلا و يك دفتر ثبت ازدواج در اين شهرستان به علت رعايت نكردن شيوه‌نامه‌هاي كرونايي بسته شدند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عادل مقدس رئيس شبكه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان بيان كرد: با توجه به وضعيت قرمز شهرستان و بر اساس مصوبات ستاد مقابله با كرونا، باغ ويلا‌ها در شهرستان‌هاي قرمز اجازه فعاليت ندارند كه در همين زمينه ۶ باغ ويلا به دليل فعاليت غيرمجاز در تنگستان پلمب شدند.

او همچنين با اشاره به مهروموم شدن يك دفتر ثبت ازدواج در تنگستان، افزود: با توجه به تعطيلي ۱۰ روزه اصناف و وضعيت قرمز شهرستان از نظر شيوع كرونا، كارشناسان بهداشت محيط شبكه بهداشت و درمان تنگستان در بازديد‌هاي روزانه خود از صنوف، با مراجعه به دفتر ثبت ازدواج در يكي از مناطق تنگستان متوجه حضور تعداد زيادي از مردم در اين دفتر شدند كه با همكاري اتاق اصناف و اماكن نيروي انتظامي شهرستان، با اين واحد برخورد قانوني صورت گرفت.

مقالات بيشتر:سالن عقد شيك در سيدخندان

رئيس شبكه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان ادامه داد: حضور دو عروس و داماد با اعضاي خانواده خود به همراه مهمانان در اين محيط سربسته از نكات جالب توجهي بود كه نشان مي‌داد، مردم بايد با نگاهي عميق‌تر به موضوع پيشگيري از كرونا نگاه كنند.

مقدس تاكيد كرد: تجمعات، بستر ابتلا به كرونا را ايجاد مي‌كند و خطر ابتلا به آن را افزايش مي‌دهد بنابراين با استناد به اين مهم، مي‌توان دريافت كه فعاليت اين صنوف تا چه اندازه سلامت عمومي مردم را به مخاطره خواهد انداخت.

او ادامه داد: آنچه ما و جامعه را نگران و كاركنان بهداشت و درمان را خسته كرده، اين است كه چگونه عده‌اي با اينكه شرايط موجود را مي‌بينند همچنان بنا ندارند از خواب بيدار شوند و همگام با ديگر افراد جامعه راه‌هاي انتقال بيماري را تا تأمين سلامت عمومي قطع كنند.

رئيس شبكه بهداشت و درمان تنگستان بيان داشت: مادامي كه در كنار هم نباشيم و به موضوع مقابله با كرونا به عنوان يك مساله ملي كه در ارتباط مستقيم با جان و مال مردم است نگاه نكنيم، عبور از معضل بيماري كرونا سخت و بايد گفت ناممكن خواهد بود.

دلايل طلاق در دوران ميانسالي

۳۹ بازديد

به گزارش «خليج فارس»، يك متخصص مشاوره و روانشناس، در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: اگرچه انتظار مي‌رود كه با گذشت سال‌ها از زندگي مشترك، زوجين به درك متقابل و تفاهم نسبي برسند ولي بارها مشاهده مي‌شود كه مقايسه و انتظارات زياده از حد توسط يكي از طرفين و يا گاهي هر دو طرف باعث مي‌شود اين زوج‌هاي ميانسال درصدد طلاق و جدايي برآيند.

وي تصريح كرد: اهميت دادن افراطي به ارضاء كامل نيازهاي شخصي از يك سو و توجه به زندگي افراد مشهور به عنوان الگويي از يك زندگي پرزرق و برق و كامل از سوي ديگر، اين پيام را با خود دارد كه افراد در تمام اوقات زندگي زناشويي بايد خوشحال و راضي باشند و اگر اين انتظارات تحقق نيابد تصور بر اين است كه مشكلي در رابطه زناشويي وجود دارد.

اين روانشناس با بيان اينكه رضايت از زندگي مشترك يك امر نسبي است؛ افزود: زندگي مملو از فراز و نشيب است و نمي‌توان از همسر خود توقع افراطي داشت. اغلب افراد ميانسالي كه تمايل به ترك زندگي دارند عمده دليل درخواست طلاق را ناكافي بودن پاسخگويي همسر خود مي‌دانند و انتظار دارند بعد از سال‌ها زندگي اكنون در اوج لذت و كاميابي باشند در حالي كه اين يك توقع و انتظار افراطي است.

داودوندي گفت: اگر در زندگي زناشويي همه‌چيز، شما و نيازهاي شما باشد، ازدواج و زندگي خانوادگي بيش از چندين سال تداوم نخواهد داشت. بطور مثال برخي از مرداني كه فقط به آسايش و نيازهاي خود مي‌انديشند بر اين باورند كه همسر آنان بايد هميشه شاد و كامل باشد و پذيراي آثار گذشت زمان در همسر خود نبوده و مهم‌تر آنكه تأثير گذشت زمان بر ظاهر خود را نيز نمي‌بينند. آنان بر اين باورند كه با يك همسر جوان‌تر مي‌توانند به شكل بهتري به دنبال شور و هيجان، تازگي و گرفتن تحسين باشند كه اين نگرش و رفتار غير طبيعي است و بايد كنترل شود.

اين مشاور خانواده ادامه داد: طلاق در ميانسالي هر چند با تصور رهايي از سال‌ها درد، رنج و تنهايي انجام مي‌شود، اما حقيقت بسيار متفاوت است، اين افراد اغلب بعد از طلاق دچار مشكلات عميق روحي و رواني مي‌شوند. از دست دادن خانواده با فرزندان نوجوان و حتي بزرگسال، تغيير نگرش اطرافيان و خويشاوندان، اين افراد را دچار چالش‌هاي بعدي نظير انزوا و اضطراب مي‌كند.

وي ابراز كرد: تحقيقات نشان مي‌دهند كه افزايش علائم افسردگي از عوارض اين اتفاق است. براي مشاوران ديدن افراد ميانسالي كه پس از طلاق دچار اضطراب، استرس مزمن يا افسردگي شده اند چيز عجيبي نيست. در بسياري از افراد طلاق مي‌تواند موجب بروز علائمي مانند كابوس يا به ياد آوردن حوادث تلخ گذشته به طور مكرر شود، كه البته نمي‌توان از آن به سادگي گذشت.

داودوندي خاطرنشان كرد: از ابتداي ازدواج و به هر ميزان كه از زمان ازدواج مي‌گذرد زن و شوهر بايد تلاش كنند كه انتقادگري، تحقير و توهين به همسر را در زندگي زناشويي وارد نكنند و يا تلاش در حذف آن نمايند تا در طول زمان علاقه و احساس مثبت در آنها كم رنگ تر نشود. يكي از الزامات روابط مطلوب زناشويي، داشتن تفريحات مشترك و مورد علاقه طرفين است؛ ورزش‌ها و بازي‌هاي رقابتي، سفرهاي تفريحي، يادگيري هنرهاي دستي، نقاشي و…، از اموري هستند كه دقايق و خاطرات خوشي را خلق مي‌كنند و سبب مي‌گردند زوجين صميميت و روابط دوستانه خود را ارتقا دهند.

مقالات بيشتر:مركز مشاوره سيدخندان

دستگيري خريدار فرش هاي نفيس با چك هاي جعلي در كرج

۳۲ بازديد

دستگيري خريدار فرش هاي نفيس با چك هاي جعلي در كرج
رئيس پليس آگاهي البرز گفت: افرادي كه با چك‌هاي جعلي اقدام به خريد فرش و تابلو فرش‌هاي نفيس از تعدادي فرش فروشي در قم كرده بودند، دستگير شدند.
به گزارش خبرگزاري صدا و سيما مركز البرز، سرهنگ محمد نادربيگي، رئيس پليس آگاهي البرز گفت: در پي دريافت يك فقره نيابت قضايي از استان قم مبني بر كلاهبرداري از مغازه‌هاي فرش فروشي در شهر قم پيگيري موضوع و شناسايي افراد كلاهبردار در دستور كار اداره مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي استان البرز قرار گرفت.
وي در خصوص جزئيات كلاهبرداري‌هاي انجام شده، افزود: افرادي در پوشش خريدار فرش و تابلو فرش‌هاي نفيس به مغازه‌هاي فرش فروشي در سطح شهر قم مراجعه و اقدام به خريد تعداد زيادي فرش‌ها و تابلو فرش‌هاي نفيس و ابريشمي با ارائه چك‌هاي تقلبي مي‌كردند.
رئيس پليس آگاهي استان البرز گفت: تحقيقات اوليه توسط كارآگاهان پليس آگاهي قم در حال انجام بود كه بنا به اظهارات تعدادي از شكات كه متوجه شده بودند فرش‌هاي آن‌ها در سايت خريد و فروش كالا براي فروش عرضه شده است با هماهنگي‌هاي انجام شده با فروشنده قرار گذاشته شد و خريدار براي تحويل فرش‌ها آدرس مكاني در شهر كرج را داد.
وي افزود: بنابراين پليس آگاهي استان البرز با دريافت نيابت قضايي تحقيقات را در اين خصوص آغاز و با بررسي سايت‌هاي خريد و فروش كالا و بر اساس اظهارات مال باختگان و با انجام اقدامات گسترده پليسي سرنخي از متهمان را در منطقه رجايي شهر كرج كشف كردند.
سرهنگ نادربيگي گفت: كارآگاهان به محل مورد نظر اعزام شدند و پس از چندين ساعت تحت نظر قرار دادن مخفيگاه متهمان، در يك عمليات غافلگيرانه ۳ نفراز آن‌ها را دستگير و دربازرسي از آن جا تعداد ۸ تخته فرش ابريشمي كشف كردند.
وي افزود: متهمان ضمن اعتراف به جرم خود مبني بر خريد فرش و تابلو فرش‌هاي نفيس با استفاده از چك جعلي اذعان داشتند كه فرش‌ها را براي خريد در سايت‌هاي رسمي خريد و فروش كالا مي گذاشته اند و تعدادي را نيز به تهران منتقل و داخل يك انباري مخفي كرده اند.
رئيس پليس آگاهي استان البرز با بيان اين كه بر اساس نظر كارشناسان ارزش اموال كشف شده ۲۱۵ ميليارد ريال برآورد شده است، گفت: متهمان براي ادامه تحقيقات به پليس آگاهي استان قم منتقل شدند.
مقالات ديگر: سمساري باغ فيض

چگونه مي‌توانيم ازدواج آگاهانه داشته باشيم؟

۳۳ بازديد

چگونه مي‌توانيم ازدواج آگاهانه داشته باشيم؟
سلامت نيوز: شايد فكر كنيد منظور ما از ازدواج آگاهانه فقط اين باشد كه احساسي تصميم نگيريد و طبق منطق تان پيش برويد! در حالي كه يك ازدواج آگاهانه، ازدواجي است كه در آن شما حتي نسبت به احساسات خودتان در مسئله ازدواج و انتخاب اين فرد خاص، آگاه باشيد. گاهي اين آگاهي در شما وجود دارد اما در طرف مقابل تان نه، و شايد خودش هم متوجه نيست كه نسبت به انتخابش آگاهي ندارد، پس شايد لازم باشد كه شما بتوانيد او را به چالش بكشيد تا بتوانيد متوجه اين مورد بشويد.
به گزارش سلامت نيوز به نقل از ضميمه خانواده روزنامه اطلاعات، براي رسيدن به اين نكته كه ميزان آگاهي شما و طرف مقابلتان در ازدواج، در چه سطحي است، بايد بتوانيد به اين سوال جواب بدهيد كه: «شما و طرف مقابل تان، تا الان براي زندگي خود چه كار كرده ايد و چگونه زندگي كرده ايد؟» چون مطمئناً از اين به بعد و در زندگي مشترك، هم شما و هم طرف مقابلتان، همين مسير را طي خواهيد كرد.
اگر طرف مقابلتان فردي وابسته، الكلي، وسواس و بي مسئوليت است، اگر خواسته هاي نابجا از والدين دارد، دوستانش را دور مي زند، پول اولويت زندگي‌اش است، فردي عصبي است و خوبي هاي آدمها را با اولين چالش در روابطش، ناديده مي‌گيرد، بايد بدانيد كه در رابطه با شما هم در زندگي مشترك، همه اين موارد را به صورت شديدتر خواهد داشت.
مي‌دانيد چرا ؟! چون شما قرار است فرد اول زندگي او بشويد و بنابراين اين فرد، با شما كمترين رودربايستي را در آينده نخواهد داشت. پس ميزان هر رفتاري كه تاكنون از اين فرد شاهد بوده ايد، با كنار رفتن پرده حجاب و رودربايستي، تشديد خواهد شد و اين فرد عصبي تر، الكلي تر، وسواس تر و بي مسئوليت تر خواهد شد.
هيجانات دوران آشنايي، معمولاً جلوي ديد آگاهانه شما را مي گيرد و مطمئن باشيد دير يا زود اين امر توي ذوق شما خواهد زد و آن وقت است كه مي فهميد چه كلاهي سرتان رفته!
هيچ وقت يادتان نرود كه در اوايل آشنايي اين مهم نيست كه رفتار طرف مقابل با شما به چه شكل است، مهم اين است كه با چشم باز بتوانيد ببينيد كه، طرف مقابل تان چه رفتاري با اطرافيانش دارد و هرگز تصور نكنيد كه شما هميشه براي او، با ديگران متفاوت خواهيد بود. دير و يا زود، شما هم به ليست افراد عادي تبديل خواهيد شد.
بخش دوم يك ازدواج آگاهانه، اين است كه من دقيقاً به چه دليل وارد اين رابطه مي شوم؟! آيا از تنهايي مي ترسم؟ چون هم سن و سالان من ازدواج كرده‌اند من هم بايد ازدواج كنم؟ سنم بالا مي رود؟ شرايطم در خانواده پدري خوب نيست و من بايد زودتر ازدواج كنم؟ مي خواهم به واسطه اين ازدواج، فقط امنيت مالي به دست بياورم؟ همه اينها آفت‌هاي يك ازدواج آگاهانه هستند.
هم شما و هم طرف مقابلتان، اگر مجردي خوبي نداريد، زندگي مشترك خوبي هم نخواهيد داشت، چون هنوز ياد نگرفته ايد چگونه احساس خوبي داشته باشيد كه حالا در بحث ازدواج بخواهيد اين حال خوب را با همسرتان به اشتراك بگذاريد.
اگر طرف مقابل تان مجردي خوبي ندارد، اوضاع براي شما خطرناك تر هم مي شود. زيرا احتمالاً شما نقش يك ناجي را به عهده خواهيد گرفت و مي خواهيد او را نجات دهيد، در حالي كه در ازدواج، شما نمي توانيد ناجي باشيد، چون دير يا زود احساس ناكامي و قرباني بودن مي‌كنيد.
پس تا اينجا سوالي كه بايد هم خودتان و هم طرف مقابل تان بتوانيد به آن پاسخ دهيد «چرايي ازدواج» است، اما بايد مراقب خطاهاي شناختي در تشخيص برخي مسائل باشيد. يكي از خطاهاي شناختي رايج، مخصوصاً زماني كه مي‌خواهيد برچسبي را به طرف مقابل تان بزنيد، خطاي «همه و هيچ» و يا «صفر و يك» است.
گاهي ممكن است كه ما آدمها با ديدن يك بار عصبانيت فرد مقابل مان، برچسب عصبي بودن به او بزنيم و يا خودمان آنقدر وسواس فكري داريم، كه كمترين رفتار فرد در جهت رعايت بهداشت فردي اش را دال بر وسواس بودن او بگذاريم. بايد بدانيم كه هر رفتار، براي اينكه نياز به درمان و برطرف شدن داشته باشد، بايد تقريباً به طور مداوم و با تعداد دفعات بالا، از فرد سر بزند تا بتوانيم بگوييم مثلاً او فردي عصبي، وسواس و يا پرخاشگر است.
متاسفانه چيزي كه گاهي اتفاق مي‌افتد اين است كه، ما دچار خطاي شناختي همه و هيچ و يا صفر و صد مي شويم. يعني شايد طرف مقابلمان رفتاري را بروز مي‌دهد كه اگر خود ما هم در آن موقعيت خاص قرار داشتيم، با احتمال زيادي، همان رفتار را بروز مي داديم، اما در مورد طرف مقابلمان، اين امر را فراموش مي‌كنيم و با ديدن اولين نشانه، او را روي نقطه ي صد قضاوت مي كنيم.
در حالي كه رفتار انسان ها طيف گونه است و نمي تواند فقط روي دو نقطه صفر يا صد قرار بگيرد. گاهي يك رفتار روي نقطه ، گاهي و گاهي هم مي تواند تعبير و تفسير شود و هر كدام از اين نمره ها، تعبير و تفسير خودشان را دارند.
پس، در يك ازدواج آگاهانه به چند سوال بايد بتوانيد كه پاسخ دهيد: اول اين كه به چه دليل من و طرف مقابلم مي خواهيم ازدواج كنيم؟ و دومين سوال كه از اهميت ويژه‌اي نيز برخوردار است، اين مي باشد كه من و طرف مقابلم تا به امروز چگونه زندگي كرده‌ايم و براي زندگي خود چه كارهايي انجام داده ايم؟
و در آخر مراقب خطاهاي شناختي يا ذهني، در تعبير و تفسير رفتارهاي خود و طرف مقابل تان باشيد تا بتوانيد با ديد واقع بينانه تر و آگاهانه تري دست به انتخاب بزنيد.
مقالات ديگر:‌ سالن عقد شيك هفت تير

وام ازدواج ‌چقدر از ‌جهيزيه ‌را پوشش مي‌دهد؟

۳۵ بازديد

وام ازدواج ‌چقدر از ‌جهيزيه ‌را پوشش مي‌دهد؟

وام ازدواج امسال ۷۰ميليون تومان تعيين شده و اگر شرط سني كه در قانون بودجه آمده را داشته باشيد، مي‌توانيد تا ۱۰۰ميليون تومان روي وام ازدواج حساب باز كنيد. براي وام ازدواج ۱۰۰ميليوني خانم‌ها بايد كمتر از ۲۳سال و آقايان كمتر از ۲۵سال سن داشته باشند. در غير اين صورت، چاره‌اي از اكتفا به وام ۷۰ميليوني نخواهيد داشت. با چنين وامي احتمالا بتوان هزينه‌هاي خريد يخچال فريزر، ماشين لباسشويي، مايكروويو، اجاق گاز، مبل، جاروبرقي و اتوبخار را پوشش داد.

 

به گزارش روزنامه هفت صبح، هرچند فهرست جهيزيه خيلي طولاني‌تر از اين حرف‌هاست و به جز اين موارد بايد فكري به حال فرش، سرويس خواب، سرويس غذاخوري، وسايل آشپزخانه و همچنين ديگر لوازم برقي مثل ماشين ظرفشويي، آبميوه‌گيري، سرخ‌كن، پلوپز و … كرد. با اين حساب احتمالا بودجه خيلي بيشتري براي تهيه ليست كامل جهيزيه لازم باشد.

در اين گزارش سعي كرديم هزينه اقلام اصلي كه با بودجه ۷۰ميليوني مي‌توان آن‌ها را خريد بررسي كنيد. توجه داشته باشيد كه در هر كدام از موارد، قيمت‌هاي مدل‌هاي مختلف مي‌تواند خيلي پايين‌تر يا خيلي بالاتر باشد و در اينجا هزينه معمول براي خريد يك محصول باكيفيت با حداقل بودجه را در نظر گرفته‌ايم.

 

۳۰ميليون تومان براي يخچال فريزر

اگر براي خريد جهيزيه اصرار زيادي روي يخچال فريزر‌هاي سايد‌باي‌سايد داريد، بايد بگوييم ارزان‌ترين اين مدل‌ها در بازار اين روز‌ها حدود ۲۰ميليون تومان قيمت دارند. البته شايد نتوان روي آن‌ها حساب باز كرد چراكه صرفا از نظر ظاهري شبيه يخچال سايدباي‌سايد به نظر مي‌رسند و در برخي مدل‌ها با باز كردن در يخچال متوجه مي‌شويد با يك يخچال فريزر بالا و پايين روبه‌رو هستيد كه در‌هاي آن به شكل ديگري طراحي شده.

 

يخچال فريزر‌هاي سايدباي‌سايد در بازه قيمت ۲۰ميليوني حتي محفظه Fresh Box ندارند و براي يك ليوان آب مجبور خواهيد شد در يخچال را باز كنيد. يخچال‌فريزر‌هايي كه امكانات معمول مدل‌هاي سايد‌باي‌سايد را داشته باشند، حداقل ۳۰ميليون تومان قيمت دارند. اشتباه نكنيد؛ درباره برند‌هاي خارجي صحبت نمي‌كنيم.

 

بلكه خريد يخچال‌فريزر‌هاي سايد ايراني در حال حاضر چنين بودجه‌اي لازم دارد. اگر به فكر صرفه‌جويي هستيد، بهتر است به جاي خريد يخچال فريزر سايد ۲۰ميليوني، سراغ يخچال‌فريزر‌هاي دوقلو برويد كه در همين محدوده قيمت دارند. با اين كار مي‌توانيد ۱۰ميليون توماني كه صرفه‌جويي شده را به خريد ديگر لوازم جهيزيه اختصاص دهيد. هرچه باشد اين هم از مزاياي خريد اقتصادي است.

 

۱۱ميليون تومان براي ماشين لباسشويي

شايد بتوانيد با بودجه هفت ميليوني ماشين لباسشويي بخريد، اما در اين بازه قيمت گزينه‌هايتان محدود به لباسشويي‌هاي هفت كيلوگرمي برند‌هاي متفرقه است و احتمال دارد در همان سال‌هاي اول زندگي خرج دوباره براي ماشين لباسشويي روي دوشتان بگذارند. حداقل هزينه براي خريد يك ماشين لباسشويي هشت كيلوگرمي با امكانات معمول در بازار اين روز‌ها حدود ۱۱يا ۱۲ميليون تومان است.

 

در چنين حالتي مي‌توانيد روي مدل‌هاي به‌روزتر با برنامه‌هاي شست‌وشوي متنوع برويد كه امكاناتي مثل بخارشو، شست‌وشوي سريع و … دارند و تا حد زيادي انتظارتان از يك ماشين لباسشويي را برآورده مي‌كنند. با چنين بودجه‌اي برند‌هاي ايراني محصولات نسبتا خوبي روانه بازار كرده‌اند. البته هزينه خريد ماشين لباسشويي سقف مشخصي ندارد و قيمت لباسشويي‌هاي خارجي بعضا به بيش از ۳۰ميليون تومان مي‌رسد. اگر بخواهيد سراغ چنين گزينه‌هايي برويد حدود نصف وام ازدواج ۷۰ميليوني خرج ماشين لباسشويي مي‌شود.

 

۱۲ميليون تومان براي مبل

حداقل هزينه براي خريد سرويس مبلمان رقمي حدود ۱۲ ميليون تومان است. با چنين بودجه‌اي مي‌توانيد مبل استيل هشت نفره بخريد. البته قيمت‌ها مي‌تواند خيلي بيشتر از اين حرف‌ها باشد. مبل‌هايي كه با چوب مرغوب مثل راش و افرا ساخته شده و طراحي‌هاي لوكسي دارند بالاي ۲۰ميليون تومان خرج روي دستتان خواهند گذاشت.

 

هرچند بعضا براي خريد جهيزيه روي مبل استيل تاكيد مي‌كنند، اما اگر زياد اصراري به خريد مبل‌هاي كلاسيك نداريد، مي‌توانيد روي انواع مبل راحتي يا چستر هم حساب باز كنيد. چراكه با بودجه ۱۲ميليوني شايد مجبور به خريد مبل‌هاي استيل با كيفيت پايين‌تر شويد، اما با همين بودجه گزينه‌هاي خوبي براي خريد مبل هفت نفره پيش رويتان خواهد بود.

 

هشت ميليون تومان براي مايكروويو

شايد باورنكنيد، اما سخت‌ترين قسمت خريد جهيزيه، حتي سخت‌تر از اقلام مهمتر مثل يخچال فريزر و ماشين لباسشويي، خريد اجاق مايكروويو است. شايد براي ديگر لوازم آشپزخانه برند‌هاي ايراني كلي حرف براي گفتن داشته باشند، اما آن‌ها ما را در خريد مايكروويو با برند‌هاي خارجي تنها گذاشته‌اند.

 

طوري كه خريد يك اجاق مايكروويو با امكانات كامل ممكن است ۲۵ميليون تومان خرج روي دستتان بگذارد. براي اينكه مجبور نباشيد ليست جهيزيه را بدون حضور اجاق مايكروويو ببنديد، مي‌توانيد روي گزينه‌هاي هشت ميليوني حساب باز كنيد. آن‌ها شايد برنامه‌هاي پخت كمتري داشته باشند، اما براي كار‌هاي معمول مثل گرم كردن غذا، پخت كيك و گريل كردن مواد غذايي مي‌توان روي آن‌ها حساب باز كرد.

 

گزينه ديگر براي آن‌هايي كه مي‌خواهند خريد اقتصادي داشته باشند، اعتماد به آون توستر‌ها است. آن‌ها برنامه پخت ندارند و تنها مي‌توان دما و زمان پخت را در آن‌ها تعيين كرد. شايد انتخاب سختي باشد، اما اعتماد كردن به آن‌ها تا حد زيادي هزينه‌هايتان را كاهش خواهد داد. طوري كه با بودجه حدود دو ميليون تومان مي‌توان بهترين آون توستر موجود در بازار را خريد.

 

سه ميليون تومان براي جاروبرقي

حداقل بودجه‌اي كه مي‌توانيد با آن جاروبرقي بخريد، حدود دو ميليون تومان است. با چنين بودجه‌اي گزينه‌هاي اقتصادي با قدرت پايين و كيفيت نه‌چندان خوب پيش رويتان است، اما اگر حدود يك ميليون تومان به اين رقم اضافه كنيد، مي‌توانيد روي گزينه‌هاي بهتري حساب باز كنيد. با سه ميليون تومان مي‌توان جاروبرقي‌هاي باكيفيت ايراني خريد كه تا حد زيادي انتظاراتتان را از يك جاروبرقي خوب مثل لوله كنفي، قدرت مكش بالا و فيلتر خروجي، برآورده مي‌كند و كاملا از پس تميز كردن خانه‌تان برمي‌آيد. جاروبرقي برند‌هاي خارجي بعضا بيشتر از شش ميليون تومان خرج روي دستتان مي‌گذارند.

 

دو ميليون تومان براي اتو بخار

با هر بودجه‌اي كه بخواهيد مي‌توانيد اتو بخار بخريد. قيمت‌ها از ۳۰۰هزار تومان شروع مي‌شود و به بالاي شش ميليون تومان مي‌رسد. همين مورد باعث شده موقع انتخاب اتو بخار دستتان باز باشد و گزينه‌هاي مختلفي پيش رو داشته باشيد. اگر بخواهيد يك اتو بخار اقتصادي با امكانات معمول مثل كفي سراميكي، بخاردهي لحظه‌اي، سيستم قطع خودكار و ظاهر قابل قبول بخريد، احتمالا بايد رقمي حدود يك تا دو ميليون تومان پول خرج كنيد. با يك ميليون تومان برند‌هاي ايراني پيش رويتان هستند و با هزينه بالاتر مي‌توانيد سراغ مدل‌هاي خارجي برويد. با اين كار تا سال‌ها خيالتان بابت اتو بخار راحت خواهد بود.

 

چهار ميليون تومان براي اجاق گاز

احتمالا بهتر باشد خريد اجاق گاز را در آخرين اولويت فهرست جهيزيه بگذاريد. چراكه در خريد اجاق گاز همه‌چيز به خانه‌اي كه قرار است در آن زندگي‌تان را شروع كنيد بستگي دارد. شايد خانه‌تان اجاق گاز صفحه‌اي داشته باشد و لازم باشد به كلي اين يك قلم را از فهرست جهيزيه حذف كنيد.

 

همچنين ممكن است جايي براي نصب اجاق گاز صفحه‌اي در آشپزخانه نداشته باشيد و مجبور شويد سراغ مدل‌هاي فر دار برويد. قيمت اجاق‌گاز به قدري متنوع است كه از يك ميليون تومان شروع مي‌شود و در برخي موارد به بيش از ۳۰ميليون تومان مي‌رسد. موارد مختلفي مثل تعداد شعله، جنس بدنه، ترموكوپل، فر و … مي‌تواند روي قيمت اجاق گاز تاثير بگذارد.

مقالات ديگر: سالن عقد شيك سهروردي

اگر بخواهيد اجاق گاز صفحه‌اي بخريد، با بودجه چهار ميليوني بهترين گزينه‌ها پيش رويتان هستند كه پنج شعله هستند و صفحه شيشه‌اي آن‌ها چشمتان را به خود خيره مي‌كند. با همين بودجه چهار ميليوني مي‌توانيد سراغ ارزان‌ترين اجاق گاز‌هاي پنج شعله فردار هم برويد. اگر استفاده چنداني از فر اجاق گاز نداريد، گزينه ديگر اجاق‌هاي طرح فر هستند كه بخش پاييني آن‌ها تنها محفظه‌اي براي نگهداري لوازم آشپزي خواهد بود. با هزينه يك تا دو ميليوني مي‌توان اجاق‌هاي پنج شعله طرح فر خريد.

منبع: فرارو