سوابق تحصیلی و ترمیم سوابق تحصیلی در کنکورهای آتی

۱۹ بازديد

شفقنامعاون ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره آخرین وضعیت و تصمیمات اتخاذ شده در خصوص کنکور سال ۱۴۰۲ گفت: کنکور سال ۱۴۰۲ بدین شکل خواهد بود که سوابق تحصیلی به میزان ۴۰ درصد در قبولی تأثیر قطعی دارد.

وی با بیان اینکه سوابق تحصیلی، تمام مواد آزمون امتحانی پایه دوازدهم را شامل می‌شود، افزود: پس سال ۱۴۰۲ مواد آزمون امتحانی پایه دوازدهم به صورت کتبی و کشوری برگزار می‌شود و معیار و ملاک در واقع ۴۰ درصد سوابق تحصیلی و ۶۰ درصد آزمون اختصاصی خواهد بود.

معاون ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: سال ۱۴۰۳ در واقع مجدد، آزمون سراسری فقط برای پایه دوازدهم برگزار می‌شود و به جای ۴۰ درصد قطعی ۵۰ درصد قطعی خواهد بود.

وی افزود: سال ۱۴۰۴، آزمون پایه دوازدهم و یازدهم به‌صورت سراسری و با تأثیر ۶۰ درصد برگزار خواهد شد و سال بعدی پایه ۱۰، ۱۱ و ۱۲ با تأثیر ۶۰ درصد قطعی خواهد بود.

مقالات بیشتر:دفتر ازدواج شیک غرب تهران

برزویی توضیح داد: یعنی نمرات آزمون‌های هماهنگ کشوری، دو سال پی‌درپی فقط پایه دوازدهم خواهد بود و سال بعد از آن پایه یازدهم به آن اضافه می‌شود و سال بعد از آن پایه دهم به آن اضافه می‌شود.

پیش بینی شورای سنجش و پذیرش درباره کسانی که سوابق ندارند

وی ادامه داد: یکسری از افراد مانند کسانی که در رشته هنر هستند و یا قصد دارند در رشته زبان خارجه شرکت کنند و آن‌هایی که رشته کار و دانش و فنی‌حرفه‌ای هستند، ممکن است سوابق تحصیلی نداشته باشند برای هریک از این افراد شورای سنجش و پذیرش پیش بینی لازم را انجام داده است که چگونه عمل کنند.

وی افزود: یک عده‌ای ممکن است به هر دلیلی قبلاً سوابق داشتند ولی به آن اهمیت نداده‌اند، این مورد هم باز پیش‌بینی‌شده که بتوانند ترمیم سابقه تحصیلی خود را انجام بدهند.

معاون ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی یاد آور شد: یعنی آموزش‌وپرورش این پیش‌بینی را انجام داده تا داوطلبان بتوانند زمانی را برای این کار اختصاص دهند تا ترمیم یک بار، دو بار و تعدادی که شورای سنجش و پذیرش آن را تأیید خواهد کرد، انجام شود.

برزویی افزود: یکی از دغدغه‌هایی که این روزها خیلی مطرح است، دروس عمومی بوده، این خیلی مهم است که همه بدانند که نه‌تنها در این مصوبه جایگاه دروس عمومی کاهش پیدا نکرده، بلکه افزایش نیز یافته است.

وی ادامه داد: در کنکور ما کسانی را داریم که در درس عربی و دینی بالاترین رتبه را اتخاذ می‌کنند اما هیچکدام نمی‌توانند دو کلمه عربی بخوانند چرا که فقط در دروس عمومی مهارت‌های تست زنی را یاد گرفته‌اند.

معاون ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: لذا جایگاه دروس عمومی نه‌تنها کاهش نیافته‌است، بلکه جایگاه آن رفیع‌تر و جدی‌تر شده‌است، این فضاسازی‌ها که انجام می‌شود، بیشتر توسط ذی‌نفعان کنکوری صورت می‌گیرد که از این کسب‌وکار ممکن است مقداری عقب بمانند، بنابراین این فضا را درست کرده‌اند که دروس عمومی آسیب‌دیده است.

 

وی یاد آور شد: درحالی‌که یکی از مهمترین بحث‌ها ما این است که دروس عمومی آسیب نبیند، و از همه مهم‌تر بحث ساعت‌های تربیتی آموزش‌وپرورش است، نظام فعلی آموزش‌وپرورش هیچ نقشی بر روی دانش‌آموز به‌ویژه در سه سال آخر ندارد

برزویی ادامه داد: درحالی‌که با این مدل، آموزش‌وپرورش می‌تواند نظام‌های تربیتی، بحث‌های فرهنگی و همه را پیاده و اجرا کند و من یقین دارم که این مصوبه به نفع عدالت آموزشی، به نفع ساعت‌های تربیتی، به نفع دروس عمومی، به نفع استرس و دغدغه خانواده و دانش‌آموزان است و یقین دارم که ان‌شاءالله در آینده نقش بهتری داشته باشد.

معاون ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به این سوال که یک انتقادی که به این موضوع مطرح است این بوده که گفته می‌شود فقط دانش آموزانی که معدل‌های نوزده و بیست دارند می‌توانند در رشته‌های دندان‌پزشکی و پزشکی شرکت کنند این موضوع درست است یا خیر افزود: این گونه نیست، عرض کردم ما همه مقایسه‌ها را با وضع فعلی انجام می‌دهیم، امتحانات آموزش‌وپرورش متفاوت خواهد بود، امتحانات بین صفر تا صد خواهد بود، واریانس بیشتر خواهد شد آزمون‌ها دقیق‌تر شده و همه این‌ها معنی‌دار خواهد شد. یقین بدانید به نفع دانش‌آموزان خواهد بود.

وی در مورد این‌که چه زمانی این مصوبه ابلاغ می‌شود گفت: ان‌شاءالله منتظر هستیم که رئیس‌جمهور آن را ابلاغ کند.

مقالات دیگر:مرکز مشاوره ونک

چه بر سر افزایش حقوق بازنشستگان آمد؟ | واریز افزایش حقوق بازنشستگان از فردا

۱۷ بازديد

نامه نیوز:رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: تلاش می‌کنیم تا از ظرفیت‌های قانونی برای پیگیری مطالبات بازنشستگان استفاده کنیم و در مستندات ارسالی به هیات تطبیق مصوبات نیز آوردیم که با توجه به افزایش هزینه‌های زندگی، ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی که بر بحث معیشت بازنشستگان عزیز تاکید دارد، لحاظ نشده است.

چندی پیش خبر افزایش حقوق بازنشستگان منتشر شد. اما مدیرعامل تامین اجتماعی خبر افزایش حقوق بازنشستگان را تکذیب کرد. افزایش حقوق بازنشستگان کماکان نامشخص است. هیچ ایده ای در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان، از طرف دولت نداشتیم. به گفته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، خبر افزایش حقوق بازنشستگان شایعه بوده است.

مقالات بیشتر:خریدار فرش

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: تلاش می‌کنیم تا از ظرفیت‌های قانونی برای پیگیری مطالبات بازنشستگان استفاده کنیم و در مستندات ارسالی به هیات تطبیق مصوبات نیز آوردیم که با توجه به افزایش هزینه‌های زندگی، ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی که بر بحث معیشت بازنشستگان عزیز تاکید دارد، لحاظ نشده است.

مقالات دیگر:بهترین وکیل ارومیه

ترک فعل مدیران در حادثه قطار مشهد- یزد مشاهده نشد

۲۲ بازديد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان‌جنوبی به حادثه قطار مسافری مشهد - یزد اشاره کرد و گفت: در این خصوص همه دستگاه‌های اجرایی از جمله استانداری، دستگاه قضا و سایر عوامل پای کار بودند و در بررسی‌های انجام شده ترک فعلی توسط مدیران مشاهده نشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام علی نسایی‌زهان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان‌جنوبی ظهر امروز در نخستین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان، اظهار داشت: شمار افراد معتاد در استان بیش از ۱۹ هزار نفر است که این آمار نسبت به جمعیت استان زیاد است.

وی با تأکید بر راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ و نقش این مهم در کاهش سرقت‌های خرد، بیان داشت: برای تسریع در راه‌اندازی مرکز نگهداری مددجویان ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر در استان و جمع‌آوری معتادان متجاهر در اسرع وقت جلسه‌ای با مدیران مربوطه برگزار و تعیین تکلیف می‌شود.

مقالات بیشتر:لابراتور دندانسازی تهران

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان‌جنوبی متذکر شد: باید بانک اطلاعاتی معتادان متجاهر در استان تهیه شود در این خصوص مدیرانی که به وظایف قانونی خود عمل نکنند برای آن‌ها پرونده ترک فعل تشکیل خواهد شد و در مقابل آن دسته از مدیرانی که در صحنه بوده و کار عملیاتی و کاربردی انجام می‌دهند مورد تشویق قرار می‌گیرند.

نسائی‌زهان به به حادثه قطار مسافری مشهد - یزد اشاره کرد و افزود: در این خصوص همه دستگاه‌های اجرایی از جمله استانداری، دستگاه قضا و سایر عوامل پای کار بودند و در بررسی‌های انجام شده ترک فعلی توسط مدیران مشاهده نشد.

وی یادآور شد: تأکید کرده بودیم اگر مدیرانی باشند که نسبت به این حادثه کم‌کاری کنند به عنوان ترک فعل موضوع پیگیری می‌شود که این حادثه به‌خوبی مدیریت شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان‌جنوبی با اشاره به ترک تحصیل برخی از دانش‌آموزان در دوران کرونا به دلیل عدم دسترسی به اینترنت، مطرح کرد: اینکه گفته شده به خاطر شیوع کرونا و نبود اینترنت در سطح روستاهای استان تعداد زیادی دانش‌آموز از تحصیل بازماندند، چرا باید اینگونه باشد و باید قبل از این تدبیری اندیشیده می‌شد.

نسائی‌زهان خاطرنشان کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اعلام کرده ۳۰۰ میلیون تومان در این زمینه هزینه خواهد کرد که باید زودتر اختصاص یابد و چند ماه از سال جدید سپری شده و هرچه افراد بی‌سوادتری در جامعه باشند، مشکلات بزهکاری نیز افزایش خواهد یافت.

مقالات دیگر:وکیل آیت الله کاشانی

یارانه این افراد قابل برداشت نیست

۲۵ بازديد

تا بررسی نهایی وزارت رفاه نهایی نشود، مسدودی از یارانه افراد متقاضی بازنگری رفع نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری رضوی، سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها با بیان اینکه یارانه افراد متقاضی بازنگری به حذف یارانه معیشتی هنوز مسدود است، گفت: فهرست ۲.۵ میلیون نفری متقاضیان جدید به وزارت رفاه ارسال شد.

سیده طیبه حسینی در مورد اینکه یارانه کمک‌معیشتی مرحله دوم از دیروز قابل برداشت شد، آیا یارانه افراد متقاضی بازنگری هم قابل برداشت شده است، گفت: فعلا یارانه کسانی که در اردیبهشت ماه حذف شده و تقاضای خود برای برقراری مجدد یارانه معیشتی را در سامانه حمایتی وزارت تعاون، کار و رفاه ثبت کرده‌اند، هنوز قابل برداشت نشده است.

وی در مورد اینکه یارانه معیشتی خانوارهای متقاضی بازنگری چه زمانی قابل برداشت می‌شود، گفت: تا بررسی نهایی وزارت رفاه نهایی نشود، مسدودی از یارانه افراد متقاضی بازنگری رفع نمی‌شود.

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در مورد اینکه چه زمانی بررسی وزارت رفاه به سازمان هدفمندی ابلاغ می‌شود، گفت: طبق مذاکراتی که شده و همچنین براساس دستور رئیس‌جمهور که باید ظرف یک‌ماه افراد متقاضی بازنگری تعیین تکلیف شوند، امیدوارم بررسی وزارت رفاه به زودی انجام و به ما ابلاغ شود.

مقالات بیشتر:مرکز مشاوره کودک و نوجوان در گیشا

وی تأکید کرد: هنوز وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نتیجه بررسی‌های خود را برای متقاضیان بازنگری یارانه کمک معیشتی ارائه نکرده است.

وی در مورد اینکه وزیر رفاه اعلام کرده یک فهرست ۳ میلیون نفری ویک فهرست بیش از یک‌میلیون نفری و در مجموع بیش از ۴ میلیون نفر به یازمان هدفمندی یارانه‌ها ارسال شده است، گفت: ما براساس همان لیست، یارانه کمک معیشتی را به دستور رئیس‌جمهور برای این افراد واریز کردیم، اما فعلا مسدود است و باید بعد از بررسی وزارت رفاه این مسدودی رفع شود.

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها در مورد اینکه بررسی اعتراض برای بعد خانوار و اطلاعات اقتصادی خانوار در کجا باید انجام شود، گفت: کسی که یارانه‌اش حذف شده است، اسم او در لیست مسدودی قرار می‌گیرد و او نمی‌تواند در دفاتر پلیس + ۱۰ ثبت‌نام کند و باید از طریق سامانه حمایتی وزارت رفاه هم بعد خانوار و هم اطلاعات اقتصادی خانوار بررسی شود.

به گفته حسینی، براساس بند ب تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۱ به سازمان هدفمندی یارانه‌ها و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام شده است که باید سازمان هدفمندی یارانه‌ها ثبت‌نام افراد جدید و جامانده یارانه را انجام دهد و در این تبصره گفته شده است، شناسایی و دهک‌بندی خانوارها و شناسایی خانوارهای پردرآمد توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شود و بعد از آن اعلام کرده است، نسبت به حذف یارانه افراد پردرآمد باید اقدام شود، اما شناسایی و دهک‌بندی افراد باید توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شود.

حسینی گفت: سرپرستان خانوار می‌توانند در سامانه حمایتی وزارت رفاه ثبت‌نام کنند. پرونده آنها باید در پایگاه وزارت رفاه بررسی شود و بعد از آن در صورت داشتن شرایط، یارانه آنها برقرار می‌شود و این شرایط ناشی از بعد خانوار از قبیل اضافه شدن فرزند یا تأهل فرزند و یا هر اتفاق دیگری که در خانواده می‌افتد و همچنین اطلاعات اقتصادی خانوار خواهد بود.

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه در مورد اینکه وزارت رفاه می‌گوید که لیستی که سازمان هدفمندی ارائه کرده، دارای اطلاعات تکرار است، گفت: ما با وزارت رفاه صحبت می‌کنیم و در این زمینه یک فهرست ۲.۵ میلیون نفری از افرادی که تاکنون یارانه نگرفته‌اند و یا قبل از سال ۱۴۰۱ یارانه نمی‌گرفتند، اما اکنون متقاضی دریافت یارانه هستند، در سامانه my.gov.ir ثبت‌نام کرده که این فهرست را برای بررسی به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال کرده‌ایم.

حسینی این نکته را هم گفت که در این فهرست تعداد محدودی افراد تکراری وجود داشت که مثلاً هم پدر خانواده و هم مادر خانواده نام فرزند را ذکر کرده بود که این لیست هم اصلاح شد و لیست جدیدی در بعدازظهر شنبه ۲۱ خرداد به وزارت رفاه اعلام شد.

حسینی در مورد فرزندان مجرد که متقاضی تشکیل خانواده جدید یارانه‌ای هستند، گفت: مجردانی که قبلاً نمی‌گرفتند می‌توانند، به عنوان یک خانوار جدید تک‌نفره ثبت‌نام کنند، اما مجردی که با خانواده یارانه می‌گرفت، فقط از طریق ازدواج می‌تواند از خانواده قبلی خود جدا شود و دستورالعمل فعلاً این گونه است.

وی تأکید کرد: اطلاعات تکمیلی به روزرسانی شده از طریق سازمان هدفمندی یارانه‌ها در روز شنبه ۲۱ خرداد به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال شده است و ما منتظر بررسی آنها و ا علام نتیجه برای رفع مسدودی یارانه افراد هستیم.

مقالات دیگر:وکیل غرب تهران

مصوبه تغییر ساعات کار اداری در ایام گرم سال ۱۴۰۱ ابلاغ شد

۲۱ بازديد

با امضای معاون اول رئیس جمهور، مصوبه دولت درخصوص تغییر ساعات کار اداری در ایام گرم سال ۱۴۰۱ ابلاغ شد.

به گزارش ایسنا به نقل از «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت» هیئت وزیران در جلسه مورخ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱، به منظور مدیریت مصرف برق در ایام گرم سال جاری، ساعات شروع و خاتمه کار کلیه دستگاه های اجرایی، بانک ها، نیروهای مسلح و نهادهای عمومی غیردولتی را از تاریخ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ تا تاریخ ۳ شهریور ۱۴۰۱ از ساعت ۷ تا ۱۳:۳۰ تعیین کرد و استانداران موظفند ساعات کار کاهش یافته در این مدت تا میزان مقرر در ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری را در ماه های باقیمانده سال جاری جبران نمایند.

مقالات بیشتر:مرکز مشاوره غرب تهران

همچنین کلیه دستگاه های اجرایی فوق الذکر مکلفند از یک ساعت قبل از خاتمه کار و در مناطق گرمسیر همزمان با خاتمه کار، دستگاه های سرمایشی را خاموش نمایند.

مقالات دیگر:وکیل خوب ارومیه

پول بدهید؛ روش تقلب در کنکور را یادتان می‌دهیم

۱۹ بازديد

دانش بنیانپول بدهید؛ روش تقلب در کنکور را یادتان می‌دهیم

اقتصاد ایران: درآمدزایی از کنکور به شکل‌های تازه‌تری انجام می‌گیرد به طوریکه برخی کانال‌های تلگرامی با دریافت مبلغی روش‌های تقلب در کنکور را آموزش می‌دهند.

گروه دانشگاه خبرگزاری فارس؛ «کنکور» در کشور ما به مقوله‌ای تبدیل شده که هر شخصی به نحوی با آن درگیر است، اهمیت قبولی در کنکور برای جوانان به حدی است که برخی از این احساسات داوطلبان کنکور سواستفاده کرده و به درآمدزایی در این زمینه می‌پردازند.

به تازگی نیز برخی کانال‌های تلگرامی ادعای فروش سوالات کنکور را دارند یا آموزش نحوه تقلب را انجام می‌دهند به این شکل که داوطلبان مبلغی که کم هم نیست را به حساب صاحبان این کانال‌ها واریز می‌کنند و در انتظار دریافت سوالاتی که می‌گویند سوالات کنکور است می‌مانند.

البته که سوالات کنکور تا روز آزمون سراسری در قرنطینه است و حتی رئیس سازمان سنجش هم از آن خبر ندارد، اما از این موضوع که بگذریم بحث جدید این است که برخی با راه‌اندازی کانال‌هایی در شبکه‌های مجازی سعی در آموزش نحوه تقلب در کنکور به داوطلبان دارند.

مقالات بیشتر:آموزشگاه پیانو غرب تهران

در یکی از این کانال‌ها که امکان گرفتن عکس از پست‌های آن و ارسال پست‌ها نیز وجود ندارد، روش‌های جاسازی وسایل را به داوطلبان آموزش داده و از داوطلبان خواسته که وسایل تقلب‌شان مانند هندزفری را در کفش، کمربند یا جامدادی خود قرار دهند.

همچنین این کانال به مبتدی ترین روش درباره عبور از گیت ورودی محل آزمون با همراه داشتن وسایل غیرمجاز صحبت می‌کند به طوریکه قدیمی‌ترین گیت‌ها هم می‌توانند این مسأله را تشخیص دهند.

جالب اینجاست که این کانال مدعی است که افراد برای تقلب باید وسایل خاصی را تهیه کنند و لیستی از وسایل را اعلام کرده و این نوع وسایل را هم به فروش می‌رساند و داوطلبان باید با صرف هزینه هنگفت این وسایل را بخرند.

از انواع وسایلی که در این کانال به فروش می‌رسد، گوشی کوچک بندانگشتی، خودکار هندزفری دار، ساعت هوشمند، پاک کن مخصوص، هندزفری نامرئی و هندزفری بلوتوثی است که به صورت میلیونی فروخته می‌شود.

* نحوه برخورد با متخلفان کنکور

البته سازمان سنجش هم بیکار نیست و در این زمینه راهکارهایی از جمله بازرسی بدنی را در دستور کار دارد، اما در صورت ارتکاب جرم نیز برای متخلفان برخورد قانونی در نظر گرفته شده است.

ارتکاب هرگونه عملی که موجب بی‌نظمی در برگزاری آزمون شود یا همراه داشتن هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه‌های حافظه‌دار، یکی از تخلفات کنکور است.

ارتکاب هرگونه عمل خلاف مقررات که آزمون داوطلب را از نظر علمی خدشه دار سازد مانند ارائه مدرک یا گواهی مجعول یا تصویر گواهی مجعول برای شرکت در آزمون، تبانی با داوطلبان، افراد خارج از حوزه امتحانی یا دست‌اندرکاران آزمون از قبیل عوامل اجرایی و طراحان سوال برای تخلف در آزمون، ثبت‌نام در آزمون با هویت مجعول یا شرکت در جلسه آزمون به جای داوطلب اصلی، شامل برخورد قانونی می‌شود.

 

دسترسی غیرمجاز به اطلاعات مربوط به داوطلبان یا استفاده غیر مجاز از آنها و هرگونه تغییر غیرمجاز سوالات، اوراق و پاسخنامه‌های داوطلبان یا سایر مدارک و دفاتر مربوط به آزمون شامل برخورد قاطع است.

افشای سوالات آزمون یا تلاش در راستای دستیابی و افشای آن همچنین شرکت و معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون به هر نحو، یکی دیگر از موارد تخلف محسوب می‌شود.

خرید و فروش سوالات و پاسخ‌های آزمون یا شرکت و معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون اعم از اینکه سوالات یا پاسخ آنها واقعی یا غیرواقعی باشد.

در این زمینه، هیأت‌های رسیدگی به تخلفات، صلاحیت صدور حکم به مجازات‌ها را به صورت جریمه نقدی و محرومیت‌های کنکوری دارد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در مورد عضویت داوطلبان در برخی گروه‌های فضای مجازی که در پی تخلف و تقلب در آزمون‌ها هستند، هشدار داد.

عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش نیز در این زمینه گفته است: داوطلبان و والدین گرامی آنها باید در مورد عضویت در برخی گروه‌ها و شبکه‌ها در فضای مجازی دقت لازم را داشته باشند چرا که عضویت و همکاری با برخی از این گروه‌ها که به دنبال  برنامه‌ریزی برای  تقلب و تخلف در آزمون‌ها هستند،  به محرومیت از آزمون می‌انجامد.

به گفته وی، دستگاه‌های امنیتی همچون پلیس فتا در این زمینه پیگیری لازم را دارند.

درباره تخلف در کنکور با داوطلبان کنکور نیز صحبت کردیم، یکی از داوطلبان کنکور تخلف را در آزمون را خارج از عدالت دانسته و گفت: کنکور برای جوانان کشور ما از اهمیت بالایی برخوردار است و حتی یک تست هم می‌تواند سرنوشت یک جوان را تغییر دهد بنابراین اگر تخلفی در کنکور صورت بگیرد خارج از عدالت و حق‌الناس است.

داوطلب دیگری با بیان اینکه مسوولان باید به موضوع کانال‌های تلگرامی فروش سوالات کنکور و آموزش تقلب به داوطلبان رسیدگی کنند، گفت: ما از مسوولان تقاضا داریم در زمینه تخلفات کنکوری پیگیری لازم را داشته باشند چرا که یک سال زندگی جوانان در کنکور منتهی می‌شود و بروز تخلف سبب دلسرد شدن داوطلبان خواهد شد.

مقالات دیگر:وکیل پایه یک دادگستری غرب تهران

سامانه یکپارچه خودرو و وعده‌های اجرا نشده

۲۴ بازديد

قرعه کشی سامانه یکپارچه تخصیص خودرو با هدف شفاف سازی فرآیند فروش خودرو آغاز شد، اما وعده‌های معاون وزیر عملی نشد.

به گزارش رادیو پیام از خبرگزاری صداوسیما؛ پس از اینکه فاطمی امین وزیر صمت دلالی خودروسازان در شیوه قبلی فروش خودرو را قبول کرد، وزارت صمتی‌ها تصمیم گرفتند که فرآیند ثبت نام و فروش خودرو در سامانه‌ای یکپارچه و زیر نظر سازمان حمایت صورت گیرد.

مقالات بیشتر:شیشه بری جردن

طبق گفته توکلی مدیرکل دفتر خودرویی وزارت صمت ۴ میلیون و ۱۷۵ هزار و ۳۵۲ نفر در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، ثبت نام کردند که از این میزان ثبت نام سه میلیون و ۸۷۸ هزار و ۳۰۱ نفر در طرح عادی و ۲۹۷ هزار و ۵۲ نفر در طرح حمایت از خانواده بوده است.

براساس قانون حمایت از جوانی جمعیت مادران بیش از دو فرزند از اواخر آبان ماه سال ۱۴۰۰ باید خودرو دریافت می‌کردند، اما با چندماه تاخیر، این قانون به خودروسازان ابلاغ شد؛ منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت تاخیر در اجرای این قانون را پذیرفته و وعده داده بود که برای جبران آن، سهم مادران در سامانه یکپارچه فروش خودرو وزارت صمت بیشتر خواهد شد.

وعده معاون صنایع حمل و نقل در این مرحله از تخصیص عملی نشد و از این ۱۷۶ هزار خودروی اختصاص یافته تنها ۵۰ درصد آن به مادران تعلق گرفت.

عبدالله توکلی لاهیجانی مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: این دوره ۲۹۷ هزار و ۵۱ نفر در طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ثبت نام کردند که بعد از استعلام از نهاد ذیربط و ثبت احوال کشور‏، ۱۴۵ هزار نفر واجد این شرایط شناخته شدند.

حالا که وزارت صمت تخلف خود را در اجرای کامل قانون جوانی جمعیت پذیرفته باید دید چه زمانی وعده‌های وزیر و مسئولان این وزارت خانه در جبران تاخیر اختصاص خودرو به مادران اجرایی می‌شود؟

مقالات دیگر:بهترین وکیل ارومیه

انتظار بازنشستگان برای دریافت حقوق سال جدید در خردادماه

۲۱ بازديد

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: اصولاً حقوق ما بازنشستگان کارگری ربطی به دولت ندارد؛ نه به خزانه‌داری کل مربوط است و نه از منابع دولتی استفاده می‌کند؛ حقوق ما بازنشستگان از جیب خودمان پرداخت می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بازنشستگان کارگری با بی‌تابی در انتظار تصویب افزایش مستمری‌ها در هفته جاری هستند؛ دقیقاً یک ماه و یک روز از ارسال مصوبه‌ی هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی به دولت گذشته است؛ با این حال به نظر می‌رسد هنوز مخالفت‌هایی با این مصوبه وجود دارد چراکه برخلاف رویه سال‌های قبل، هنوز دولت افزایش مصوب سازمان تامین اجتماعی را امضا نکرده است و تا این امضای نهایی نباشد، امکان اجرای مصوبه وجود ندارد.

مقالات بیشتر:شیشه بری غرب تهران

حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) در ارتباط با این تاخیر و مخالفت احتمالی دولت می‌گوید: اصولاً حقوق ما بازنشستگان کارگری ربطی به دولت ندارد؛ نه به خزانه‌داری کل مربوط است و نه از منابع دولتی استفاده می‌کند؛ حقوق ما بازنشستگان از جیب خودمان پرداخت می‌شود؛ بازنشستگان کارگری میهمان جیب خودشان هستند اما برخی همین را هم روا نمی‌دارند!

او اضافه می‌کند: این تاخیر بی‌سابقه موجب نگرانی گسترده‌ی بازنشستگان شده است؛ به نظر می‌رسد نوعی غرض‌ورزی با بازنشستگان تامین اجتماعی دارند و به سرنوشت این جمعیت کم درآمد بی‌توجهند؛ چراکه اگر غیر از این می‌بود در این یک ماه گذشته مصوبه‌ی سازمان تامین اجتماعی را امضا می‌کردند و کار را به سرانجام می‌رساندند.

اول برابرسازی کنید بعد بیایید مخالف باشید!

صادقی در ارتباط با مخالفت مقامات دولتی با افزایش مستمری بازنشستگان کارگری به اندازه‌ی مصوبات شورایعالی کار می‌گوید: اگر دولتی‌ها و مقامات سازمان برنامه و بودجه با افزایش مستمری ما به اندازه‌ی مصوبات مزدی شورایعالی کار مخالفند، ما فقط یک حرف داریم: سقف و میانه و کف مستمری ما را برابر با مستمری بازنشستگان دولت بپردازند و بعد بیایند مخالفت کنند؛ تقریباً دو میلیون تومان فاصله میان سطوح مستمری ما با دولتی‌هاست؛ اول برابرسازی کنند و بعد بیایند ساز مخالف بزنند؛ به نظر می‌رسد می‌خواهند با فریز کردن حقوق ناچیز بازنشستگان کارگری به تصمیمات بودجه‌ای غلط خود مشروعیت بدهند و به نوعی فضای استتار درست کنند وگرنه چرا با افزایش حقوق بازنشسته‌ای مخالفند که میهمان جیب خودش است و هیچ باری برای دولت ندارد؟

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه‌ی کارگری با بیان اینکه «ما از منابع دولت استفاده نمی‌کنیم اما دولت‌ها همیشه در انجام تعهدات خود در قبال بیمه‌شدگان تامین اجتماعی قصور کرده‌اند» اضافه می‌کند: سازمان برنامه و بودجه طی سال‌های متوالی قانون‌گریزی داشته و هیچ زمان به تعهدات خود در قانون تامین اجتماعیِ مصوب سال ۵۴ عمل نکرده؛ امسال هم اگر در زمان بستن لایحه بودجه مطالبه‌گری نمی‌کردیم اسم تامین اجتماعی را در ردیف ثابت و متغیر بودجه حذف می‌کردند. ما باید به چه زبانی به دولتی‌ها بگوییم که پرداخت حقوق ما هیچ ربطی به دولت ندارد و از محل اندوخته‌ی خودمان است؛ شما فقط متولی خانواده دولت هستید؛ به جای دخالت در امور یک سازمان غیردولتی، به تعهدات خود در قبال سازمان تامین اجتماعی و میلیون‌ها بیمه شده‌ی آن عمل کنید.

تعهداتِ بر زمین مانده/ هیچ زمان سه درصد را نپرداختند

دولت‌ها به تعهدات قانونی خود در قبال سازمان تامین اجتماعی هرگز عمل نکرده‌اند؛ به گفته‌ی صادقی، بعد از مطالبه‌گری فراوان در بودجه ۱۴۰۰ فقط ۸۹ هزار میلیارد تومان بابت طلب دولت به سازمان گنجانده شد که از این رقم فقط پرداخت ۷۲ هزار میلیارد تومانِ آن محقق شد؛ امسال نیز در قانون بودجه ۹۰ هزار میلیارد تومان بابت پرداخت طلب دولت به سازمان تامین اجتماعی پیش‌بینی شده که تا امروز که یک فصل از سال گذشته، هنوز یک ریال از این اعتبار قانونی به حساب سازمان واریز نشده است.

وی اضافه می‌کند: دولت به تعهدات خود عمل نکرده؛ هیچ زمان سه درصد حق بیمه سهم دولت را به سازمان نپرداخته؛ علاوه بر این، در منابع و مصارف سازمان و افزایش حقوق بازنشستگان آن نیز مداخله می‌کنند؛ گاردی که سازمان برنامه و بودجه در مقابل تامین اجتماعی و بازنشستگان آن دارد، اصلاً خوب نیست؛ گویا صدای ما شنیده نمی‌شود؛ ما براساس قانون سخن می‌گوییم و تمام مطالبات‌مان نیز قانونی است؛ می‌گوییم آنچه مدیرعامل و هیات مدیره سازمان مصوب کرده‌اند را امضا کنید. تعیین حقوق بازنشستگان دولت برعهده‌ی شماست که آن را در قانون بودجه مصوب کرده و به اجرا رسانده‌اید؛ شما اگر بدهی‌های سازمان را سر وقت بپردازید، افزایش حقوق بازنشستگان هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند، کما اینکه منابع این افزایش حقوق به طور خودکار از محل افزایش دستمزد کارگران شاغل تامین می‌شود.

یک بام و دوهوایِ ناعادلانه!

صادقی تاکید می‌کند: سازمان تامین اجتماعی متعلق به یک جامعه‌ی بیش از ۴۳ میلیون نفری است؛ منابع مالی ما از دولت مجزاست؛ بنابراین عادلانه نیست که بدون استدلال و منطق قانونی ما را از حقوق بدیهی‌مان محروم سازند. دولتمردان از یک طرف در رابطه با بحث بازنشستگان و افزایش حقوق آن‌ها تعلل می‌کنند و از سوی دیگر، در ارتباط با تعهدات قانونی خودشان نوعی بازیِ گرگم به هوا درمی‌آورند. این یک بام و دو هوایِ ناعادلانه چه معنایی دارد؟

به گفته‌ی این فعال صنفی بازنشستگان، موضوع افزایش مستمری‌ها بایستی نهایتاً تا اواسط خرداد و قبل از موعد واریز مستمری‌ها حل شود؛ بازنشستگان این ماه مستمری سال جدید به اضافه‌ی مابه‌التفاوت دو ماه قبل را بگیرند.

صادقی اضافه می‌کند: یک ماه تمام است که مصوبه در هیات دولت معطل مانده؛ این مخالفت‌های بدون پشتوانه می‌تواند موجب فاصله گرفتن بازنشستگان از تصمیم‌سازان شود؛ روا نیست این زحمتکشانِ کم درآمد و عموماً زیر خط فقر از حقوق قانونی‌شان محروم شوند. بایستی مصوبه سازمان در همین هفته امضا و برای اجرا به سازمان برگردانده شود تا زمان برای پرداخت وجود داشته باشد.

لطفاً خود را به جای بازنشستگان بگذارید!

او در پایان می‌گوید: دولتمردان خودشان را جای بازنشسته‌ای بگذارند که نان‌آور یک خانواده سه یا چهار نفره است و با این گرانی‌ها فقط ۴ میلیون تومان حقوق ماهانه می‌گیرد؛ این بازنشسته که در دوران کهولت با بیماری‌ها و دردهای بسیار دست و پنجه نرم می‌کند، چطور با حقوقی که از نصف خط فقر هم کمتر است، روزگار بگذراند؛ برای یکبار هم که شده، یک دقیقه خود را به جای این بازنشسته بگذارند؛ آن وقت می‌بینند که این تاخیر چه آسیبی به میلیون‌ها خانواده در کشور می‌زند و چطور مناسبات اقتصادِ خانوار را به هم می‌ریزد.

مقالات دیگر:بهترین وکیل تهران

افزایش حقوق بازنشستگان منتفی شد؟

۲۸ بازديد

تقریباً یک ماه از ارسال مصوبه‌ی افزایش حقوق بازنشستگان به هیات دولت گذشته است؛ مصوبه‌ای که به امضای مدیرعامل و هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی رسیده، هفته‌ها در راهروهای هیات دولت در انتظار تصویب نهایی و ابلاغ مانده است.

به گزارش سلام نو، ​علی اکبر عیوضی گفت: مصوبه هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی، کاملاً قانونی است؛ دولت نه سهمی در پرداخت آن دارد و نه اجرای آن بار مالی برای دولت دارد؛ مدیرعامل و هیات مدیره سازمان و وزیر کار با آن موافقت کرده‌ و خواستار اجرای آن شده‌اند.

در روز های پایانی سال، تصمیمات و جلسات زیادی برای افزایش حقوق بازنشستگان توسط دولت انجام شده بود.اما تمام این جلسات بی نتیجه ماند و تاکنون افزایش حقوق بازنشستگان کارگری مشخص نشده است. حقوق بازنشستگان همواره از تبصره‌های پرچالش در جریان بررسی لوایح بودجه بوده است. حقوق بازنشستگان برای سال ۱۴۰۱، با افزایش ۱۰ درصدی ۵ میلیون تومان تعیین شده است. در ادامه به آخرین جزییات از افزایش حقوق بازنشستگان می پردازیم.

تقریباً یک ماه از ارسال مصوبه‌ی افزایش حقوق بازنشستگان به هیات دولت گذشته است؛ مصوبه‌ای که به امضای مدیرعامل و هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی رسیده، هفته‌ها در راهروهای هیات دولت در انتظار تصویب نهایی و ابلاغ مانده است.

علی اکبر عیوضی (دبیر کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران) در این رابطه می‌گوید: در آخرین پیگیری‌هایی که داشتیم، قرار شد مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان همین روزها به تصویب هیات دولت برسد اما باز خبرهایی از مخالفت برخی مقامات در سازمان برنامه و بودجه به گوش می‌رسد.

وی در ارتباط با مخالفت برخی مقامات دولت با افزایش حقوق بازنشستگان کارگری گفت: بودجه و اعتبار سازمان تامین اجتماعی ربطی به دولت ندارد؛ مدیریت منابع و مصارف در این سازمان غیردولتی، برعهده دولت نیست و دولت هیچ نقشی در پرداخت حقوق بازنشستگان این سازمان ندارد. در واقع دولت هیچ پولی بابت مستمری‌ها به سازمان تامین اجتماعی نمی‌پردازد و اتفاقاً بابت تعهدات انجام نشده به این سازمان و بیمه شدگان آن بدهکار است؛ بزرگ‌ترین بدهکار سازمان، امروز دولت است؛ حالا بدهکاری که به تعهداتش عمل نمی‌کند، مانع افزایش حقوق بازنشستگان شده و برای سازمان تعیین تکلیف می‌نماید، آیا این رویه درست است؟

مقالات بیشتر:ظروف کرایه سعادت آباد

عیوضی با بیان اینکه «این سنگ اندازی‌ها جدید است و تاکنون سابقه نداشته و اصولاً در حیطه‌ی کار دولت و سازمان برنامه و بودجه نیست» می‌گوید: سازمان برنامه و بودجه مسئول تخصیص اعتبار و نظارت بر خرج کرد آن در نهادهای دولت و زیرمجموعه‌های آن است؛ مدیریت منابع و مصارف سازمان برعهده مدیرعامل و هیات مدیره آن است؛ و این درحالیست که این مقامات مسئول پای مصوبه‌ی افزایش مستمری بازنشستگان امضا گذاشته‌اند و آن را یک ماه پیش برای تصویب به دولت فرستاده‌اند. به عنوان نماینده بازنشستگان می‌گویم؛ بیش از ۱۲ میلیون نفر از جمعیت کشور بی‌صبرانه در انتظار تصویب این مصوبه هستند.

دبیر کانون بازنشستگان کارگری استان تهران به نشست نمایندگان بازنشستگان در مجلس با حضور اعضای کمیسیون اقتصادی اشاره می‌کند و می‌گوید: در این نشست، نمایندگان مجلس توجیه شدند و اذعان داشتند که حق با بازنشستگان است؛ باید هرچه زودتر افزایش حقوق سال جدید اعمال شود؛ میلیون‌ها نفر از جمعیت کم درآمد کشور نباید گرفتار یک بدعت فراقانونی شوند؛ از قضا رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور و دولت، خواستار اجرایی شدن افزایش حقوق بازنشستگان کارگری شده است؛ برخی دیگر از نمایندگان مجلس نیز در همین زمینه به دولت نامه زده‌اند و خواستار پاسخگویی شده‌اند.

او تاکید می‌کند: مصوبه هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی، کاملاً قانونی است؛ دولت نه سهمی در پرداخت آن دارد و نه اجرای آن بار مالی برای دولت دارد؛ مدیرعامل و هیات مدیره سازمان و وزیر کار با آن موافقت کرده‌اند و خواستار اجرای آن شده‌اند؛ ما از دولت مصرانه می‌خواهیم همین هفته افزایش مستمری بازنشستگان را تصویب و برای اجرا ابلاغ کند تا مستمری‌بگیران از نگرانی نجات یابند و بتوانند مستمری خردادماه را با افزایش قانونی دریافت کنند. برای این منظور، هفته‌هاست که در حال رایزنی هستیم؛ با تمام مقامات و مسئولان از جمله نمایندگان مجلس صحبت کرده‌ایم؛ بازنشستگان چیزی فراتر از قانون نمی‌خواهند؛ می‌گویند انتظار داریم مثل هر سال، افزایش مستمری‌ها توسط دولت امضا شود.

این فعال صنفی بازنشستگان تصریح می‌کند: دولت از یکسو دست به جراحی اقتصادی و آزادسازی قیمت‌ها زده و مهار قیمت‌ها را به دست بازار سپرده و از سوی دیگر، بخشی از آن با افزایش حقوق بازنشستگان کم درآمد مخالفت می‌کند؛ امروز یک بازنشسته چطور با حقوق پارسال از پس مخارج سنگین امسال بربیاید؛ بازنشستگان کارگری اندوخته و سرمایه‌ای ندارند که با آن شکاف سنگین دستمزد و هزینه‌های زندگی را پر کنند؛ عادلانه نیست در این شرایط، بازنشستگان از حق قانونی خود محروم باشند؛ همین هفته مصوبه را برای اجرا ابلاغ کنند تا مستمری خردادماه با افزایش سال جدید پرداخت شود و علاوه بر این، مابه التفاوت دو ماه قبل هم واریز گردد.

او در پایان تاکید می‌کند: وقتی مصوبه را هیات مدیره و مدیرعامل سازمان امضا کرده‌اند یعنی تامین اعتبار مالی انجام شده و همه زیرساخت‌ها فراهم است؛ تامین اجتماعی زیرمجموعه‌ی دولت نیست؛ بنابراین اجازه بدهند همین استقلال نیم بند سازمان پابرجا بماند.

مقالات دیگر:وکیل ملکی تهران

خبر خوش رئیس جمهور درباره حقوق بازنشستگان | افزایش حقوق حداقل بگیران اعلام شد

۲۲ بازديد

علی اکبر عیوضی گفت: وزیر اقتصاد قول دادند در جلسه امروز انشاء الله موافقت نهایی با مصوبه افزایش مستمری سازمان تامین اجتماعی صورت بگیرد.

به گزارش سلام نو، با توجه به روال هر سال  حقوق بازنشستگان اوایل سال جدید کمی افزایش می یابد. حقوق بازنشستگان همانند سایر حقوق به صورت ماهانه پرداخت می شود. مجلس با افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۱ موافقت کرده است و طبق خبر های اخیر به دست آمده درباره حقوق بازنشستگان و میزان افزایش آن مشخص شده است. اخبار منتشر شده از کمیسیون تلفیق حاکی از آن است که حقوق بازنشستگان بالاخره امسال افزایش و همسان‌سازی اجرایی خواهد شد.

پس از کش و قوس‌های فراوان بحث افزایش حقوق بازنشستگان اعم از مستمری‌بگیران حداقل‌بگیر و متوسط‌بگیران (سایر سطوح حقوقی) به‌نظر می‌رسد بالاخره پرونده تایید مصوبه‌ی هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی در تایید افزایش حقوق ۵۷.۴ درصدی حداقل‌بگیران و ۳۸درصدی سایر سطوح توسط هیئت دولت بزودی تعیین تکلیف می‌شود.

مقالات بیشتر:خدمات مجالس تهران

علی‌اکبر عیوضی (دبیر کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران) با تاکید بر بحث مواد قانونی ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی و ضرورت قانونی تایید مصوبه شورای عالی کار در اسفند سال گذشته مبنی بر افزایش ۵۷.۴ درصدی حقوق حداقل‌بگیران و ۳۸ درصدی سایر سطوح کارگران و بازنشستگان بیمه شده سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: دولت باید در بحث افزایش حقوق مستمری بازنشستگان به قانون عمل کند و منابع آن نیز موجود است.

حقوق بازنشستگان هر ساله با تصمیم دولت تغییر می کند و افزایش می یابد. حقوق بازنشستگان یکی از دغدغه های اصلی بازنشستگان است. حقوق بازنشستگان با نوسان تورم باید تغییر کند و متناسب با آن باید بیشتر شود تا امرار معاش بازنشستگان دچار مشکل نشود . حسین سوری (فعال صنفی بازنشستگان کشوری) از دو فقره افزایش حقوق بازنشستگان کشوری در سال جاری خبر داد. افزایش حقوق بازنشستگان همچنان در بلاتکلیفی است و این نگرانی مستمری بگیران را بیشتر از قبل کرده است .

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از سازمان تأمین‌ اجتماعی، مطابق اطلاع‌رسانی گذشته؛ پیشنهاد مربوط به افزایش حقوق مستمری بگیران در سال ۱۴۰۱ بر اساس مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تأمین‌اجتماعی جهت طرح و تصویب در هیأت وزیران ارسال شده و به محض تصویب و ابلاغ قانونی در ماه جاری نسبت به واریز حقوق و مستمری بر اساس مصوبه اقدام می‌شود.

مقالات دیگر:دفتر عقد شیک غرب تهران