۱۵هزار خودرو به مادران صاحب فرزند دوم و بالاتر واگذار شد

۲۲ بازديد

رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون ۱۵هزار خودروی دولتی به مادران دارای فرزند دوم و بیشتر تعلق گرفته است که این آمار مطابق با تعداد درخواست‌کنندگان واقعی و دارای شرایط قانونی است.

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، فاطمه محمدبیگی درباره نحوه واگذاری خودرو به مادران صاحب دو فرزند یا بیشتر از سوی خودروسازان اظهار داشت: در سه تا چهار ماه اخیر درخواست برای بیش از ۵۰۰ هزار خانواده برای خودرو داده شده که بخشی از آنها به‌صورت خوداظهاری بوده است و احراز شرایط نشدند.

وی اضافه کرد: بین افرادی که در لیست واجدان شرایط بودند، تا امروز ۱۵ هزار خودروی دولتی به مادران دارای فرزند دوم و بیشتر تعلق گرفته که این آمار مطابق با تعداد درخواست‌کنندگان واقعی و دارای شرایط قانونی است، یعنی برابر با فرزندان دوم به بعدی است که بعد از تصویب قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده و در مهلت قانونی به دنیا آمدند.

محمدبیی با بیان اینکه برای اعطای تسهیلات خودرو به مادران باید هم خوداظهاری دقیق باشد و هم ثبت احوال تأیید کند، تصریح کرد: البته چون سامانه به‌تازگی باز شده است، طبیعی است که در ابتدای امر با مشکل رو‌به‌رو شود، البته بعضی از مقررات و شیوه‌نامه‌هایی را هم خودروسازها به‌دقت وضع نکرده بودند که در جلسات مختلفی در سال ۱۴۰۱ این شیوه‌نامه‌ها اصلاح شد.

مقالات بیشتر:ظروف کرایه تهران

وی ادامه داد: برای مثال خودروسازان می‌خواستند قرعه‌کشی کنند، ولی چون تعداد متولدین کمتر از میزان قرعه‌کشی بود، گفتیم که قرعه‌کشی را حذف کنند تا همه مادران دارای فرزند دوم به بعد بتوانند صاحب خودرو شوند.

نایب‌رئیس کمیسیون مشترک جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس در ادامه با تذکر اینکه “امروز باید امکانات زادآوری را برای زوج‌های جوان فراهم کنیم” گفت: تسهیلات ازدواج، فرزندآوری و درمان ناباروری باید به زوج‌ها تعلق بگیرد تا افراد با این حمایت‌ها بتوانند موانع فرزندآوری را از سر راهشان بردارند.

محمدبیگی با ابراز اینکه “نسخه اولیه قانون یادشده را در ۹۳ ماده نوشته بودیم” افزود: نمی‌گوییم این قانون جامعی است، اما سعی کردیم در قانون حمایت از خانواده حداکثر امکاناتی که می‌تواند معضل جمعیتی چندساله و فعلی را حل کند، متناسب با وضعیت مالی دولت و در جهت تأمین مایحتاج خانواده‌های در حوزه فرزندآوری فراهم کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به تشکیل ستاد ملی جمعیت در دولت، قرارگاه جمعیت در وزارت کشور و بهداشت و همچنین با توجه به جلسات متعدد کمیسیونی و کمیته‌ای و نظارت میدانی که در مجلس داریم، نوید این را می‌دهیم که سبب اجرای حداکثری این قانون را مهیا سازیم.

منبع: تسنیم

یارانه جاماندگان واریز شد؟ این یارانه چرا غیرقابل برداشت است؟

۲۶ بازديد

سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرد: یارانه تکمیلی کمک معیشتی مرحله ۱۳۵ به حساب سرپرستان متقاضی بازبینی دهک‌بندی و قطع یارانه اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ واریز شد.

آفتاب‌‌نیوز :سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرد این مرحله از پرداخت پس از دستور رئیس جمهور و متعاقب ارائه درخواست بازبینی سرپرستان خانواری که به دهک بندی و قطع یارانه در مرحله ۱۳۵ از طریق سایت hemayat.mcls.gov.ir وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام‌شده بود، واریز شد.

مقالات بیشتر:برگزاری مراسم ختم در ایام کرونا

بر این اساس، کمک معیشتی تکمیلی مرحله ۱۳۵ به حساب خانواری که تا قبل از اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ مشمول دریافت یارانه بوده اما در این مرحله بنا به اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دهک دهم قرار گرفته بودند و متقاضی تجدیدنظر و بازبینی در دهک‌بندی اعلام شده آن وزارتخانه، واریز شده است.

این مبلغ واریزی به حساب سرپرستان تا بررسی‌های انجام‌شده و تایید توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسدود و غیرقابل برداشت خواهد بود.

مقالات دیگر:وکیل پایه یک دادگستری در ارومیه

وام ودیعه مسکن ١٠٠میلیون می شود؟

۲۸ بازديد

وزیر راه و شهرسازی از ارائه پیشنهاد پرداخت وام ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومانی وام خرید مسکن برای شهر تهران خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  تسنیم، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه کنفرانس خبری با وزیر مدیریت منطقه ای و زیرساخت ارمنستان از برنامه ریزی برای بازار مسکن خبر داد و گفت: در بخش وام ودیعه مسکن ما پیشنهاد پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی را برای شهر تهران ارائه کرده ایم.

وی ادامه داد فعلا مبلغ سود این وام مشخص نیست که به زودی آن را اعلام خواهیم کرد.

مقالات بیشتر:قالیشویی غرب تهران

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به پرسش  در مورد وام خرید مسکن گفت: در این باره نیز ما پیشنهاد پرداخت وام ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومانی را برای شهر تهران ارائه داده ایم که امیدواریم دولت با آن موافقت کند.

قاسمی همچنین از تعیین سخنگو برای بخش مسکن تهران خبر داد.

مقالات دیگر:توانبخشی سالمندان

منبع: تسنیم

بیشترین فوتی‌های کرونا در تهران در کدام منطقه است؟

۳۱ بازديد

فرارو:علیرضا زالی گفت: منطقه ۴ تهران نزدیک به یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و در ایام کرونا همواره نقطه داغ ما محسوب می‌شد، به طوری که در بخش بستری و چه در حوزه مرگ و میر بیشترین آمار این منطقه را به خود اختصاص می‌داد.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا با تاکید بر اینکه شرایط فعلی این بیماری، به معنای پایان کرونا نیست، بر لزوم ادامه مقابله با این بیماری و برنامه‌ریزی و طراحی لازم در این زمینه تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، علیرضا زالی در شصت وسومین جلسه علنی شورای شهر تهران که به مناسبت هفته سلامت حضور یافت، با اشاره به اینکه نباید شرایط فعلی را پایان کرونا ویروس دانست افزود: این اشتباهی راهبردی است که بگوییم کرونا به پایان رسیده و برهمین اساس باید برای ادامه مقابله با این بیماری برنامه ریزی و طراحی‌های لازم را داشته باشیم.

وی افزود: اصولا بحران در تهران به ویژه بحران‌های از جنس نرم افرازی، با چالش‌هایی همراه است و یکی از چالش‌هایی که ما در بیماری کووید ۱۹ با آن روبه رو بودیم تمرکز جمعیتی در تهران بود؛ به شکلی که در برخی از مناطق ما با تمرکز جمعیتی بالای رو به رو بودیم.

مقالات بیشتر:آموزشگاه گیتار غرب تهران

وی ادامه داد: به عنوان نمونه منطقه ۴ تهران نزدیک به یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و در ایام کرونا همواره نقطه داغ ما محسوب می‌شد، به طوری که در بخش بستری و چه در حوزه مرگ و میر بیشترین آمار این منطقه را به خود اختصاص می‌داد.

وی با بیان اینکه متاسفانه زیرساخت‌های حوزه درمانی در تهران در سال‌های اخیر متناسب با جمعیت توسعه و رشد پیدا نکرده، افزود: بی تردید در این بخش با محرومیت‌هایی روبه‌رو هستیم، به شکلی که سرانه تخت‌های دولتی در تهران بسیار پایین‌تر از سایر استان‌ها است. از آغاز بیماری کووید ۱۹، ۱۱۸ بیمارستان در تهران درگیر این بیماری شدند، ۶۷ درصد از خدمات در ارتباط با بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان‌های دانشگاهی و مابقی در بیمارستان‌های تامین اجتماعی، ارتش و... ارائه شده است که این مسئله می‌تواند به عنوان یک رکورد ملی و حتی بین المللی محسوب شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به راه اندازی بیمارستان صحرایی در ایام کرونا و در کمتر از ۲۴ ساعت و در محل نمایشگاه بین المللی تهران گفت: ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از آغاز کرونا به بیمارستان با عنوان این بیماری مراجعه کردند که در این بخش دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر خدمات لازم را دریافت کردند.

وی با بیان اینکه پیک پنجم که از سخت‌ترین امواج کرونا بود، ادامه داد: بی تردید باید دید در ایام کرونا هیچ یک از مراجعه کنندگان با مشکل مواجه نشدند و تمام افراد خدمات مناسبی دریافت کردند. تا روز گذشته ۲۶ میلیون دز واکسن کرونا تزریق شد، ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر دز اول و حدود ۹ میلیون دز دوم و حدود ۵ میلیون نفر دز سوم را دریافت کردند.

مقالات دیگر:وکیل کلاهبرداری ارومیه

چرا حمل پیانو را باید به متخصص حمل پیانو سپرد؟

۳۲ بازديد

چرا حمل پیانو را باید به متخصص حمل پیانو سپرد؟

آموزشگاه پیانو غرب تهران

آسیا نیوز

حمل پیانو یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افرادی است که با این وسیله سر و کار دارند. پیانو از لحاظ مادی بسیار باارزش بوده و از لحاظ معنوی نیز برای نوازنده آن اهمیت خاصی دارد. از این رو، زخمی شدن بدنه پیانو یا آسیب دیدن دیگر بخش‌های آن، ضرر زیادی به فرد وارد کرده و باعث ناراحتی او می‌گردد.

حمل پیانو



حمل پیانو یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افرادی است که با این وسیله سر و کار دارند. پیانو از لحاظ مادی بسیار باارزش بوده و از لحاظ معنوی نیز برای نوازنده آن اهمیت خاصی دارد. از این رو، زخمی شدن بدنه پیانو یا آسیب دیدن دیگر بخش‌های آن، ضرر زیادی به فرد وارد کرده و باعث ناراحتی او می‌گردد.
با توجه به این موارد حمل پیانو و جابجایی آن یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دارنده آن می‌باشد. در واقع می‌توان گفت جابجایی و حمل پیانو یک تخصص محسوب می‌شود که باید با دقت کامل انجام شود. بنابراین، به این نکته توجه داشته باشید که وظیفه انتقال پیانو را به که می‌سپارید و چقدر به او اطمینان دارید. اگر قصد جابجایی دارید، حمل پیانو را به افراد متخصص و مسئول بسپارید تا آن را سالم و سلامت در مکان موردنظر خود تحویل بگیرید.



جابجایی پیانو



اگر با پیانو سروکار دارید، باید بدانید که پیانو وسیله‌ای ظریف و شکننده است و جابجایی آن کاری سخت می‌باشد. افرادی که پیانو را جابجا می‌کنند باید در این کار تجربه و تخصص کافی داشته باشند تا آسیبی را به دستگاه وارد نکنند.



حمل و نقل پیانو



پیانوها از لحاظ اندازه و سایز متفاوت هستند. پیانوهای امروزی بین ۱۱۰۰ تا ۱۳۰۰ میلی‌متر ارتفاع دارند و طول آن‌ها نیز بین ۱۴۰۰ تا ۲۱۵۰ میلی‌متر می‌باشد. قبل از این‌که اقدام به حمل و نقل پیانو کنید، باید اندازه آن را در نظر بگیرید و مقدار آن را با اندازه درب ورودی منزل، راهروها و … مقایسه نمایید. اگر نتوانید پیانو را به راحتی از این موانع عبور دهید، باید راهکار دیگری برای حمل آن پیدا کنید.



حمل تخصصی پیانو



دقت داشته باشید که پیانو وسیله‌ای ظریف و حساس است. پس قبل از اقدام به حمل پیانو، سرپوش آن را ببندید و پیانو را با دقت در پلاستیک‌های ویژه‎‌ی جابجایی بپیچید. بسته‌بندی پیانو باعث می‌شود تا این وسیله در حین جابجایی آسیبی نبیند و در صورتی که با دیوار یا راه‌پله برخورد کند، خدشه‌ای به آن وارد نشود.

جابجایی تخصصی پیانو

جابجایی پیانو

یکی از مهم‌ترین وسیله‌هایی که برای جابجایی پیانو به آن نیاز دارید، دوشبند حمل پیانوست. بسیاری از افراد با طناب، ملحفه و … اقدام به جابجایی پیانو می‌کنند و با این کار آسیب جدی به آن وارد می‌نمایند. پاره شدن طناب یا ملحفه از جمله بدترین اتفاقاتی است که ممکن است حین جابجایی رخ دهد. علاوه بر این، افرادی که کار حمل پیانو را با طناب انجام می‌دهند، نمی‌توانند تعادل خود را به درستی حفظ کنند
و به همین دلیل در هنگام عبور از راه‌پله‌ها یا کنار دیوار دچار مشکل شده و با برخورد به این موانع، آسیب بسیاری را به پیانو وارد می‌کنند. شرکت‌های تخصصی حمل و نقل پیانو دوشبند حمل و دیگر تجهیزات لازم را در اختیار دارند و پیانو را با دقت بسیار بالایی انتقال می‌دهند.



شرکت حمل و نقل پیانو



شرکت حمل و نقل پیانو بسیار تخصصی عمل می‌کنند و افراد حرفه‌ای و ماهر را برای انجام این کار در اختیار دارد. آن‌ها از تجهیزات مناسب برای انتقال استفاده می‎کنند و پیانو را از هرگونه آسیبی در امان می‌دارند. شما می‌توانید کار جابجایی پیانو را با اطمینان به این شرکت‌ها بسپارید و از سالم ماندن آن در حین انتقال مطمئن باشید.



هزینه حمل پیانو



دقت داشته باشید که حمل پیانو مهارت و تخصص ویژه‌ای می‌طلبد و هرگونه آسیب به آن هزینه‌ی زیادی برایتان دارد. از این رو، شرایط حمل پیانو با سایر اسباب اثاثیه متفاوت بوده و معمولا هزینه آن بیشتر از دیگر وسایل می‌باشد.
در واقع به دلیل حساس بودن این وسیله، هزینه جداگانه‌ای برای آن در نظر گرفته می‎شود که قیمت جابجایی را گران‌تر می‌کند. علاوه بر این، مواردی چون وزن پیانو، مسیر انتقال، شرایط جابجایی و … نیز در هزینه حمل پیانو نقش دارند. به عنوان مثال ممکن است بخواهید پیانو را از شهری به شهر دیگر انتقال دهید که در آن صورت باید هزینه بیشتری بابت آن بپردازید.



هزینه حمل و نقل پیانو



همان‌طور که گفتیم، هزینه حمل و نقل پیانو () به گزینه‌های مختلفی چون مسیر جابجایی، وزن پیانو، تعداد طبقات ساختمان، شرایط راه‌پله‌ها و تعداد کارگران موردنیاز بستگی دارد. هرچه پیانوی شما بزرگ‌تر و سنگین‌تر هزینه حمل و نقل آن بیشتر خواهد بود. برخی از دستگاه‌ها نیز قدیمی‌تر هستند و ارزش بالاتری دارند که در آن صورت خدمات ویژه‌ای برای انتقال آن‌ها انجام شده و باعث افزایش هزینه حمل و نقل پیانو می‌شود.
تعداد طبقات ساختمان و شرایط جابجایی مانند عرض راه‌پله‌ها، امکان استفاده از آسانسور و … نیز در هزینه حمل پیانو تاثیرگذار است. هرچه تعداد طبقات بیشتر باشد، هزینه حمل نیز بالاتر خواهد بود. برای اطلاع از هزینه دقیق حمل پیانو، باید با شرکت‌های باربری تماس بگیرید و با یک کارشناس در این مورد مشورت نمایید. کارشناسان شرکت با در نظر گرفتن شرایط و دریافت اطلاعات کامل، هزینه انتقال را برآورد کرده و آن را به اطلاع شما می‌رسانند.

قالیشویی لویزان

 

افزایش حقوق بازنشستگان در هیات دولت تایید نشد ! / چه کسی پاسخگوست ؟

۲۸ بازديد

اعتراض شدید به عدم تصویب افزایش حقوق بازنشستگان در هیات دولت ! / وزیر کار کوتاهی کرده است

به گزارش فرتاک نیوز،

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: انتظار داریم در نشست چهارشنبه‌ی هیات دولت حتماً افزایش مستمری بازنشستگان تصویب شود.

علیرغم آنچه بازنشستگان تامین اجتماعی انتظار داشتند، هیات دولت در نشستِ یکشنبه هجدهم اردیبهشت، تصویب نهاییِ افزایش حقوق بازنشستگان کارگری را در دستور کار قرار نداد و این در حالیست که از شامگاه هفدهم اردیبهشت، فیش‌های حقوقی مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی بدون اعمال افزایش و اضافات سال جدید در سامانه‌ی مربوطه قرار گرفته است.

مقالات بیشتر:آموزشگاه موسیقی غرب تهران

حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) در این رابطه می‌گوید: باید وزیر کار به این سوال پاسخ بدهد که چرا افزایش مستمری بازنشستگان در نشست دیروز هیات دولت تصویب نشد؛ آیا مساله‌ای مهم‌تر از افزایش حقوق چند میلیون بازنشسته‌ی کارگری وجود دارد؛ چرا وزیر کار نتواسته هیات دولت را مجاب کند که تصویب و ابلاغ افزایش مستمری‌ها را در اولویت قرار دهند و روز گذشته به سرانجام برسانند.

او با بیان اینکه «بی‌توجهی و نادیده گرفتن خواسته‌های بازنشستگان توسط وزارت کار، جای انتقاد بسیار دارد» ادامه می‌دهد: هیات دولت در هر هفته دو نشست دارد، یکی یکشنبه و دیگری چهارشنبه؛ فعلاً ناگزیریم تا آخر هفته و نشست چهارشنبه صبر کنیم؛ اما اگر تا پایان هفته افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی تصویب و ابلاغ نشود، اطمینان داشته باشند که بازنشستگان ناراضی خواهند شد؛ همه مقامات قول داده‌اند افزایش حقوق از اردیبهشت اعمال می‌شود و حالا این تعلل و تاخیر را نمی‌توانیم بپذیریم.

به گفته صادقی، دولت باید متوجه اهمیت موضوع باشد و به گونه‌ای رفتار نکند که بازنشستگان کارگری که امروز در تامین نیازهای اولیه زندگی درمانده‌اند، بیش از این مایوس شوند.

او تاکید می‌کند: آخرین مهلت تا پایان هفته است؛ اگر قرار است افزایش حقوق به ماه اردیبهشت برسد، باید در نشست چهارشنبه حتماً مصوبه سازمان تصویب شود.

صادقی در پایان می‌گوید: بازنشستگان از فیش‌های حقوقی که مبلغ آن مشابه فروردین ماه است، ناراضی هستند؛ دولت هرچه سریعتر افزایش مستمری‌ها را ابلاغ کند تا سازمان به سرعت احکام حقوقی جدید را صادر نماید

مقالات دیگر:وکیل پونک

استعدادیابی در موسیقی، فراموش شده روزگار ما!

۳۴ بازديد

استعدادیابی در موسیقی، فراموش شده روزگار ما!

 

آموزشگاه سنتور غرب تهران

تکلیفمان با موسقی از خواندن و آواز تا نوازندگی و ساز، به هیچ وجه مشخص نیست. هیچ فصل الخطابی هم گویا وجود ندارد. این در حالی است که نظرات امامین انقلاب در این خصوص و تبیین عقلی موضوع، نسبتا شفاف است. در چنین فضای غبارآلودی، کسی به استعدادیابی هم فکر نمی‌کند. استعداد سنتور در کف مترو کشف می‌شود و صدای جانانه یک پیرمرد در صحرا!

شعار سال: گویا بعضی‌ها با خودشان و فقه پویا کلا قهر هستند. با وجود آنکه به تجربه و آزمون و خطا‌های مکرر صورت پذیرفته ثابت شده که گرایشات افراطی به سمت فقه سنتی نمی‌تواند راهبری راهبردی جامعه را عهده دار شود، اما معلوم نیست این همه تاکید برای چیست؟

 

نظرات امامین انقلاب در خصوص موسیقی کاملا شفاف و روشن است، چرا بعضی‌ها کاسه داغ‌تر از آش شده و تا این حد فضا را غبارآلود می‌کنند؟

 

آیا انتظار داریم در چنین فضایی استعدادیابی موسیقی پا بگیرد؟ چه انتظار بیهوده‌ای. طبیعی است که در چنین فضایی، استعداد سنتور در کف مترو کشف می‌شود و صدای جانانه یک پیرمرد در صحرا!

 

حسینعلی شبانپور مردی خونگرم و مهربان اگر اینگونه با سوز می‌خواند از سوز سوگ فرزند جوان شهیدش است

 

من چه در پای تو ریزم که پسند تو بود
سر نه چیزیست که شایسته پای تو بود
ذره‌ای در همه اجزای من مسکین نیست
که نه آن ذره معلق به صفای تو بود
از کجا می‌آید این آوای دوست...؟!

 

شبانی که دردها، قصه‌ها و غصه هایش را با آوازی برای خدا می‌خواند. خلوص و دلپاکی ایشان از ریاضتیست که در بیابان کشیده و می‌کشد. دره به دره کوه‌ها و دشت‌های شهرضا با صدای گرم و دلنشین او آشناست. او عاشق شجریان است...


آدم مات و مبهوت میمونه ازین صدای عشقی که به رایگان در اختیار مردم گذاشته دستمریزاد

قالیشویی خواجه عبدالله

 

افزایش حقوق بازنشستگان اردیبهشت ۱۴۰۱ منتفی شد؟! + زمان صدور احکام جدید بازنشستگان

۳۰ بازديد

بازرس کانون بازنشستگان کارگری تهران گفت: به محض تصویب افزایش مستمری‌ها در هیات دولت، احکام حقوقی جدید صادر می‌شود.

به گزارش راهبرد معاصر، بازنشستگان کارگری از صدور فیش‌های حقوقی اردیبهشت بدون اعمال افزایش مستمری سال جدید انتقاد دارند. ظاهراً از شب گذشته، فیش‌های حقوقی بدون افزایش و تغییر در سامانه مربوطه بارگذاری شده است.

حسن ایزدان (بازرس کانون بازنشستگان کارگری تهران) در این رابطه می‌گوید: منتظریم هیات دولت مصوبه سازمان تامین اجتماعی را تصویب و برای اجرا به سازمان ابلاغ کند؛ باید هرچه سریعتر افزایش مستمری بازنشستگان کارگری در هیات دولت به تصویب برسد.

او ادامه می‌دهد: متاسفانه فیش‌های حقوقی اردیبهشت بدون اضافات سال جدید صادر شده و همین امر بازنشستگان را نگران کرده است.

مقالات بیشتر:الزام به سند رسمی

ایزدان در ادامه می‌گوید: شنیده‌ها حاکی از این است که به محض تصویب اضافات در هیات دولت و ابلاغ به سازمان، احکام حقوقی جدید بازنشستگان به سرعت صادر خواهد شد؛ ضمن اینکه معوقات تا آخر اردیبهشت پرداخت می‌شود. همچنین ۲۵ درصد متناسب‌سازی به آن‌هایی که تعلق می‌گیرد، تا آخر ماه واریز می‌شود.

این فعال صنفی بازنشستگان اضافه می‌کند: امیدواریم ظرف امروز و فردا هیات دولت مصوبه‌ی افزایش مستمری بازنشستگان را تصویب کند؛ بازنشستگان با دیدن فیش‌های حقوقی نگران شدند، اما به نظر می‌رسد جای نگرانی نیست؛ اگر دولت به سرعت مصوبه افزایش حقوق را تصویب کند، هم احکام جدید صادر و هم معوقات مزدی بازنشستگان واریز می‌شود.

مقالات دیگر:شیشه بری جنت آباد

کودکان ایرانی با موسیقی و نمایش «سیمرغ‌نامه» را روایت کردند

۲۹ بازديد

برای تاکید بر اهمیت محیط زیست
کودکان ایرانی با موسیقی و نمایش «سیمرغ‌نامه» را روایت کردند


آموزشگاه موسیقی مهرآئین

 

تعدادی کودک و نوجوان در قالب پروژه موسیقایی ـ نمایشی «سیمرغ نامه» که در تالار وحدت برگزار شد، به بیان دغدغه‌های محیط زیستی با تکیه بر ادبیات کلاسیک و موسیقی پرداختند.

به گزارش ایسنا، پروژه موسیقی ـ نمایشی «سیمرغ نامه» با موسیقی مریم شریف زاده شیرازی و نویسندگی و کارگردانی میترا کریم خانی توسط تعدادی کودک و نوجوان در تالار وحدت تهران روی صحنه رفت.

دست اندرکاران این اثر موسیقایی ـ نمایشی تلاش کرده بودند تا با استفاده از اثر منطق الطیرعطار نیشابوری، توجه مخاطبان را به موضوعات محیط زیستی، معرفی میراث طبیعی و طبیعت کشورمان جلب کنند.

گروه اجرایی این پروژه در توضیحات تکمیلی این اثر نوشته بودند:  

«منطق الطیر روایت گروهی از پرندگان است که در جستجوی شهریار سرزمینشان، به راهنمایی هدهد سلیمان، پا در مسیری می‌نهند و به اشتیاق دیدار سیمرغ، در گذر از هفت وادی عرفانی طلب، عشق، معرفت، استغنا، توحید، حیرت، فقر و فنا، به آینه‌ای در برابرشان در کوه قاف می رسند و سیمرغ وجود خود را ملاقات می کنند.
در شرایط سخت بیماری کرونا که جهان و به ویژه کودکان و نوجوانان با آن مواجه هستند، منطق الطیر استعاره ای برای گذر از وادی های سخت زندگی و مواجه شدن با بخشی از وجود و رسیدن به خودشناسی و خداشناسی است.کودکان و نوجوانان این نمایش مانند پرندگان این داستان، عبور از مسیر سخت زندگی را در شرایطی که با بحران

جهانی این بیماری همه گیر مواجه هستند، تجربه خواهند کرد و دنیایی بهتر را خواهند ساخت.

این پروژه ورای تاکید بر ارزش‌های ادبی و هنری یک اثر کلاسیک، قصد دارد احساس مسئولیت اجتماعی و ایجاد آشتی هر چه بیشتر کودکان و نوجوانان با طبیعت را نیز فراهم کند. نسلی که آینده‌ساز کشورمان هستند. نسلی که دیگر صدای پرندگان شهرهایشان را نشنیده اند و فرسنگ ها از اسطوره، شعر و طبیعت فاصله دارند. تک تک بازیگران نمایش منطق الطیر با پرندگان قصه سفر کرده اند و می خواهند راز این سفر را با شما درمیان بگذارند.»

قالیشویی نارمک

 

 

جاماندگان سهام عدالت صاحب سهام می‌شوند

۲۴ بازديد

باشگاه خبرنگاران جوان:با توجه به این که دولت قصد دارد به جاماندگان سهام عدالت هم سهام دهد در اولین فراخوان جاماندگان سهام عدالت برای ثبت نام فراخوان خواهند شد.

ملااسماعیلی سرپرست  اداره کل اقتصادی و دارایی استان مرکزی در این مورد مطالبی به شرح زیر بیان کرد.

بر اساس مواد قانونی و اراده مجلس و دولت و قانون اصل ۴۴ بازماندگان سهام عدالت با جمع آوری اطلاعات صاحب سهام عدالت می‌شوند.

مقالات بیشتر:آموزشگاه موسیقی شهرک گلستان

در استان مرکزی بیش از ۸۰۰ هزار نفر دارای سهام عدالت هستند و پیش بینی می‌شود در نیمه اول امسال جاماندگان شناسایی و در نیمه دوم سال صاحب سهام شوند.

اولویت پرداخت سهام عدالت دهک‌های پایین است و در ابتدا جاماندگان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی و سپس دهک‌های دیگر صاحب سهام می‌شوند.

مقالات دیگر:بهترین وکیل ارومیه