هلال احمر شانه به شانه با بيماران كرونايي

۳۱ بازديد

معاون بهداشت، درمان و توانبخشي جمعيت هلال احمر خوزستان اقدامات انجام شده از زمان آغاز شيوع بيماري كرونا ويروس تاكنون را تشريح كرد.

سيد محمدصادق آل محمد معاون بهداشت، درمان و توانبخشي جمعيت هلال احمر خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌هاي باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: داروخانه‌هاي جمعيت هلال احمر علاوه بر تامين دارو‌هاي موردنياز بيماري‌هاي خاص، شيمي درماني و صعب العلاج، كار تامين و توزيع دارو‌هاي كرونا را بر عهده دارند.

او با بيان اينكه در سال ۹۸ بيمارستان آيت الله طالقاني در امانيه اهواز مجدد به جمعيت هلال احمر خوزستان واگذار شد، افزود: در سال ۹۹ و همزمان با آغاز پيك بيماري كرونا و تكميل ظرفيت بيمارستان رازي، دانشگاه علوم پزشكي تصميم گرفت از بيمارستان طالقاني سابق به عنوان شعبه دوم بيمارستان رازي استفاده كند كه در اين زمينه هلال احمر پا به ميدان گذاشت و با همكاري نيرو‌هاي داوطلب به مدت حدود ۳ ماه و نيم به بيماران كرونايي خدمت رساني كرد.

مقالات بيشتر:فيزيوتراپي در دزاشيب

آل محمد با اشاره به راه اندازي بخش آي سي يو در اين بيمارستان اظهار داشت: پس از فروكش كردن پيك كرونا در مرداد ماه پارسال، فعاليت در بيمارستان مذكور متوقف شد، علاوه بر موارد مذكور، غربالگري كرونا براي افرادي كه قصد ورود به استان و خروج از آن را داشتند، با همت و تلاش نيرو‌هاي داوطلب جمعيت هلال احمر صورت گرفت و فعاليت‌هاي آن‌ها از طريق معاونت بهداشت، درمان و توانبخشي نظارت و ساماندهي مي‌شد.

اين مقام مسئول بيان كرد: علاوه بر اين در سال آبان ماه ۹۹ و پس از تجربه پيك كرونا با اعزام نيرو‌هاي داوطلب به استان ايلام و برپايي نقاهتگاه با استاندارد‌ها و تجهيزات لازم براي بيماران كرونايي راه اندازي كرديم، ولي با فروكش كردن پيك بيماري و استفاده‌اي از نقاهتگاه نشد.

آل محمد به راه اندازي نقاهتگاهي در اسفند ماه پارسال در محل بيمارستان آيت الله طالقاني سابق اشاره كرد و ادامه داد:، ولي باتوجه به تمايل دانشگاه علوم پزشكي براي بستري يا درمان سرپايي بيماران كرونايي، تجهيزات خريداري شده يا تامين شده از هلال احمر ساير استان‌ها را به بيمارستان‌هاي كرونايي از جمله؛ سينا در اهواز و بيمارستان‌هاي دزفول، شوش، ايذه و انديمشك براي كنترل بيماري تحويل داديم، ضمن اينكه برپايي نقاهتگاه در آبادان و تامين تجهيزات موردنياز آن‌ها نيز انجام شده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.