مجوز صادرات ماسك به سازمان غذا و دارو واگذار شد

۳۰ بازديد

مديركل صنايع برق، فلزي و لوازم خانگي وزارت صمت گفت: با توجه به اينكه ميزان دقيق نياز كشور به ماسك را نمي‌دانيم، مجوز صادرات ماسك به سازمان غذا و دارو واگذار شد.

به گزارش تجارت‌نيوز، كيوان گردان، درباره دپوي ماسك در واحدهاي توليدي و صدور جواز صادرات ماسك اظهار كرد: با توجه به اينكه نياز‌هاي لحظه‌اي و متغير وزارت بهداشت را نمي‌دانيم، مسئوليت تعيين تكليف مجوز‌هاي صادرات ماسك از طرف ستاد كروناي وزارت صمت، به سازمان غذا و دارو سپرده شد.

به گفته اين مقام مسئول اين اختيار داده شده است تا سازمان غذا و دارو با توجه به نياز‌هاي بخش درمان و سطح عمومي جامعه، مازاد نياز را با ارائه مجوز‌هاي لازم صادر كند.

مقالات بيشتر:سمساري وحيديه

او گفت: امروز با توجه به شرايط ايجاد شده و وضعيت توليد، زمينه صادرات مي‌تواند فراهم شود. واحد‌هاي توليدي با توجه به حجم بالاي دپوي ماسك مي‌توانند اقدام به صادرات محصولات توليدي خود كنند. توليدات ما از ۲۰۰ هزار ماسك در روز، در اسفند ۹۸ كه آغاز فاز عملياتي مقابله با كرونا بود، آغاز شد و امروز توليدات صنعتي ما ۲۷ ميليون عدد در روز است.

گردان بيان كرد: به دنبال آن هستيم كه با كسب اجازه‌ صادرات هم به حمايت از توليدكنندگان بپردازيم و هم ارز آوري مناسبي براي كشور داشته باشيم.

به گفته اين مقام مسئول اگر ماسكي به صورت قاچاق وارد كشور شده باشد، وزارت بهداشت به عنوان ناظر بر شبكه اصلي توزيع ماسك يعني داروخانه‌ها با آن برخورد كند.

مديركل صنايع برق، فلزي و لوازم خانگي وزارت صمت درباره ارائه مجوز براي واردات ماسك تصريح كرد: هيچ مجوز رسمي براي واردات ماسك ارائه نشده و همان اوايل ورود كرونا كه توليد محدودي داشتيم چند محموله محدود ماسك وارد كشور كرديم و از ارديبهشت سال ۹۹ واردات ماسك به كشور ممنوع شد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.