معرفي 10 گياه آپارتماني هميشه گلدار

۳۸ بازديد

مردم جهان بخصوص ايرانيان از قديم علاقه خاصي به نگهداري گياهان داشتند به طوري كه هميشه در حياط خانه ها ، گلهايي مانند شمعداني ، حسن يوسف و ... وجود داشت . اگر به گذشته و خانه‌هاي حياط دار پدربزرگ و مادربزرگ ها نگاهي بيندازيد خاطرات باغچه و گياهاني كه در تابستان به گل مينشستند براي ما زنده ميشود . امروزه با گسترش زندگي شهر نشيني ، خانه ها از داشتن حياط مناسب پرورش گياهان آپارتماني گلدار محروم شده اند و به دنبال آن ديگر امكان نگهداري گياهان وجود ندارد اما شايد كم تر كسي بداند كه در فضاي كوچك آپارتمان ها هم ميشود گياهان هميشه گلدار آپارتماني را نگهداري كرد كه ضمن شاداب نمودن محيط خانواده ، به جذابيت خانه ها و آپارتمان ها كمك بسزايي كند .

به گزارش آبادان خبر، اگر علاقمند به گياه و گل هاي زيبا و رنگارنگ هستيد ، همراه ما در مقاله گياهان گلدار آپارتماني باشيد چرا كه در آن 20 گياه هميشه گلدار مناسب آپارتمان را به شما معرفي ميكنيم.

مقالات مشابه:گلفروشي نياوران

1- گل آنتوريوم :

آنتوريوم گياهي زيبا و از جمله گياهان آپارتماني گلدار است كه قلبي بودن برگ و گلهاي آن يك عامل اساسي در زيبايي آن است . اين گل زيبا براي شكوفه دادن به نور متوسط و روشن و شرايط نگهداري مختص آنتوريوم نياز دارد، اما مي تواند به عنوان گياه شاخ و برگ دار با نور كمتري نيز رشد كند. اين گياه يك گياه آپارتماني سمي است و در صورت خوردن يا جويدن توسط بچه ها يا حيوانات خانگي مي تواند باعث بيماري شود. پس اين گل را از دسترس كودكان و حيوانات دور نگه داريد . اين گل خوشرنگ بسيار مقاوم است اما ممكن است در مواقعي خاص به بيماري هايي مبتلا شود كه در اسرع وقت بايد نسبت به پبدا كردن علت بيماري هاي آنتوريوم و درمان آنها اقدام كنيد .

كود و تقويت كننده مخصوص گياه آنتوريوم

2- گياه اركيده :

اركيده فالانوپسيس ، يكي از محبوبترين گياهان آپارتماني گلدار و تقريبا محبوب ترين نوع اركيده است و رشد آن به عنوان گياهي آپارتماني آسان است. شرايط نگهداري گل اركيده براي افراد شاغل بسيار راحت است و تنها نكته در مورد آن ريشه هاي هوازي آن است كه بهتر است در ظرفي شفاف كاشته شود . بعضي از انواع اركيده به عنوان درمان هاي جايگزين براي سرطان استفاده مي شوند. همچنين به دليل نمادهاي مختلف رنگهاي گل اركيده ، در ليست بهترين گلها براي هديه دادن در هر مناسبتي جاي ميگيرد

كود و تقويت كننده مخصوص اركيده

3. اسپاتي فيلوم

اسپاتي فيلوم از جمله گياهان آپارتماني گلدار با مراقبت آسان و نياز نوري كم است . برگهاي سبز و براق اين گياه زيبا حتي با نبود گل نيز بسيار چشم نواز و زيباست. شرايط نگهداري اسپاتي فيلوم بسيار راحت بوده و تنها نكته در مورد آن نياز رطوبتي زياد است. زماني كه برگها حالت افتاده به خود ميگيرند بهترين زمان براي آبياري گياه است. جالب است بدانيد كه اين گل زيبا هم در ليست بهتريه هديه به عروس دامادها جاي ميگيرد و هم گياهي مناسب براي بردن به مراسم يادبود است !

4. بگونيا :

بگونيا از گياهان پر گل در آپارتمان است. البته كهانواع بگونيا بسيار زياد است و تنها بگونيا عروس و بگونيا هميشه گلدار ، در آپارتمان گل ميدهند و انواع ديگر تنها برگهايي با فرم و رنگبندي زيبا دارند . شرايط نگهداري بگونيا بسيار راحت است و از گياهان مقاوم به نور و آبياري كم است . برگهاي بگونيا ركس از نوع بدون گل آن در ليست منحصر به فردترين برگهاي گياهان آپارتماني جاي ميگيرد .

5. گل سيكلامن :

سيكلامن يا گياه نگونسار ايراني از جمله گياهان زمستان گل است. اين گل زيبا به صورتي است كه گلها به صورت برعكس شكوفا ميشوند . سيكلامن در ليست گياهان مقاوم به سرما قرار ميگيرد چرا كه در زمستان نزديك به كريسمس شكوفا شده و به زيبايي تمام در كنار گياهان هديه با قيمت مناسب در بازار عرضه ميشود .

6. آزاليا

رنگ گلها به رنگ سفيد ، سرخابي و صورتي است. بهتر است اين گل زيبا هر روز آبياري شود و نور زياد دريافت كند. نياز رطوبتي بالايي دارد و غبار پاشي روزانه فراموش نشود . شرايط نگهداري آزاليا نسبت به بقيه گياهان گلدار آپارتماني اندكي دشوار تر است اما زيبايي آن طرفداران زيادي دارد. علاوه بر زيبايي ، از بين بردن فرمالدئيد موجود در هوا و پاكسازي هوا نيز از ويژگي هاي آزالياست .

7. گل آويز :

اين گل زيبا داراي ساقه بلند، گل زيبا و آويزان به سمت پايين، با پرچم‌هاي بلند است. گل آن به رنگ قرمز و صورتي ديده ميشود. شرايط نگهداري فوشيا يا گل آويز راحت است و ميتوانيد با خيال راحت از آن در خانه نگهداري كنيد. آبياري اين گل بايد زماني انجام شود كه خاك آن كاملا خشك شده باشد يعني حدودا هر 10-15 روز يكبار. نور زياد و غير مستقيم از نيازهاي اساسي گل آويز است و پشت پنجره ي جنوبي جاي خوبي براي آن است. زيبايي اين گياه به دليل گلهاي خاصش است و درصورت ضعيف شدن گلها بهتر است كه ماهي يكبار با كود مخصوص گياهان گلدار تقويت شود .

8. گياه برونفلزيا :

اين گل زيبا مانند گلهاي زمستان گل ، در سرما شكوفه ميدهد و براي پرپشت شدن گلها بهتر است كه در فصل خودش به آن سرما بدهيد. برونفلزيا در ايران بسيار كمياب است و از خانواده ي گوجه فرنگي به حساب مي آيد. رطوبت بالا در هواي گرم و نيم سايه از نياز هاي اساسي اين گل است. ميتوانيد براي تامين رطوبت در زير گلداني آن جزيره درست كنيد

9. بنفشه آفريقايي :

بنفشه‌ي آفريقايي از جمله ساده ترين گياهان گلدار است. آنها در تمام طول سال شكوفا ميشوند و صد ها نوع و فرم مختلف دارند . اين گل زيبا در ليستگياهان مناسب بالكن نيز جاي ميگيرد . اما بايد از اشعه ي زياد خورشيد دور بماند و مختص بالكن هاي شماليست . همچنين بنفشه از بين تمامي گلهايي كه ميتوانيد آنها را بخوريد ، تنها گياهيست كه تمامي اجزاء آن خوراكيست و كاملا در بدن سم زدايي ميكند .

 

10. گل حنا :

حنا گياهي زيبا با گلهاي تيره و خوشرنگ و از جمله گياهان آپارتماني گلدار است. بهترين آب و هوا براي اين گل زيبا ، آب و هوايي مديترانه اي است ولي به راحتي در تمام شهرهاي ايران رشد ميكند. گل حنا را در بالكن نيز ميتوانيد استفاده كنيد تا رنگ و بوي ديگري به فضاي بالكن شمالي شما بدهد. اين گل زيبا به نور زيادي نيار دارد و آبياري آن نيز بايد به محض خشك شدن خاك صورت گيرد و نگذاريد كه گلتان خشكي بكشد . رطوبت نيز از نيازهاي اساسي اين گياه است .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.