افزايش مشكلات اسكلتي-عضلاني و حركتي در پاندمي كرونا/فيزيوتراپي به كمك بيماران مي‌آيد

۳۹ بازديد

رئيس انجمن فيزيوتراپي ايران نسبت به افزايش مشكلات اسكلتي-عضلاني و حركتي در دوران پاندمي كرونا هشدار داد.

به گزارش گروه اجتماعي خبرگزاري دانشجو، رئيس انجمن فيزيوتراپي ايران نسبت به افزايش مشكلات اسكلتي-عضلاني و حركتي در دوران پاندمي كرونا هشدار داد.

فيزيوتراپيست احمد موذن زاده رئيس انجمن فيزيوتراپي ايران با اعلام اين خبر گفت: زندگي شهرنشيني، چاقي، كم تحركي باعث افزايش تعداد بيماراني كه مشكلات اسكلتي -عضلاني و حركتي دارند طي سال‌هاي اخير بوده، اما در يكسال و نيم گذشته به واسطه پاندمي كوويد ۱۹ مشكلات بيشتري براي مردم ايجاد كرده است.

مقالات مشابه:فيزيوتراپي در منزل پاسداران

وي گفت: اين مشكلات پس از مرحله حاد بيماري و خصوصا مشكلات تنفسي عمدتا ناشي از كم شدن فعاليت فيزيكي، ضعف عضلاني و در منزل ماندن افراد است كه همين مسئله باعث چاقي، بي تحركي و كاهش توان فيزيكي در اين افراد شده است.

رئيس انجمن فيزيوتراپي ايران عنوان كرد: دور كاري،   دور ماندن از محيط‌هاي اجتماعي، كلاس‌هاي مجازي و پرخوري همه‌ي اين‌ها باعث فقدان فعاليت فيزيكي روزمره و ضعف حركتي، افزايش وزن و بروز عوارضي، چون پوكي استخوان، چاقي، فشارخون و ديابت حتي براي جوانان و فرزندانمان شده است.

وي گفت: نياز به فيزيوتراپي و آموزش‌هاي مناسب از نظر پيشگيري، درمان و بازتواني بيشتر از قبل احساس مي‌شود و بايد اطلاعات لازم را به آحاد مردم بخصوص به كودكان و نوجوانان بدهيم كه به چه نحو بايد فعاليت فيزيكي و فعاليت‌هاي ورزشي خود را حتي در محيط منزل تنظيم كنند.

موذن زاده اظهارداشت: رژيم غذايي سالم، پياده روي روزانه به مدت چهل دقيقه، قرار گرفتن در معرض نور آفتاب، ورزش‌هاي مناسب مانند ايروبيك، نرمش و دوچرخه سواري مي‌توانند از بروز مشكلاتي مانند پوكي استخوان، فشارخون، ديابت و چاقي در سنين بالاتر پيشگيري كند.

وي ادامه داد: نقش فيزيوتراپي در بيماري كرونا بسيار پر رنگ بوده به اين صورت كه ما در مراحل حاد و تحت حاد كرونا با ورزش‌هاي تنفسي و بازتواني تنفسي توانستيم نقش خودمان را ايفا كنيم و وضعيت تنفسي بيماران را به حالت عادي برگردانيم و در واقع مقابله كنيم با عوارضي كه محدوديت‌هاي فيزيكي و زجر تنفسي در مراحل اوليه اين بيماري براي بيماران ايجاد ميكند.

موذن زاده گفت:در شرايط مزمن‌تر با توجه به اينكه اين بيماري فرد را ناتوان و قدرت فيزيكي فرد را كاهش مي‌دهد و حجم عضلات و ناتواني‌هاي حركتي براي فرد ايجاد ميكند، تلاش كرديم با آموزش‌هاي مناسب و انجام ورزش‌هاي تقويتي و درمان مشكلات اسكلتي-عضلاني كه بيماري كرونا براي مبتلايان ايجاد ميكند هرچه سريع‌تر فرد را به محيط كار، زندگي و فعاليت اجتماعي برگردانيم.

رئيس انجمن فيزيوتراپي ايران توصيه كرد:مردم مي‌توانند در فضاي آزاد با استفاده از ماسك و  رعايت فاصله گذاري روزانه حداقل ۴۰ دقيقه پياده روي سريع داشته باشند و استفاده از نور آفتاب، تغديه مناسب همراه با مصرف مكمل‌هايي مانند زينك، كلسيم و ويتامين سي مي‌تواند به حفظ سلامتي، افزايش قدرت سيستم ايمني و پيشگيري از بروز بيماري كرونا كمك كند.

 

 

وي در پايان خاطرنشان كرد: ۲۵ تيرماه انتخابات سراسري هيات مديره‌هاي نظام پزشكي در سطح كشور بصورت حضوري برگزار خواهد شد كه خوشبختانه در اغلب شهر‌ها بخصوص در مراكز استان‌ها و شهر‌هاي بزرگ همكاران فيزيوتراپيست ما كانديدا هستند و به اميد خدا به شكل فراگيري در اين انتخابات مشاركت خواهيم كرد و تمامي اعضاي جامعه پزشكي خصوصا همكاران فيزيوتراپيست را دعوت به حضور و شركت در اين انتخابات و صيانت از حقوق حرفه‌اي جامعه پزشكي از طريق انتخاب هيات مديره‌هاي توانمند نظام پزشكي مينمايم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.