كودك‌آزاري؛ رتبه اول تماس با اورژانس اجتماعي

۳۱ بازديد

آسيب‌هاي اجتماعي زنجيره وار هستند و با افزايش يك آسيب اجتماعي، آسيب‌هاي ديگر نيز افزايش مي‌يابد. مثلا با افزايش اعتياد و مشكلات اقتصادي و معيشتي و...، طلاق نيز افزايش مي‌يابد.

شفاآنلاين>سلامت>كارشناس مسئول اورژانس اجتماعي سازمان بهزيستي كشور گفت: كودك آزاري و همسر آزاري در صدر علل تماس مردم با اورژانس اجتماعي است.

به گزارش شفاآنلاين:آمنه سماوات در اين باره گفت: دليل كودك آزاري تنها ناشي از آسيب‌هاي اجتماعي نيست بلكه گاه به دليل عدم آگاهي يا نبود مهارت در فرزند پروري رخ مي‌دهد.

وي با اشاره به خط تماس ۱۲۳ اورژانس اجتماعي، گفت: بيشترين تماس مردم با اورژانس اجتماعي در رتبه اول به دليل كودك آزادي و در رتبه دوم به علت همسر آزاري است.

به گفته سماوات ، بر اساس آمار موجود در چند سال اخير شاهد افزايش خدمات اورژانس اجتماعي هستيم كه دليل اصلي آن ، شناخته شدن خط ۱۲۳ و اورژانش اجتماعي به عنوان نهاد حمايت كننده و اعتماد جامعه به حمايت كنندگي اين نهاد است و بخشي ديگر نيز به دليل آسيب نو پديد فضاي مجازي و اينترنت و ماهواره است.

مقالات مشابه:كلينيك ترك اعتياد مرزداران

سماوات ادامه داد: آسيب‌هاي اجتماعي زنجيره وار هستند و با افزايش يك آسيب اجتماعي، آسيب‌هاي ديگر نيز افزايش مي‌يابد. مثلا با افزايش اعتياد و مشكلات اقتصادي و معيشتي و...، طلاق نيز افزايش مي‌يابد.

وي گفت: شناسايي آسيب‌هاي اجتماعي براساس پژوهش‌ها و آمارها و آموزش مهارت‌هاي مرتبط با پيشگيري، مي‌تواند نقش كمك كننده‌اي در كاهش آسيب‌هاي اجتماعي داشته باشد. عوامل آسيب‌هاي اجتماعي بسيار زياد است و در بررسي مسائل و آسيب‌هاي اجتماعي بايد عوامل زيستي، رواني، محيطي كه تاثير گذارند مورد بررسي قرار گيرد و علت به وجود آمدن يك آسيب اجتماعي مشخص شود تا بتوان راه درمان متناسب را انتخاب كرد.

مقالات ديگر:مركز توانبخشي سالمندان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.