مركز حمايت از بانوان باردار معتاد در مشهد راه‌اندازي مي‌شود

۳۸ بازديد

مركز حمايت از بانوان باردار معتاد در مشهد راه‌اندازي مي‌شودمدير بهزيستي شهرستان مشهد از راه اندازي نخستين مركز حمايت از بانوان باردار گرفتار اعتياد در اين شهر خبر داد.

گروه آسيب هاي اجتماعي شهرآرانيوز | مدير بهزيستي شهرستان مشهد از راه اندازي نخستين مركز حمايت از بانوان باردار گرفتار اعتياد در اين شهر خبر داد.

به گفته مهدي نخعي،  اين مركز در حال حاضر به صورت آزمايشي از سوي دادستاني راه‌اندازي شده و ۵ مادر و كودك در آن تحت خدمات حمايتي مي‌باشند.

مقالات مشابه:كلينيك ترك اعتياد شهرك غرب

با يكي از خيرين رايزني كرده‌ايم كه يك ساختمان مناسب با ظرفيت بيشتر به اين مركز اختصاص دهد و ۷۰ درصد هزينه‌ها را خود خير تأمين كند. البته شيوه‌نامه‌ي اجرايي اداره‌ي اين مركز توسط دادستاني و بهزيستي در حال تدوين است و چون پيشينه‌ي اجرايي در استان ندارد بايد با پيشبرد شرايط، وضعيت سنجيده و بهينه شود.

نخعي با بيان اينكه در سطح كشور تنها يك مورد در تهران براي مدت كوتاهي داير بوده گفت: مادران بارداري كه گرفتار اعتياد مي‌باشند به صورت اختياري يا اجباري به كمپ‌هاي ترك اعتياد برده مي‌شوند و بچه‌هايي كه از اين مادران متولد مي‌شوند معمولا دچار اعتياد هستند كه نگهداري كودكان اين مادران در خارج از كمپ و دور از مادر، با مشكلات زيادي روبرو است.

وي متذكر شد: در حال حاضر ۳۰ كودك معتاد كه از مادران باردار معتاد به دنيا آمده‌اند در شيرخوارگاه مشهد نگهداري مي‌شوند كه خيال داريم آنها را در كنار مادران‌شان در اين مركز گرد آوريم.

نخعي ادامه داد: مادران از كمپ و نوزادان از شيرخوارگاه به اين مركز آورده مي‌شوند كه بر اساس تفاهم اوليه، حراست و حفاظت از مركز به عهده دادستاني و خدمات تخصصي به عهده بهزيستي خواهد بود.

مدير بهزيستي شهرستان مشهد خاطرنشان ساخت: نشست و رايزني با معاون دادستان ادامه دارد و پس از راه‌اندازي ساختمان جديد و جايگيري مادران و نوزادان در آنها، برنامه‌ي درمان و توانمندسازي بانوان نيز همزمان اجرايي خواهد شد.

منبع:شهرآرا نيوز

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.