دل پرخون اصناف آسيب‌ديده از كرونا از بي‌مهري مسئولان

۴۰ بازديد

به گزارش پايگاه خبري تحليلي “خبرخوي” به نقل از باريش نيوز ، بيش از يكسال است كه كلماتي مانند محدوديت، تعطيلي و ممنوعيت تردد، همنشين زندگي روزانه افراد در آذربايجان‌غربي شده است.

كرونا ويروسي كه هر روز آمار مرگ و مير آن افزايش مي‌يابد از همان بدو شيوع، در جامعه بيش از هر چيزي، اقتصاد را مورد تهاجم قرار داد و بسياري  مشاغل را به تعطيلي كشاند.

در واقع مي‌توان گفت از همان روزهاي آغازين شيوع ويروس منحوس كرونا به آذربايجان‌غربي، مثل هميشه پاي اصناف هم به ماجرا باز شد.

مقالات بيشتر:شيشه بري تهران

اصناف از يك‌سو، در صدر خسارت ديدگان ايام كرونايي در پي تعطيلي چند هفته‌اي بازار كه در طول يكسال به وضوح ديده شده، بودند و از سويي ديگر، چراغ قرمز ستاد استاني مقابله با كرونا براي هشدار روزهاي پيك‌هاي جديد شيوع كرونا.

تعطيلي‌هاي كرونا تا روزها و هفته‌ها پس از آغاز سال ۱۴۰۰ نيز ادامه پيدا كرد؛ تحميل هزينه‌هايي مثل بيمه، اجاره، دستمزد در كنار تعطيلي كسبه از يك‌سو، نزديك شدن به تاريخ مقرر چك‌ها از سوي ديگر، عرصه را براي كسبه تنگ و تنگ‌تر مي‌كرد اما نه تنها مثل هميشه از فشار مشكلات، دم نزدند؛ بلكه صحنه را نيز خالي نكردند.

طبق پيام‌هاي دريافتي از سوي مخاطبان گلايه‌هاي اصناف از وضعيت موجود كسب و كار بازاريان گرفته تا افزايش چك‌هاي برگشتي، از بدهي‌هاي مالياتي و بيمه‌اي گرفته تا قبوض آب، برق و گاز، از دستمزدهاي عقب مانده گرفته تا اجاره بهاي عقب افتاده، همه و همه حاكي از توقع اصناف از نهادهاي مربوطه و مسئولان براي دل‌جويي از آن‌ها بود.

در پايان اين صنف نيازمند حمايت جدي دولت است، ويروسي كه توانست تمامي مشاغل را به نوعي تحت تاثير خود قرار دهد و در اين بين اصناف قشري كه تاوان سختي را طي يكسال گذشته دادند اما تسهيلاتي از سوي دولت و حمايت‌هايي از سوي نهادهاي مربوطه براي آنان صورت نگرفته تا در طي مدت تعطيلي اجباري مغازه‌ها، مرهمي بر دل آنان شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.