دندانپزشك‌ها كمترين ميزان ابتلا به ويروس كرونا را داشته‌اند

۳۵ بازديد

بر اساس مطالعه انجمن دندانپزشكي آمريكا، از زمان شيوع همه گيري كرونا، دندانپزشك‌ها كمترين ميزان ابتلا به ويروس كرونا را داشته‌اند.

دندانپزشك‌ها كمترين ميزان ابتلا به ويروس كرونا را داشته‌اند

به گزارش تابش كوثر، با گذشت يك سال از ظهور كوويد-۱۹ در جهان و بر اساس مطالعه‌اي كه انجمن دندانپزشكي آمريكا در ماه ژوئن منتشر كرد، دندانپزشكان همچنان نسبت به ساير متخصصان بهداشت از قبيل پرستاران و پزشكان، ابتلاي كمتري به ويروس كرونا داشته‌اند.

اين مطالعه با عنوان «كوويد-۲۰۱۹ در ميان دندانپزشكان آمريكا» بر اساس اطلاعات جمع آوري شده از ۹ ژوئن تا ۱۳ نوامبر ۲۰۲۰ انجام شده است.

مطالب مشابه:دندانسازي در تهران

مارسلو آراوجو، مديرعامل موسسه علوم و تحقيقات انجمن دندانپزشكي آمريكا (ADA) گفت: ما خوشحاليم كه مي‌بينيم دندانپزشكان با وجود چندين جهش منطقه‌اي و ملي كوويد-۱۹، ميزان كم ماهانه بيماري را نشان داده‌اند.

دكتر آراوجو افزود: اين مطالعه ميزان بالايي از غربالگري بيماران قبل از انتصاب و اقدامات مناسب كنترل همه گيري را در طول دوره مطالعه نشان مي‌دهد كه حاكي از رعايت اصول بهداشتي بسيار سختگيرانه‌اي است كه براي افزايش كنترل عفونت به محافظت از بيماران، تيم دندانپزشكي و خود آن‌ها كمك مي‌كند.

علاوه بر دكتر آراوجو، ساير نويسندگان اين گزارش شامل محققاني از موسسه علوم و تحقيقات ADA و موسسه سياست‌هاي بهداشتي مستقر در شيكاگو نيز اين نتايج را تاييد كردند.

اين مطالعه ادامه اولين گزارش مقياس بزرگ ميزان بروز كوويد-۱۹ در بين دندانپزشكان در آمريكاست كه در اكتبر سال ۲۰۲۰ منتشر شد. نتايج مطالعه حاضر و همچنين مطالعه قبلي نشان مي‌دهد كه شيوع و ميزان بروز دندانپزشكان در مقايسه با كل جمعيت و ساير متخصصان مراقبت‌هاي بهداشتي همچنان بسيار كم است.

دكتر ماركو ووجيچيچ اقتصاددان و نايب رئيس موسسه سياست گذاري سلامت ADA، گفت: اين مطالعه اين اطمينان را به وجود مي‌آورد كه كادر مراقبت از دندان با خيال راحت كار مي‌كند. بر اساس داده‌ها بيش از ۹۰ ٪ بيماران مورد بررسي اعلام كرده‌اند كه قبلا به دندانپزشك مراجعه كرده‌اند يا به زودي مراجعه خواهند كرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.