نخستين مركز مشاوره حوزه‌هاي علميه در استان مركزي افتتاح شد

۴۵ بازديد

نخستين مركز مشاوره حوزه‌هاي علميه در استان مركزي افتتاح شد

 

گروه استان‌ها-مدير حوزه علميه خواهران استان مركزي با اشاره به افتتاح نخستين مركز مشاوره حوزه‌هاي علميه در استان مركزي گفت: راه‌اندازي مركز مشاوره و خدمت به مردم يكي از مهم‌ترين اقدامات حوزه علميه است و اين اقدام درواقع شجره طيبه‌اي است.

به‌گزارش خبرگزاري تسنيم از اراك ، حجت‌الاسلام فاضل حسامي ظهر امروز در مراسم افتتاح نخستين مركز مشاوره حوزه‌هاي علميه در استان با اشاره به افتتاح نخستين مركز مشاوره حوزه علميه استان مركزي گفت: براي راه‌اندازي و افتتاح اين مركز مشاوره تلاش‌ها و زحمات بسياري انجام شده اما زماني اين زحمات دلنشين است و به ثمر مي‌نشيند كه مراجعان و زوج‌ها با مراجعه به اين مركز مشاوره نتيجه ببينند.

 

وي افزود: اميدواريم با تلاش و حمايت مسئولان شاهد رونق اين مركز مشاوره باشيم اما توجه به اين نكته ضروري است كه اميدواريم مردم گرفتار مشكل نباشند.

 

مدير حوزه علميه خواهران استان مركزي با اشاره به ضرورت راه‌اندازي مراكز مشاوره گفت: مشاوره براي حل مشكل نيازمند تخصص است و هر فردي در فرآيند زندگي قبل از اينكه مشكل به وجود آيد بايد رويكرد پيشگيرانه داشته باشد اما زماني كه مشكل شكل گرفت و عمق پيدا كرد بايد كار را به كاردان سپرد.

 

حسامي تصريح كرد: اگر مشكل و نگراني در زندگي ايجاد شد بايد از فرد دانا و با تجربه كمك گرفت تا شاهد طلاق و جدايي نباشيم اما زماني كه مشكل عمق پيدا كرد بايد به مشاور و متخصص مراجعه كرد بنابراين حوزه علميه با اين رويكرد وارد ميدان شده است.

 

وي عنوان كرد: راه‌اندازي مركز مشاوره و خدمت به مردم يكي از مهم‌ترين اقدامات حوزه علميه است و اين اقدام درواقع شجره طيبه‌اي است كه ريشه‌هاي محكمي در زمين دارد و از ثمرات و بركات آن در جامعه مي‌توان بهره برد.

 

مدير حوزه علميه خواهران استان مركزي بيان كرد: دوره تخصصي و پيشرفته براي تربيت مشاوران تخصصي در جامعه روحانيت استان برگزار شده كه تاكنون 25 نفر از طلبه سطح مقدماتي خود را به پايان رسانده‌اند و وارد سطح متوسط شده‌اند.

 

21 هزار نفر در سطح استان مركزي آموزش‌هاي قبل از ازدواج را دريافت كردند

 

رئيس سازمان نظام روانشناسي و مشاوره استان مركزي هم در اين مراسم با اشاره به افتتاح اين مركز مشاوره گفت: با توجه به اينكه سازمان نظام روانشناسي و مشاوره كشور تصميم دارد كه همه مراكز و نهادها به صورت نظام‌مند و قانون‌مند از مشاوره تخصصي استفاده كنند تاكنون تفاهم‌نامه‌هايي با سپاه، كميته امداد، نيروي انتظامي و حوزه علميه منعقد شده است.

 

منصور عبدي افزود: نخستين مركز مشاوره قانونمند با مجوز سازمان نظام روانشناسي و مشاوره كشوري شروع به كار كرده از استان مركزي با همكاري حوزه علميه استان بوده است.

 

وي ادامه داد: هدف از مشاوره ارائه خدمت به مردم و اطلاعات به آنها در زمينه‌هاي مختلف است و با توجه به اينكه بيشترين مراجعه‌كنندگان به اين مركز مشاوره زن هستند بايد از مشاوران حرفه‌اي زن و متخصص در اين مركز استفاده كرد.

 

عبدي تصريح كرد: تمركز اصلي مشاوران بايد بر ارائه خدمت درست و مشاوره تخصصي به مراجعان به ويژه زوج‌ها باشد تا شاهد طلاق و جدايي آنها و آسيب‌هاي پس از طلاق براي آنها نباشيم.

 

رئيس سازمان نظام روانشناسي و مشاوره استان مركزي عنوان كرد: بايد اين فرهنگ در جامعه نهادينه شود كه خانواده‌ها به جاي هزينه‌هاي جهيزيه و عروسي به گواهينامه همسرداري قبل از ازدواج فرزندان خود توجه داشته باشند كه تاكنون 21 هزار نفر با همكاري معاونت اجتماعي استانداري در سطح استان آموزش‌هاي قبل از ازدواج را دريافت كرده‌اند.

 

مركز مشاوره كودك و نوجوان در ستارخان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.