اخذ ماليات بر خودرو‌هاي لوكس و خانه‌هاي لاكچري/ راهكارهاي جلوگيري از كسري بودجه ۱۴۰۱

۵۴ بازديد

عضو كميسون برنامه و بودجه مجلس گفت: مجلس در بودجه سال ۱۴۰۰ دولت را مكلف كرده بود ماليات بر خانه‌هاي خالي، خودرو‌هاي لوكس و خانه‌هاي لاكچري را دريافت كند كه اگر اين مسئله واقعا محقق شود، مي‌تواند منابعي باشد تا كسري بودجه كشور را جبران كند.

اخذ ماليات بر خودرو‌هاي لوكس و خانه‌هاي لاكچري/ راهكارهاي جلوگيري از كسري بودجه ۱۴۰۱

بهروز محبي‌نجم‌آبادي در گفت‌وگو با افكارنيوز، درباره لايحه بودجه سال ۱۴۰۱ ، اظهار داشت: يكي از مسائل جدي و مشكل اساسي ما در بودجه‌ها بحث كسري تراز عملياتي و به طور كلي كسري بودجه است. كسري بودجه هميشه فاصله منابع و مصارف را زياد مي‌كند و الزاما دولت‌ها كوتاه‌ترين راه يعني استقراض را انتخاب مي‌كنند.

مقالات بيشتر:توليد كننده پرده زبرا

ماليات خودرو‌هاي لوكس در بودجه ۱۴۰۱ چه قدر است؟

وي بيان كرد: استقراض دولت‌ها منجر به افزايش پايه پولي مي‌شود و در نهايت تاثيرات منفي بر ميزان تورم كشور مي‌گذارد. ما در چند سال اخير به شدت در شاخص تورم دچار مشكل هستيم و تورم تا بيش از ۴۷ درصد را در سال گذشته تجربه كرديم.

عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: اين مسئله شرايط بسيار سختي را براي مردم به وجود آورده است و قطعا اگر دولت مي‌خواهد به صورت علمي و منطقي حركت كند، بايد همه آنچه را كه باعث ايجاد تورم مي‌شود از جمله كسري تراز عملياتي و كسري بودجه را حل و فصل كند.

نماينده مردم سبزوار در مجلس شوراي اسلامي گفت: دولت سيزدهم تلاش مي‌كند تا به سمت استقراض نرود، البته دولت براي آنكه استقراض نكند شيوه‌هاي مختلفي را در دستور كار دارد؛ يك روش تهاتر است كه احتمالا با برخي از كشور‌هاي هم پيمان ايران و يا كشور‌هايي كه مي‌توانيم با آن‌ها قرارداد‌هايي را به امضا برسانيم، اين روش اجرايي شود و اين موضوع عملياتي خواهد شد.

محبي نجم‌آبادي بيان كرد: يك اقدام ديگر مولدسازي دارايي‌هاي دولت است كه ما بايد بتوانيم اين كار را هم در دستور كار خود قرار دهيم. همچنين صرفه‌جويي و كاهش هزينه‌ها نيز گام مهم ديگري است كه بايد عملياتي شود.

اخذ ماليات بر خودرو‌هاي لوكس و خانه‌هاي لاكچري/ راهكارهاي جلوگيري از كسري بودجه ۱۴۰۱

عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: همچنين لازم است از فرار‌هاي مالياتي جلوگيري شود و افرادي كه فرار مالياتي دارند، شناسايي و ملزم شوند ماليات‌هاي خود را بپردازند كه اين اقدام تاثير بسزايي در ايجاد منابع براي كشور و جلوگيري از استقراض دارد.

وي گفت: ايجاد پايه‌هاي جديد مالياتي هم مسئله‌اي حائز اهميت است. مجلس در بودجه سال ۱۴۰۰ دولت را مكلف كرده بود ماليات بر خانه‌هاي خالي، خودرو‌هاي لوكس و خانه‌هاي لاكچري را دريافت كند كه اگر اين مسئله واقعا محقق شود، مي‌تواند منابعي باشد تا كسري بودجه كشور را جبران كند و باعث شود دولت يا به طور كامل استقراض نكند يا ميزان استقراض دولت به حداقل ممكن كاهش يابد.

 

نماينده مردم سبزوار در مجلس شوراي اسلامي درباره اصلاح ساختار بودجه، تاكيد كرد: اصلاح ساختار بودجه موضوعي نيست كه در چند ماه و يا يك سال عملياتي شود. شاخص‌هاي اقتصادي تحت تاثير پارامتر‌هاي مختلفي هستند و با چند حركت و اقدام كوچك نمي‌توان اصلاحات اساسي را در اقتصاد و بودجه كشور محقق كرد و حتما لازم است در بررسي و تصويب بودجه حساب شده عمل كنيم. مهار تورم اولين كاري است كه بايد اتفاق بيفتد و سپس نزولي شدن و يك رقمي شدن نرخ تورم از جمله مسائلي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد و محقق شود.

مقالات ديگر:بهترين وكيل اروميه

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.