بهترين دندان ها را مردم اين كشورها دارند!

۳۸ بازديد

مردم در بعضي از كشور ها داراي دندان هاي بسيار خوب و سالمي هستند، جالب است بدانيد كه كشور ها از نظر سلامت دندان به دسته هاي مختلف تقسيم مي شوند.

به گزارش اقتصادآنلاين به نقل از نمناك؛ مطالعه جديدي در كشور هاي اروپايي انجام شده است و نتايج را به ديگران اعلام كرده اند كه در مورد سطح پوسيدگي دندان در بين مردم صحبت مي‌ كند. آن ها تقريباً روي 26 كشور اين تحقيقات را انجام دادند و سپس اعلام كردند كه كدام كشور ها نسبت به ديگران بهترين دندان ها را دارند و ميزان پوسيدگي دندان در آن ها كمتر است كه قاعدتاً مراجعه به دندانپزشكي هم در اين كشور ها كم تر خواهد بود.

مقالات بيشتر:لابراتور دندانسازي

زيبايي دندان

معمولاً براي آمارگيري؛ تعداد دندانپزشك ها را در يك كشور مشخص مي كنند و آن را براي هر 100 هزار نفر در نظر مي‌ گيرند و مي‌ بينند كه در هر 100 هزار نفر چند دندانپزشك در آن كشور وجود دارد و  چقدر مراجعه به آن ها صورت مي‌ گيرد و سپس ميزان مصرف قند و شكر و همچنين وضعيت دنداني افراد 12 ساله كه بيشتر در معرض خطر هستند را مورد بررسي قرار مي دهند و در نتيجه با اين تفسيرها مي توانند تعيين كنند كه كدام كشور ها به ترتيب بهترين دندان ها را دارند، در اين بخش از بهداشت و سلامت دهان و دندان  اين ليست را با هم ميخوانيم كه شامل:

1-  ايتاليا

2-  آلمان

3-  اسپانيا

4-  سوئد

5-  پرتغال

6-  بريتانيا

7-  دانمارك

8-  فرانسه

9-  اسلووني

10-  فنلاند

اما بهتر است كه به يافته هاي زير هم دقت داشته باشيد:

 فقط 22 درصد مردم بريتانيا سيگاري هستند و در مورد فرانسه هم اين مقياس 32 درصد است.

كودكان در بريتانيا دندان هاي كاملاً سالمي دارند و ميزان خرابي و پوسيدگي دندان در افراد 12 ساله انگلستان فقط نيم درصد است.

دولت بريتانيا نيز همچنين از امكانات بهداشتي دهان و دندان براي آنها استفاده مي‌ كند و آن ها برنامه هاي مناسبي براي فلورايد دارند.مردم دانمارك هم كمترين ميزان مشكلات و مراجعه به دندانپزشكي را دارند.

منبع: نمناك

مقالات ديگر:دفتر ازدواج

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.