ورود آلات موسيقي به ايران ممنوع شد! + جزئيات جديد

۳۶ بازديد

 جزييات تازه از پرونده يازده كانتينر آلات موسيقي، در آستانه خروج از گمرك بوشهر نشان مي‌دهد، بازرسي گمرك از ارديبهشت ماه سال جاري نسبت به ترخيص اين محموله هشدار داده بود

ورود جدي بازرسي گمرك به ماجراي ترخيص محموله بزرگ آلات موسيقي

بعد از افشاي جزييات اوليه از چالش ترخيص محموله يازده‌ كانتينري آلات موسيقي، حالا با وجود سكوت محض خبري، بازرسي گمرك ايران به‌صورت تمام‌قد به اين ماجرا ورود كرده است.

پيگيري خبرنگار تسنيم نشان مي‌دهد در حالي اين محموله اواخر فروردين ماه به گمرك اظهار شده بود كه بازرسي گمرك ايران در ارديبهشت ماه سال جاري با توجه به ممنوعيت ورود و قرار گرفتن كالا در گروه چهار، نسبت به ادامه تشريفات ترخيص محموله به مقامات محلي هشدار داده بود.

مقالات بيشتر:آموزشگاه سه تار غرب تهران

با وجود اين هشدار صريح بازرسي گمرك ايران چند ماه بعد با دستور از يك بالاي مقام گمركي ادامه تشريفات گمركي محموله از سر گرفته مي‌شود و حتي حقوق ورودي نيز از صاحب كالا اخذ مي‌شود.

در اين بين در روزهاي اخير بازرسي گمرك ايران در مكاتبه‌اي با ناظر گمركات بوشهر ابهامات تازه‌اي را در اين خصوص مطرح كرده است.

چالشهاي جدي در خصوص ماده 108 قانون امور گمركي با بررسي از حيث قاچاق كالا، بحث دريافت مابه‌التفاوت و مغايرتهاي اسنادي از جمله مهمترين سرفصلهاي اين پرونده مي‌باشد. از همه اين موارد مهم‌تر اين‌كه آيا با وجود دپوي ميليونها تن كالاي اساسي رسوبي در گمركات بهتر نبود انرژي و توان مسئولان گمركي صرف حل‌وفصل مشكلاتي از اين جنس شود تا نگراني درباره آسيب ديدن محموله آلات موسيقي در شرايط آب‌وهوايي گمرك بوشهر!

در پايان ذكر اين نكته بسيار ضروري است؛ آيا مقامات ستاد گمرك ايران متوجه تناقضات اسنادي اين پرونده نشده بودند؟ اين ابهامات عجيب و غريب بار ديگر چالش پرونده لوازم خانگي و صدور مجوز ديوان عدالت اداري و حواشي درگيري وزارت صمت و گمرك را در اذهان زنده كرده است.

گفتني است، اين محموله آلات موسيقي شامل 11 كانتينر ادوات موسيقي است كه از سال 1398 وارد گمرك شده است ولي به‌دليل ممنوعيت واردات اقلام گروه چهار و مغايرت كد تعرفه و شرح كالا در ثبت سفارش، گمرك مانع از ترخيص آن شده است.

گردآوري: گروه فرهنگ و هنر سيمرغ

مقالات ديگر:محضر عقد شيك

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.