جزييات ثبت‌ نام مجردها در طرح مسكن حمايتي

۴۳ بازديد

محمود محمودزاده گفت: با هدف ازدواج مجردها و حل مشكل پيري جمعيت، اكنون پنج گروه از افراد، فارغ از اينكه متاهل يا سرپرست خانوار باشند مي‌توانند در نهضت ملي مسكن ثبت‌نام كنند.

به گزارش اقتصادآنلاين به نقل از ايرنا، «محمود محمودزاده» امروز (شنبه) درباره جزييات ثبت‌نام مجردها در طرح نهضت ملي مسكن افزود: در گذشته فقط زنان ۳۵ سال و نخبگان علمي و معلولان جسمي حركتي امكان ثبت‌نام در طرح مسكن را داشتند، اما در مصوبه اخير مردان مجرد ۴۵ سال و بيماران خاص هم مي‌توانند براي داشتن مسكن در سامانه «ثمن» ثبت‌نام كنند.

معاون وزير راه و شهرسازي گفت: رشد جمعيت كاهش زيادي يافته و ما اكنون در طرح‌هاي مسكن به دنبال ايجاد مكانيزمي براي تشكيل خانواده و حل پيري جمعيت هستيم.

وي بيان‌داشت: بر اين اساس اكنون پنج گروه از افراد فارغ از اينكه متاهل يا سرپرست خانوار باشند مي‌توانند در طرح نهضت ملي مسكن شركت كنند.

محمودزاده توضيح‌داد: يكي از نكات مهم در رابطه با قانون جمعيت اين است كه بتوانيم فضايي ايجاد كنيم تا افرادي كه در سن ازدواج هستند (كه البته خود اين سن بايد تعريف شود) انگيزه‌اي برايشان ايجاد شود تا اگر مشكل آنها براي تاهل، مسكن است حل شود.

وي تصريح‌كرد: تصميم براي ورود مردان مجرد ۴۵ ساله به طرح نهضت ملي مسكن نيز در راستاي همين سياست است.

معاون وزير راه و شهرسازي اضافه‌كرد: مجردان ۴۵ ساله دو بخش هستند،  افرادي كه قصد ازدواج ندارند اما در اين سن نيازمند داشتن مسكن هستند و بخشي ديگر هم افرادي هستند كه فقدان مسكن دليل عدم اصلي ازدواج آنان است.

به گفته محمودزاده، افراد ۴۵ ساله بعد از ۲۰ سال كار پس‌اندازي دارند اما شايد نتوانند در بازار مسكن كه اكنون در شرايط تورمي به سر مي‌برد خانه‌اي پيدا كنند، بر اين اساس دولت با مشاركت اين گروه در نهضت ملي مسكن به دنبال خانه‌دار شدن و در نهايت حل مشكل ازدواج آنان است.

مقالات بيشتر:شيشه بري غرب تهران

معاون مسكن و ساختمان وزارت راه و شهرسازي با اشاره به موافقت شوراي عالي مسكن با كليات ثبت‌نام ساير مجردها در طرح نهضت ملي مسكن، گفت: اين پيشنهاد هنوز وارد بررسي جزييات نشده و در حال تهيه آن هستيم، اما ثبت‌نام ساير مجردها در نهضت ملي مسكن مشروط است به اين معني كه موقع تحويل واحد مسكوني بايد متاهل باشند.

وي در پاسخ به اين سوال كه ساير مجردها در كدام مرحله از ثبت‌نام واحد مسكوني بايد تاهل خود را به دولت اثبات كنند، ادامه‌داد: اين گروه بايد هنگام تحويل مسكن متاهل باشند و اگر در زمان تحويل واحد مسكوني خود متاهل نباشند خانه به آنان تحويل داده نمي‌شود.

 قصد دولت سيزدهم بر اين است كه با ساخت چهار ميليون واحد مسكوني، كسري مسكن در كشور را جبران كند. اكنون ثبت‌نام از طريق سامانه «ثمن» به آدرس saman.mrud.ir انجام مي‌شود و متقاضيان از  ۲۷ مهرماه ثبت‌نام در سامانه ثمن را آغاز كرده‌ و تا ۱۵ آذر فرصت دارند براي ثبت‌نام در اين سامانه اقدام كنند. تشكيل بانك زمين، راه‌اندازي صندوق توسعه مسكن، افزايش رقم تسهيلات و امكان ثبت‌نام بدون محدوديت هم‌زمان با آغاز شروع ساخت ۱۶۰ هزار واحد مسكوني، بخشي از تلاش ۱۰۰ روزه دولت سيزدهم براي تبديل كشور به كارگاه عمراني مسكن است كه انجام آنها توانست در توقف رشد قيمت‌ها در فصل پاييز تاثير بگذارد.

مقالات ديگر:رنگ و مش كار غرب تهران

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.