جشنواره موسيقي نواحي ايران صاحب دبيرخانه دائمي مي‌شود

۳۸ بازديد

تفاهم‌نامه ايجاد دبيرخانه دايمي و برگزاري سالانه جشنواره موسيقي نواحي ايران بين معاونت امور هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و استانداري كرمان امضا شد.

به گزارش ايسنا به نقل از روابط عمومي معاونت امور هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، محمود شالويي (سرپرست معاونت امور هنري) و علي زيني‌وند (استاندار كرمان) صبح روز دوشنبه ۲۴ آبان‌ماه تفاهم‌نامه ايجاد دبيرخانه دايمي و برگزاري سالانه جشنواره موسيقي نواحي ايران در كرمان را امضا كردند.

محمود شالويي در مراسم امضاي اين تفاهم‌نامه گفت: جشنواره موسيقي نواحي ايران در دوره‌هاي مختلف در كرمان برگزار شده است و استانداري و اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان در برگزاري جشنواره همكاري و تلاش كرده‌اند كه شرايط مناسبي را براي جشنواره و حضور و اجراي هنرمندان فراهم كنند. با توجه به سابقه جشنواره در كرمان، پيشنهاد شهروندان، جامعه هنري و استانداري كرمان مقرر شد دبيرخانه دايمي جشنواره در كرمان راه‌اندازي شود تا برنامه‌هاي جشنواره به نحو مناسب‌تر و منسجم‌تري ادامه يابد.

مقالات بيشتر:آموزشگاه دف غرب تهران

سرپرست معاونت امور هنري ادامه داد: انتظار اين است كه براي رفع نواقص تلاش شود و شرايط مناسبي براي ميزباني اين رويداد و هنرمندان و همچنين رضايت هنرمندان موسيقي نواحي فراهم شود. تفاهم نامه اين امكان را فراهم مي‌كند كه از امروز دبيرخانه دايمي فعال و برنامه ريزي جشنواره انجام شود و براي ارتقاي كيفي جشنواره با استفاده از نظرات تخصصي هنرمندان و كارشناسان تلاش شود.

استاندار كرمان هم گفت: با تشكيل دبيرخانه دايمي، برنامه‌ريزي جشنواره با زمان‌بندي مشخص و منظم انجام مي‌شود و استان كرمان سعي مي‌كند با رفع نواقص، زمينه و امكان برگزاري جشنواره به نحو شايسته فراهم شود. با تشكيل دبيرخانه دايمي جشنواره، انتظارت از اين رويداد هم افزايش مي‌يابد و ضرورت دارد براي برگزاري يك جشنواره مناسب تلاش شود.

زيني‌وند ادامه داد: استانداري كرمان در بودجه ساليانه اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان، بخش ثابتي را براي دبيرخانه دايمي جشنواره موسيقي نواحي ايران اختصاص مي‌دهد و از ظرفيت‌هاي مختلف و نهادهاي استان براي تقويت جشنواره استفاده مي‌شود.

محمدرضا عليزاده ـ مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كرمان ـ نيز در اين جلسه گفت: دايمي شدن دبيرخانه، برنامه ريزي منسجم‌تري براي جشنواره را موجب مي‌شود و سعي مي‌شود كاستي‌ها برطرف شود و همه نهادهاي استان در برگزاري جشنواره همكاري كنند.

در اين جلسه محمد اله‌ياري؛ سرپرست دفتر موسيقي، احمد صدري؛ دبير شوراي ارزشيابي هنرمندان، نويسندگان و شاعران كشور و دبير چند دوره جشنواره موسيقي نواحي و سيدامين مؤيدي اصفهاني؛ مشاور برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي معاونت امور هنري حضور داشتند.

مقالات ديگر:بهترين وكيل سعادت آباد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.