كدام دانش‌آموزان به مدرسه مي‌روند؟

۴۲ بازديد

سخنگوي وزارت آموزش و پرورش گفت: مدارس در دوره متوسطه دوم يعني پايه‌هاي دهم، يازدهم و دوازدهم امروز فرصت بازگشت به آموزش‌هاي حضوري را پيدا مي‌كنند.

خليج فارس:طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش مدارس متوسطه دوم از امروز، پانزدهم آبان ماه فعاليت خود را به صورت حضوري آغاز كرده‌اند، دانش آموزان دوره متوسطه اول هم از ابتداي آذرماه به مدرسه مي‌روند. درباره بازگشايي مدارس ابتدايي نيز در جلسه امروز ستاد ملي كرونا تصميم گيري نهايي اتخاذ و اعلام خواهد شد.

به گزارش «خليج فارس» به نقل از ايسنا، عليرضا كمرئي، سخنگوي وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشايي مدارس در اين باره گفت: مدارس در دوره متوسطه دوم يعني پايه‌هاي دهم، يازدهم و دوازدهم امروز فرصت بازگشت به آموزش‌هاي حضوري را پيدا مي‌كنند.

مقالات بيشتر:شيشه بري الهيه

وي افزود: همه مدارس مناطق روستايي كه فعاليت‌شان را از مهرماه آغاز كرده بودند كه شامل متوسطه دوم هم مي‌شد اين روند را ادامه مي‌دهند. در مناطق شهري هم مدارسي كه مجوز‌هاي لازم را دريافت كرده‌اند امروز مي‌توانند بازگشايي را انجام دهند.

وي با اشاره به اطلاع‌رساني واحد‌هاي آموزشي به دانش‌آموزان براي زمان‌هاي رفتن‌شان به مدرسه گفت: چون شرايط متفاوتي از وضعيت عادي را در بازگشايي‌هاي اخير داريم، يكي از اساسي‌ترين مسائلي كه بايد رعايت شود فاصله گذاري فيزيكي است؛ بنابراين ممكن است كلاس‌ها گروه‌بندي شده باشند كه مستلزم آن است برخي دانش‌آموزان امروز و بخشي در روز‌هاي ديگر در مدرسه حضور يابند كه قبلاً از سوي خود مدارس اطلاع داده شده است.

وي تاكيد كرد: اگر هنوز اين اطلاع رساني از سوي مدارس انجام نشده، لزومي ندارد كه دانش آموزان و والدين نگران شوند و يا به صورت حضوري به مدرسه مراجعه كنند. آن‌ها بايد منتظر اعلام از سوي مدرسه باشند. اگر مدرسه‌اي همه فرايند‌هاي بازگشايي را طي كرده باشد حتماً اطلاع رساني كرده و دانش آموزان مي‌دانند كه كدام روز‌ها بايد به مدرسه بروند. اگر مدرسه‌اي فرايند‌ها را طي نكرده باشد دانش آموزانش همچنان در فضاي مجازي مانند سابق آموزش مي‌بينند تا اين امكان فراهم و اطلاع‌رساني در روز‌هاي آتي صورت بگيرد.

وي با بيان اينكه نكته مهم توجه به بهداشت مدارس است كه اصلي‌ترين حوزه توجه مديران مدارس خواهد بود و بايد دقيق رعايت شود گفت: تهويه كلاس‌هاي درس و فاصله گذاري ضروري است (فضاي دو متر و ۲۵ صدم سانتيمتر براي هر دانش آموز و فاصله يك و نيم متري از طرفين).

كمرئي در مصاحبه‌اي با راديو، درباره اينكه بنابراين همچنان آموزش‌ها تركيبي خواهند بود؟ اظهار كرد: بله، اگر جمعيت دانش آموزي در يك مدرسه به گونه‌اي است كه بايد گروه‌بندي شوند تا فاصله رعايت شود قطعاً آموزش تركيبي است، اما اگر تراكم در مدرسه‌اي بالا نبود مي‌توانند همه پنج روز هفته را فعاليت حضوري داشته باشند.

به گفته وي ۸۸.۸ درصد دانش آموزان تا كنون واكسن زده‌اند كه البته واكسيناسيون شرط و الزام براي حضور در مدرسه نيست.

مقالات ديگر:مشاوره حقوقي تلفني رايگان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.