راه‌اندازي كارگاه خياطي به‌منظور ايجاد اشتغال زنان سرپرست خانوار در كرمانشاه

۳۸ بازديد

كارشناس امور بانوان تبليغات اسلامي استان كرمانشاه گفت: با كمك بانوان طرح نهضت پيشرفت استان قصد داريم تا كارگاه خياطي با هدف ايجاد اشتغال زنان سرپرست خانوار راه‌اندازي كنيم.

افسانه تيرانداز كارشناس امور بانوان تبليغات اسلامي كرمانشاه

افسانه تيرانداز، كارشناس امور بانوان تبليغات اسلامي استان كرمانشاه در گفت‌وگو با ايكنا از كرمانشاه با اشاره به طرح ارائه شده از سوي نهضت پيشرفت بانوان استان به‌منظور راه‌اندازي كارگاه توليدي خياطي ويژه اشتغال بانوان سرپرست خانوار در كرمانشاه، اظهار كرد: اين طرح با هدف اشتغال و به كارگيري بانوان سرپرست خانوار توسط اعضاي نهضت پيشرفت بانوان در كرمانشاه اجرايي مي‌شود.

وي با اشاره به آسيب‌هاي اجتماعي ناشي از بيكاري و فراهم نبودن فرصت‌هاي شغلي، افزود: يكي از اهدافي كه سازمان تبليغات اسلامي دنبال مي‌كند مبارزه با آسيب‌هاي اجتماعي است و ما در جامعه مي‌بينيم كه بسياري از معضلات اجتماعي مانند اعتياد، طلاق و انواع بزهكاري نتيجه بيكاري است از اين روي سعي داريم تا با كمك اعضاي طرح نهضت پيشرفت بانوان در استان به اجراي طرح‌هايي كه منتج به اشتغال بانوان به ويژه بانوان بدسرپرست و سرپرست خانوار مي‌شود، اقدام كنيم.

مقالات بيشتر:پخش عمده پارچه

تيرانداز تصريح كرد: راه‌اندازي كارگاه‌هايي از اين دست علاوه بر ايجاد اشتغال و افزايش توليد موجب اميداوري در جامعه مي‌شود چرا كه بسياري از افراد در نتيجه بيكاري و نداشتن شغل به بزهكاري و جرائم روي مي‌آورند بر اين اساس بايد براي جلوگيري از بسياري از معضلات اجتماعي به فكر طرح‎‌هايي اينچنين در استان باشيم.

كارشناس امور بانوان تبليغات اسلامي استان كرمانشاه با اشاره به فعاليت‌هاي اين سازمان در مناطق حاشيه‌اي، افزود: به‌دنبال ايجاد روحيه تلاش و توليد و كار در جامعه بين جوانان و زنان بي‌سرپرست و سرپرست خانوار هستيم و قصد داريم تا با به كارگيري از ظرفيت مساجد و پايگاه‌هاي اجتماعي در اين مناطق طرح‌هايي اينچنين را به ثمر برسانيم و هدف ما از ايجاد اين طرح استفاده از توان و ظرفيت بانوان در مناطق محروم و حاشيه‌اي شهر كرمانشاه براي ايجاد زمينه اشتغال نيازمندان و توانمند شدن شهر خواهد بود.

وي تصريح كرد: بانوان سرپرست خانواري كه در كارگاه‌هاي توليدي خياطي به كارگيري مي‌شوند تحت آموزش قرار مي‌گيرند و پس از گذراندن آموزش‌هاي لازم در اين عرصه در طول زمان به توانمندي رسيده و از چرخه حمايتي خارج و خود كارآفرين خواهند شد.

تيرانداز در پايان اظهار كرد: با بهره‌گيري از طرح مهرواره اوج، اقدام به شناسايي افراد توانمند و مستعد انجام كار توليدي در مناطق محروم و حاشيه‌اي كرده و پس از شناسايي آنان با دادن آموزش‌هاي لازم براي ايجاد اشتغال اقدام مي‌كنيم و اميدواريم با انجام كار‌هاي حداقلي به توانمندي بانوان استان كمك كنيم.

مقالات ديگر:آسايشگاه سالمندان خصوصي تهران

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.