هشدار پليس فتا درباره سركيسه كردن مردم توسط فالگيران

۳۶ بازديد

كرونا باعث شده تا فالگيران مجازي افزايش پيدا كنند و حسابي كار و كاسبي‌شان سكه شود. آن‌ها حداقل روزي ۴۰۰ هزار تومان از اينستاگرام درآمد دارند.

به گزارش جامعه ۲۴ - هرچقدر اينستاگرام وقت گذرانده باشيد ممكن نيست تا حالا با صفحات فال‌هاي روزانه برنخورده باشيد. صفحه‌هايي با دنبال كننده زياد و زناني كه با صداي زيبا، سرنوشت هفتگي و ماه شما را مي‌گويند! كافي است چند روزي آن‌ها را دنبال كنيد تا جذب شويد. اول شايد براي سرگرمي جذب اين صفحات شويد، اما آن كسي كه پشت اين صفحه نشسته است خوب ذهن شما را مي‌خواند و گرفتارتان مي‌كند.

كرونا باعث افزايش رمالي مجازي شد

زن جوان براي گرفتن فال وارد صفحه‌اي با ۴۲ هزار دنبال كننده مي‌شود و هر روز فال را روي صفحه‌اش منتشر مي‌كند. بعد از دو روز جواب دايركت را مي‌دهد و مي‌گويد براي گرفتن فال اختصاصي قيمت‌ها متفاوت است. فال قهوه ۴۰ هزار تومان، فال تاروت ۵۰ هزار تومان و فال چايي ۳۵ هزار تومان. وقتي آدرس را درخواست مي‌كنيم مي‌گويد فال حضوري ندارند و به خاطر كرونا فقط تلفني يا اينترنتي فال مي‌گيرند.

وقتي اعتمادش جلب مي‌شود مي‌گويد اين صفحه براي جذب مشتري است و من روزي حداقل ۱۲ فال براي مخاطبان و مشتريانم مي‌گيرم و حداقل روزي ۴۰۰ هزار تومان از اين كار درآمد دارم.

زن ۳۳ ساله مي‌گويد ليسانس مديريت دارد و وقتي كار مناسبي پيدا نكرده است از طريق يكي از دوستانش با يك مربي فالگيري آشنا شده و با پرداخت ۱۰ ميليون تومان فالگيري را آموزش ديده است. خودش مي‌گويد ۶۰ درصد مواردي را كه مي‌گويد درست درمي‌آيد براي همين مشتريانش ثابت هستند و به او اعتماد دارند.

اين زن در مورد اينكه موكل دارد يا نه، مي‌گويد: من به اين چيز‌ها اعتقاد ندارم و كار را ياد گرفته ام. يك جورايي اين كار را سرگرمي مي‌دانم و قرار نيست هرچه من مي‌گويم درست در بيايد.

بيشتر بخوانيد: ادمين اينستاگرام

او در مورد اينكه چرا تلفني يا مجازي فال مي‌گيرد؟ مي‌گويد: كرونا است و ما هم بايد مراقب خودمان باشيم. كرونا باعث شده تا خيلي‌ها براي خودشان در مجازي فال روزانه مي‌گذارند و خودشان را پيشگو يا فالگير مي‌دانند، اما اين موضوع دروغ است و آن‌ها اين‌كاره نيستند. كرونا كار و كاسبي برخي‌ها را سكه كرده و همين موضوع باعث شده در يك سال اخير دست در كار ما زياد شود.

چگونه زن جوان ما را سركيسه كرد

زن جوان به همراه دوستش براي زندگي‌شان تصميم داشتند كار‌هاي ريادي را انجام دهند. دوستانشان آدرس زن ميانسالي را به او دادند كه در نياوران دفتر پيشگويي و فالگيري دارد. آن‌ها خوشحال بودند كه مشكلشان حل مي‌شود و پيشرفت مي‌كنند. آن‌ها هفته‌اي دو روز پيش زن فالگير مي‌رفتند و خوشحال بودند او چيز‌هايي را از زندگي آن‌ها مي‌داند. بعد از ۵ جلسه زن فالگير وقتي مي‌فهمد اين زنان ميلياردر هستند، براي آن‌ها كيسه مي‌دوزد و براي جلسات بعد مدعي مي‌شود اگر مي‌خواهيد بدانيد چه در انتظارتان است بايد ويژه پول دهند.

زنان جوان كه فكر مي‌كردند به آرزويشان رسيده اند در ۶ ماه دو ميليارد تومان به زن فالگير دادند، اما زن ميانسال چيز جديدي نداشت به آن‌ها بگويد و حتي آن‌ها را تهديد مي‌كرد. در اين زمان دو زن جوان تازه فهميدند كه چه كلاهي سرشان رفته است براي همين از او به اتهام اخاذي و كلاهبرداري شكايت كردند و زن فالگير دستگير شد. اين زن اعتراف كرد وقتي فهميدم آن‌ها پولدار هستند به فكر اخاذي و سركيسه كردن آن‌ها افتادم كه بعد يك مدت آن‌ها نيت من را فهميدند و از من شكايت كردند.

كلاهبرداري در پوشش فالگيري

سرهنگ رامين پاشايي، معاون اجتماعي پليس فتا در مورد كلاهبرداري در پوشش رمالي مي‌گويد: متهمان مجازي كه در پوشش رمالي در فضاي مجازي فعاليت مي‌كنند، به بهانه پيش بيني آينده، باز كردن بخت، فال و دعانويسي به افراد شماره حساب مي‌دهند و بعد با دروغ آن‌ها را سركار مي‌گذارند.

وي ادامه داد: عمده اين افراد كلاهبردار هستند و فقط به فكر سركيسه كردن افراد هستند.

به گفته پاشايي بهتر است افراد به سمت اينگونه كلاهبرداران نروند چرا كه ممكن است از لحاظ مالي از آن‌ها سوء استفاده كنند.

مقالات ديگر:قاليشويي مرزداران

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.