علائم ابتلا به كرونا در شرايط فعلي بيماري/ بروز پيك ششم محتمل است

۳۵ بازديد

عضو كميته علمي كشوري كنترل و مقابله با كرونا ضمن ارائه توضيحاتي درباره شرايط فعلي كرونا در كشور تاكيد كرد: در صورتيكه افراد پيش از تزريق واكسن كوويد۱۹ علائمي مشابه با سرماخوردگي دارند بايد از تزريق واكسن خودداري كنند.

به گزارش مليت به نقل از ايسنا، دكتر مهرناز رسولي نژاد با اشاره به روند تدريجي كاهشي كرونا، گفت: البته در برخي شهرها كه همچنان قرمز هستند نگراني‌هايي وجود دارد اما تعداد اين شهرها كاهش يافته است و وضعيت با حدود دو ماه قبل اصلا قابل مقايسه نيست. هرچند همچنان بيماران به ما مراجعه مي‌كنند اما شرايط بهتر شده است.

او انجام واكسيناسيون و رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي را دو بازوي اصلي كنترل كرونا دانست و ادامه داد: بايد تقاضا براي تزريق واكسن از سوي مردم پيش از استفاده از ابزارهاي حكومتي و منع ارائه خدمات اجتماعي به واكسن نزده‌ها و... افزايش يابد و در عين حال همچنان استفاده از ماسك را جدي گرفت. در عين حال اتخاذ تصميماتي براي كاهش تجمعات در مجامع و وسايل نقليه عمومي از اهميت بالايي برخوردار است.

مقالات بيشتر:براگزاري مراسم ختم

وي افزود: بسياري از اپيدميولوژيست‌ها بروز پيك ششم را محتمل دانستند اما احتمالا با توجه به گسترش واكسيناسيون پيك ششم نسبت به پيك پنجم سبك‌تر باشد.

عضو هيات علمي گروه عفوني دانشگاه علوم پزشكي تهران درباره علائم مبتلايان به كرونا در شرايط فعلي، تصريح كرد: بيماران اكنون بيشتر با علائم سرماخوردگي مراجعه مي‌كنند. تب، بدن درد و آبريزش بيني شديد از علائم فعلي است كه اين علائم حدود پنج ماه پيش خيلي كمتر بود. همچنان افراد چاق، كساني كه زمينه ديابت دارند، مصرف كنندگان دخانيات و بيماران زمينه‌اي فرم‌هاي شديدتر بيماري را تجربه مي‌كنند. نميتوان گفت شرايط بيماران بدتر شده است اما نكته مهم اين است كه با كاهش مراجعات و بستري‌ها، ارائه خدمت در بيمارستان و رسيدگي به بيماران بهبود يافته است.

او با تاكيد بر اهميت تزريق واكسن كرونا، اظهاركرد: به جرات مي‌توان گفت حتي كساني كه در فاصله دريافت دُز يك و دو مبتلا مي‌شوند و تنها يك دُز واكسن تزريق كردند، با وجود ابتلا به كوويد۱۹ شرايط خيلي بهتري نسبت به واكسن نزده‌ها دارند.

اين عضو كميته علمي كشوري كنترل و مقابله با كرونا، بيان كرد: در حال حاضر از همه طيف‌ سني مراجعه داريم. پيش‌تر افراد بالاي ۵۰ و ۶۰ سال بيشتر مراجعه مي‌كردند اما اكنون جوانان هم زياد مراجعه مي‌كنند.

وي افزود: با توجه به اينكه بيماري در جامعه زياد است دسته‌اي از بيماران هم ممكن است در مواجهه با فرد كرونايي بدون آنكه بدانند مبتلا شده باشند اما نوع بدون علامت را تجربه كنند يا در فاصله ابتلا تا پيدايش علائم، واكسن تزريق كنند و پس از آن تازه علائم ابتلاي قبلي آنها به كوويد۱۹ نمايان شود. اين همزماني بروز علائم ابتلا به كرونا و تزريق واكسن به هيچ عنوان به دليل واكسن زدن نيست بلكه پيش از تزريق هم ويروس در بدن فرد وجود داشته است. در صورتيكه افراد پيش از تزريق واكسن علائمي مشابه با سرماخوردگي دارند بايد از تزريق واكسن خودداري كنند.

مقالات ديگر:مشاوره حقوقي تلفني رايگان

زمان فعل (Verb Tenses) در انگلیسی چیست؟

در زبان انگلیسی، زمان فعل مشخص می کند که یک رویداد یا عمل مربوط به چه زمانی می شود. ما از زمان افعال برای اشاره به گذشته، حال و آینده استفاده می کنیم. معمولا فعل های اصلی جمله به همراه کلمات کمکی (auxiliary words) آورده می شوند.بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان

کلمات کمکی که اغلب اوقات فعل هستند، کلماتی اند که معنای فعل اصلی جمله را تقویت می کنند و اطلاعات کمکی و اضافی بیشتری درباره زمان فعل ارائه می دهند. علاوه بر این، کلمات کمکی می توانند جزئیات مربوط به حالت، عدد و یا جزئیات مرتبط به یک شخص را بیان کنند. کلماتی مثل Can ، may ، must و will نمونه هایی از کلمات کمکی هستند.

چگونه از زمان فعل در جمله استفاده می شود؟

وقتی می خواهید زمان چیزی را نشان دهید یا به اتفاقی اشاره کنید از زمان فعل استفاده می کنید. قبل از انتخاب زمان فعل به نکات زیر توجه نمایید: آموزش صرف فعل

1- شکل صحیح فعلتان در زمان های مختلف را یاد بگیرید، مثلا برخی افعال برای تبدیل به زمان گذشته –ed می گیرند.

2- موقع صحبت کردن یا نوشتن و یا به طور کلی استفاده از افعال، مدام زمان فعل هایتان را تغییر ندهید و زمان را ثابت نگه دارید.

3- کلمات کمکی صحیح، مانند will یا have را به فعل اصلی تان اضافه کنید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.