تاثيرات موسيقي بر رانندگي

۳۵ بازديد

زماني كه از آهنگ براي ماشين شاد يا آهنگ بيس دار ماشين صحبت مي كنيم تنها به اين علت نيست كه موسيقي در ما احساس خاصي را به وجود مي آورد بلكه مغزمان به شيوه ي خاص به شاد يا غمگين بودن آهنگ واكنش نشان خواهد داشت.

تاثيرات موسيقي بر رانندگي

به گزارش گروه بازار خبرگزاري آنا افراد بسيار زيادي به موسيقي علاقه دارند و در مواقع مختلف به سراغ موسيقي مي روند و از آن استفاده مي كنند. اما شايد بسياري از ما در مورد تاثيرات موسيقي بر مغز و بدن اطلاعات مفيدي نداشته باشيم و هر موسيقي كه باشد را گوش مي كنيم و نوع آن برايمان فرقي ندارد. با توجه به اينكه در بخش بزرگي از زندگي ما موسيقي وجود دارد جالب است بدانيد تاثيرات مستقيمي بر روي ذهن مان خواهد داشت.

زماني كه از آهنگ براي ماشين شاد يا آهنگ بيس دار ماشين صحبت مي كنيم تنها به اين عزماني كه از آهنگ براي ماشين شاد يا آهنگ بيس دار ماشين صحبت مي كنيم تنها به اين علت نيست كه موسيقي در ما احساس خاصي را به وجود مي آورد بلكه مغزمان به شيوه ي خاص به شاد يا غمگين بودن آهنگ واكنش نشان خواهد داشتلت نيست كه موسيقي در ما احساس خاصي را به وجود مي آورد بلكه مغزمان به شيوه ي خاص به شاد يا غمگين بودن آهنگ واكنش نشان خواهد داشت تا اين حد كه حتي يك قطعه كوتاه شاد يا غمگين مي تواند براي ما بسيار تاثيرگذار باشد.

انتخاب اهنگ براي ماشين

يكي از مكان هاي كه مي توانيم براي خودمان اهنگ گوش كنيم و از لحظات لذت ببريم در ماشين و رانندگي مي باشد. مطمئن باشيد اگر شما آهنگ ماشين را به درستي انتخاب كنيد قطعاً خلق و خوي شما را آرام خواهد كرد و مي توانيد با آرامش بيشتري به مسيرتان ادامه بدهيد.

گوش دادن آهنگ در ماشين مزيت هاي بيشماري داشته است كه شايد كمتر به آن ها دقت كرده باشيد ولي آهنگ ماشين مخصوصاً براي رانندگان كاميون كه شبانه روز در جاده ها هستند مي ‌تواند موجب حفظ روحيه راننده شود و حتي بر كاهش خستگي حين رانندگي آنها نيز تاثير گذار باشد.

موسيقي به رانندگان كمك بزرگي مي نمايد اما اگر آهنگ هاي كه شما انتخاب مي كنيد شامل آهنگ هاي خاص باشد مي تواند خطراتي را در حين رانندگي براي شما داشته باشد و با توجه به تحقيقاتي كه انجام شده نشان مي دهد كه موسيقي تاثير مستقيم بر روي رانندگي دارد و هر چقدر كه موسيقي از لحاظ صدا و شدت ضربان در درجه پايين تر قرار بگيرد به همان ميزان بر روي رانندگي تاثيرات منفي كمتري خواهد داشت. اينكه چگونه آهنگ ماشين را انتخاب كنيم سوالي است كه ممكن است براي بسياري از رانندگان با تجربه به وجود بيايد كه در ادامه به آن اشاره شده است.

مقالات بيشتر:آموزشگاه گيتار غرب تهران

تاثير موسيقي بر رانندگي

خلق و خوي هر كسي يك عامل مهم است كه در نحوه رفتار شخص و كارهايي كه انجام مي دهند تاثير گذار خواهد بود. مثلاً رانندگي مي تواند بر روي روحيه ما تاثير گذار باشد؛ اگر حال و هواي گرفته ي داريم و ناراحت هستيم و در حين رانندگي موسيقي گوش كنيم ممكن است كمي بهتر شويم؛ به همين شكل عده اي به نوعي موسيقي را انتخاب مي كنند كه شامل باس ، صداهاي بلند مي باشد.

 

اين واقعيت را بايد بدانيم كه نوع آهنگي كه شما به عنوان آهنگ ماشين براي خود انتخاب مي كنيد تاثير مستقيم بر روي بدن شما خواهد داشت و ضربان قلب تان با آن هماهنگ ميشود. زماني كه افراد اهنگ بيس دار براي ماشين انتخاب مي كنند يا به موسيقي خشن و بلند گوش ميدهند مطابق با آن حال و هوايشان نيز تغيير خواهد داشت و اين تاثيرات بر روي اقداماتشان در حين رانندگي نيز نشان داده خواهد شد.

پس با اين توصيف نتيجه مي گيريم كه آهنگ ماشين در حين رانندگي تاثير مستقيم بر راننده خواهد داشت. به همين جهت در صورتي كه شما نگران رانندگي با رفتارهاي غيرقابل كنترل يا رانندگي خشن هستيد به شما توصيه مي كنيم حتما اهنگ هاي پرخطر در حين رانندگي را بشناسيد و سعي كنيد اهنگ ماشين را به نوعي انتخاب كنيد كه كه آرامش بخش باشد و به شما در زمان رانندگي ارامش، اطمينان و دقت را القا كند نه اينكه موجب حواس پرتي شما در زمان رانندگي شود.

شناسايي انواع موسيقي و تاثيرات آن بر رانندگي

- موسيقي اشعار پيچيده ي را شامل مي شود كه ممكن است راننده براي درك اشعار آن تمركز كرده و بر روي راننده تاثير گذار باشد.

- موسيقي كه جاز بوده يا جلوه جاز است موجب مي شود كه راننده با سرعت بيشتر رانندگي كند.

- افرادي كه به عنوان شنونده موسيقي رگه يا رگي هستند و در نهايت بيشتر از اينكه روي رانندگي تمركز كند بر روي موسيقي تمركز ميكنند.

- موسيقي راك در اكثر مواقع راننده را به حالتي شبيه سقوط حركت ميكند.

- افرادي كه در زمان رانندگي هيپ هاپ گوش مي دهند در رانندگي بي مسئوليت تر بوده و عملكرد تهاجمي تري خواهند داشت.

- افرادي كه نوع موسيقي drum bass را ترجيح ميدهند در رانندگي رفتارهاي پرخاشگرانه ي بيشتري دارند.

- در نهايت رانندگي با موسيقي كلاسيك ايمن ترين نوع به شمار مي رود چرا كه روحيه تان را آرام خواهد كرد و اين موسيقي به دليل آرام و كند بودن بيشتر توصيه مي گردد.

اگر اهنگ براي ماشين شاد انتخاب مي كنيد يا اهنگ بيس دار ماشين را پسند مي كنيد حتما تنوع را در نظر بگيريد تا از تاثيرات مثبت گوش دادن موسيقي در حين رانندگي بهره مند شويد.

رانندگاني كه براي خودروي خود از سيستم هاي حرفه اي استفاده مي كنند اولين كاري كه براي آهنگ ماشين خود در نظر مي گيرد آهنگ بيس دار ماشين است كه قطعا با توجه به اشاره هاي كه در پاراگراف هاي فوق داشتيم بهتر است در انتخاب اهنگ دقت شود و تنوع نيز مد نظر گرفته شود تا از خستگي در طول رانندگي كاسته شود و تاثيرات منفي به دنبال نداشته باشد.

بهترين اهنگ ها را از كجا دانلود كنيم؟

امروزه وب سايت هاي بسيار زيادي در اينترنت وجود دارد كه شما مي توانيد براي دانلود آهنگ ماشين سري به آنها بزنيد و براي دانلود آهنگ بيس دار ماشين و آهنگ براي ماشين شاد و.... از آن ها استفاده كنيد و مجموعه ي از اهنگ هاي متنوع را دانلود كنيد و در طول رانندگي آن ها را گوش كنيد و احساس خستگي نكنيد. ولي توصيه مي شود وب سايتهاي را براي دانلود انتخاب كنيد كه بتوانيد قبل از دانلود موسيقي را به صورت آنلاين گوش كنيد از اين رو سايت نياز موزيك بهترين موسيقي ها در يك فايل براي شما قابل دانلود قرار داده تا راحت بتوانيد مجموعه ي از موسيقي ها را در ماشين براي خود داشته باشيد..

مقالات ديگر:خانه سالمندان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.