موسيقي بلند چه خطري مي‌تواند براي ما داشته باشد؟

۳۰ بازديد

يكي از عادت‌هاي خطرناكي كه بسياري از افراد ممكن است بدان مبتلا باشند، شنيدن موسيقي با صداي بلند است.

به گزارش خبرنگار حوزه كلينيك گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ديلي ميل، شنيدن موسيقي در هنگام رانندگي، يكي از عادات اشتباهي كه ممكن است بسياري از افراد با آن درگير باشند؛ اما اين عادت داراي خطراتي كه ممكن است از آن آگاه نباشيد.

در تحقيقاتي كه از سوي دانشگاه برونل لندن به انجام رسيده، شنيدن موسيقي بلند به هنگام رانندگي مي‌تواند به خستگي مغز منجر شده و راننده را در معرض انجام اشتباه قرار دهد.

بر اساس اين تحقيق، پژوهشگران ۳۴ داوطلب بالغ را در هنگام انجام رانندگي با شبيه ساز رانندگي در مسير‌هاي خاص مورد آزمايش قرار دادند.

مقالات بيشتر:آموزشگاه موسيقي غرب تهران

در اين آزمايش ۸ دقيقه اي، رانندگان با پنج رويداد از جمله عبور عابران پياده، چراغ قرمز و سبقت كاميون روبرو مي‌شدند و بايد پاسخي مناسب به اين رويداد‌ها مي‌دادند.

محققان در اين بررسي رفتار و عملكرد هر راننده را نيز در شرايط‌هاي صوتي مختلف مانند سر و صداي ترافيك شهري، صحبت كردن، موسيقي آرام، موسيقي بلند، موسيقي بي كلام مورد آزمايش قرار دادند.

آن‌ها در اين بررسي دريافتند موسيقي بلند همراه با خواننده سبب مي‌شود تا برانگيختگي احساسي بيشتري در افراد در مقايسه با موسيقي آرام ايجاد كند.

موسيقي بلند

اين در حالي است كه پژوهش‌هاي پيشين نيز نشان داده بود؛ موسيقي بلند مي تواند سطح پرخاشگري را بالا برده و اعتماد به نفس بيش از حد را در ميان افراد، خصوصا رانندگان جوان تقويت كند. همچنين رانندگان بايد از موسيقي ملايم به هنگام رانندگي در داخل شهر‌ها براي بهبود وضعيت احساسي خود استفاده كنند.

پروفسور «غير مجاز مي باشدtas Karageorghis» محقق و روانشناس از دانشگاه برونل، به نشريه تايمز انگليس گفت: مهمترين نكته‌اي كه هنگام گوش دادن به موسيقي هنگام رانندگي بايد در نظر بگيريد اين است كه مطمئن شويد شخص از نظر رواني دچار بار ذهني نيست.

همچنين بر اساس اين پژوهش با كاهش عوامل حواس پرتي، رانندگان خوب مي‌توانند روي جاده تمركز كرده و بنابراين شانس بيشتري براي شناسايي به موقع خطرات احتمالي را دارند.

مقالات ديگر:خانه سالمندان غرب تهران

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.