بيمه سلامت بدهي معوقه عمده ندارد/ پرداخت ساير بدهي‌ها تا روزهاي آينده

۳۹ بازديد

ايسنا/چهارمحال و بختياري مديركل بيمه سلامت چهارمحال و بختياري گفت: خوشبختانه در حال حاضر بيمه سلامت بدهي عمده ندارد و پرداخت‌هاي سال ۱۳۹۹ به صورت كامل انجام شده است، همچنين تمامي پرداخت‌هاي مربوط به داروخانه‌ها، درمانگاه‌ها، آزمايشگاه‌ها و فيزيوتراپي‌ها نيز تا پايان تيرماه ۱۴۰۰ انجام شده است و ساير بدهي‌هاي محدود موجود نيز طي روزهاي آينده پرداخت خواهد.

محمود اخلاقي ۲۱ شهريورماه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختياري، اظهار كرد: بيمه سلامت داراي اهداف بزرگي مانند پوشش وسيع بيمه‌اي در تمامي نقاط كشور، بهبود كمي و كيفي خدمات بيمه‌اي و... است كه تا حدودي نيز به اين اهداف دست پيدا كرده، قطعا دستيابي به اين اهداف ارتقا سطح سلامت جامعه و مردم را در پي دارد.

مقالات بيشتر:فيزيوتراپي ريه در منزل

مديركل بيمه سلامت چهارمحال و بختياري افزود: طي دو سال گذشته اقدام بزرگي در جهت الكترونيكي شدن نسخه‌نويسي آغاز شد كه با وجود مشكلات بسيار زيادي كه در اين مسير قرار داشت، اما خوشبختانه نتايج مثبتي در پي دارد.

وي ادامه داد: همچنين موضوع نظام ارجاع توسط بيمه سلامت نهادينه شد و در حال حاضر صندوق سلامت همگاني اين بيمه در ۱۰ استان كشور راه‌اندازي شده است، اين صندوق در ابتدا در چهار استان كشور راه‌اندازي شد و يكي از اين استان‌ها، چهارمحال و بختياري بود و پس از حصول نتايج مثبت در اين چهار استان به ۱۰ استان ارتقا پيدا كرد و اين اميد وجود دارد كه طي ماه‌هاي آينده در تمامي استان‌هاي ايران اين صندوق راه‌اندازي و موجب بهبود خدمات شود.

اخلاقي عنوان كرد: بيمه سلامت توجهاتي نيز به بيماران خاص مانند افراد مبتلا به ديابت دارد و اين امكان وجود دارد كه پزشك معالج انسولين مورد نياز اين افراد را به صورت آنلاين تجويز كند، همچنين پرداخت هزينه‌ به بيماران توان‌بخشي و كودكان هفت ساله مبتلا به اوتيسم و ساير بيماران خاص درحال انجام است.

مديركل بيمه سلامت چهارمحال و بختياري اضافه كرد: باوجود تمامي مشكلات موجود، اما سازمان بيمه سلامت به‌گونه‌اي در ايران و به خصوص در استان برنامه‌ريزي كرده است كه تمامي پرداخت‌ها به‌روز صورت بگيرد.

وي يادآور شد: در كنار تمامي خدمات ارائه شده از سوي سازمان بيمه سلامت ممكن است ايراد و اشكالاتي نيز وجود داشته باشد و به همين علت سازمان بيمه سلامت جهت رسيدگي به شكايات بيمه‌شدگان سامانه‌هاي مختلفي راه‌اندازي كرده است يكي از اين سامانه‌ها تلفن ۱۶۶۶ است و در كوتاه‌ترين زمان ممكن به مشكلات و شكايات رسيدگي مي‌شود.

اخلاقي بيان كرد: سازمان بيمه سلامت چهارمحال و بختياري در جشنواره شهيد رجايي ۱۴۰۰ رتبه استاني در حوزه سلامت و رفاه اجتماعي را كسب كرده است و رسالت بيمه سلامت در ايران و استان توجه ويژه به پوشش بيمه همگاني، كيفيت ارائه خدمات، به‌روز كردن پرداخت‌هاي پزشكان، بيمارستان و ساير موسسات و تعامل سازنده با ساير ارگان‌ها و مسئولان استاني خواهد بود.

مديركل بيمه سلامت چهارمحال و بختياري تصريح كرد: درخصوص نسخه‌نويسي الكترونيك نيز استان يكي از استان‌هاي برتر در سطح ايران است و تقريبا مي‌توان گفت ۱۰۰ درصد مراكز و بيمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و... در اين طرح مشاركت دارند.

 

وي افزود: عمده تعداد بيمه شدگان توسط بيمه سلامت در چهارمحال و بختياري بيمه شدگان روستايي هستند، تعداد كل بيمه شدگان تا پايان مرداد ماه سال ۱۴۰۰ حدود ۵۹۲ هزار و ۶۳۱ نفر است كه حدود ۴۵۹ هزار متعلق به صندوق روستايي، حدود ۷۵ هزار و ۴۰۰ نفر كاركنان دولت، ۴۰ هزار نفر صندوق سلامت همگاني، ۱۵۹۰ نفر ساير اقشار و حدود ۱۸۷۰ نفر بيمه ايرانيان هستند و به تفكيك شهرستان بيشترين تعداد بيمه‌شدگان در لردگان و پس از آن در شهركرد وجود دارند.

اخلاقي ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر بيمه سلامت بدهي عمده ندارد و پرداخت‌هاي سال ۱۳۹۹ به صورت كامل انجام شده است همچنين در سه ماهه ابتدايي سال ۱۴۰۰ نيز بدهي مربوط به بيمارستان‌هاي چهارمحال و بختياري پرداخت شده است و تمامي پرداخت‌هاي مربوط به داروخانه‌ها، درمانگاه‌ها، آزمايشگاه‌ها و فيزيوتراپي‌ها نيز تا پايان تيرماه ۱۴۰۰ صورت گرفته است و ساير بدهي‌هاي محدود موجود نيز طي روزهاي آينده پرداخت خواهد شد.

مقالات ديگر:قاليشويي مرزداران

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.