ازهر سه ازدواج زيردوسال، يكي به جدايي ختم مي‌شود

۴۷ بازديد

مدرس آموزش خانواده در معاونت زنان‌وخانواده نهاد رياست‌ جمهوري از آمار غيررسمي خبر داد كه نشان مي‌دهد از هر سه ازدواجِ زير دوسال، يكي به جدايي ختم مي‌شود.

سيدمهدي سيدآقايي كه در برنامه «صبح وگفتگو» سخن مي گفت، با اشاره به تكنيك هايي كه به آرامش اعضاي خانواده مي انجامد، اظهار كرد: روزهاي كرونايي بسيار سخت است و از طرفِ ديگر با پيامدهاي بدِ اقتصادي هم رو به رو هستيم.

وي حضورِ مردان با وجود مشكلاتِ اقتصادي در منازل را مزيدِ بر علت دانست و تصريح كرد: حضور غير منتظره مردان باعث ايجاد تعارض در خانواده ها مي شود.

مقالات بيشتر:باغ تالار شرق تهران

سيدآقايي بحث را با اشاره به تفاوت هاي زن و مرد آغاز كرد و گفت: ميان زوجين از نظر آفرينش و مباحث اجتماعي تفاوت هايي وجود دارد كه اگر تحمل شود، به تفاهم نمي رسند.

وي روي صحبت خود را به سوي دختران و پسراني برد كه به تازگي قصد ازدوج دارند و خطاب به آن ها گفت: دختر و پسر در زمانِ گفتگو از علاقمندي هاي خاص خود صحبت مي كنند؛ بنده معتقدم بايد درباره تفاوت هاي فرهنگي و تربيتي و اجتماعي خود سخن بگويند.

سيدآقايي با بيان اين مطلب افزود: زوجين بايد بدانند كه آيا با وجودِ بسياري از اين تفاوت ها مي توانند در كنار يكديگر و زير يك سقف زندگي كنند؟!

وي معتقد است جوانان عموما از ويژگي هاي مشترك سخن مي گويند و از مشتركاتِ خود ذوق زده مي شوند؛ اما بايد بدانند كه اين اشتراكات بوده تا دو نفر جذب يكديگر شدند پس امروز نوبتِ سخن گفتن از نقاط اختلاف و افتراق است.

سيدآقايي خاطرنشان كرد: زوجين بايد قبل از رفتن زير يك سقف همديگر را محك بزنند چون روز هاي آتي كه زير يك سقف زندگي كردند، نمي توانند اختلافات را تحمل نمايند.

مدرس آموزش خانواده در معاونت زنان‌وخانواده نهاد رياست‌جمهوري به راديو گفت‌وگو گفت: اختلاف فرهنگي و تربيتي بسيار مهم است و با نگاهي به آمارهاي جدايي زوجين به آمار نگران كننده جدايي پس از دو سال زندگي مشترك مي رسيم.

سيدآقايي اضافه كرد: آماري كه نشان مي دهد از هر سه ازدواجِ زير دو سال، يكي از آن ها به جدايي ختم مي شود، به واقع نگران كننده است. حال آنكه اين آمار رسمي نباشد.

وي ادامه داد: اي كاش وزارت بهداشت كه آموزش هاي پيش از ازدواج مي گذارد، به اين نكته توجه كند كه فردِ آموزش دهنده مجرد نباشد چراكه اين فرد هيچ تجربه اي از زندگي مشترك ندارد.

مقالات ديگر:سالن عقد شيك

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.