سال گذشته ۲۰۰ هزار دلار فرش توليدي استان مركزي به خارج از كشور صادر شد

۳۵ بازديد

ساوه - ايرنا - معاون امور بازرگاني و توسعه تجارت خارجي اداره كل صنعت، معدن و تجارت استان مركزي گفت: در سال گذشته و با تلاش فرشبافان اين استان حدود ۲۰۰ هزار دلار درآمد ارزي حاصل از صادرات اين كالا به كشورهاي خارجي داشتيم.

«جعفر اصغري» روز چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا، اظهار داشت: پارسال در مجموع يك هزار و ۴۱۴ مترمربع فرش بافته شده در استان مركزي به كشورهاي لوكزامبورگ، چين و ژاپن صادر شد.

مقالات بيشتر:قاليشويي سردارجنگل

وي افزود: در همين مدت ۹۶ فقره تسهيلات مشاغل خانگي به قاليبافان استان مركزي پرداخت شد كه از اين تعداد ۹۱ مورد به فرشبافان مستقل و پنج مورد هم براي پشتيباني از طرح هاي فرشبافي با مجموع كل ۱۰ ميليارد و ۷۰۰ ميليون ريال تسهيلات اعطايي بود.

اصغري همچنين از پرداخت ۷۱ ميليارد ريال تسهيلات روستايي و عشايري ويژه شرايط كرونا به فرشبافان استان مركزي در سال گذشته به عنوان يكي ديگر از اقدامات حمايتي از توليدكنندگان اين عرصه ياد كرد.

وي گفت: در سال گذشته همچنين ۳۲ هزار و ۷۴۳ فقره كارت موقت فرشبافي براي فعالان اين حوزه در سطح استان مركزي صادر شد و شمار فرشبافان بيمه شده تامين اجتماعي نيز به ۹ هزار و ۶۰۰ نفر افزايش يافت.

به گفته معاون اداره كل صنعت، معدن و تجارت استان مركزي، اكنون ۶۰ كارگاه متمركز و غيرمتمركز داراي پروانه در شهرستان هاي مختلف فعال هستند ضمن اينكه ۴۳ كارگاه هم در انتظار تمديد مجوز قرار دارند.

معاون امور بازرگاني و توسعه تجارت خارجي اداره كل صنعت، معدن و تجارت استان مركزي گفت: شهرستان هاي ساوه و اراك در زمينه توليد فرش در سطح استان عملكرد قابل توجهي نسبت به ساير مناطق دارند و تاكنون ۴۷ فقره تسهيلات سامانه كارا به مبلغ ۱۰ ميليارد و ۶۳۰ ميليون ريال به فرشبافان فعال در سطح شهرستان ساوه و چهار فقره تسهيلات نيز به فعالان توليد فرش در شهرستان اراك به ارزش هفت و نيم ميليارد ريال پرداخت شده است.

وي مجموع تسهيلات پرداختي سامانه كارا به فرشبافان سراسر استان مركزي را ۶۵ فقره به مبلغ ۱۳ ميليارد و ۵۵۰ ميليون ريال عنوان كرد.

مقالات ديگر:دفتر عقد شيك

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.